Gå til innhold

Er dette ufint?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Nei, langt fra! Om du var litt kjent med den ”kirken” (som jo ikke anerkjennes som ”kirke” av noen andre kirkesamfunn enn dem selv) og dens lære, ville du vite at deres ”konfirmasjon” skjer ved fylte tolv og år og bare gjelder gutter/menn. Synes du det er realistisk at gutter litt før sin tolvårsdag opptrer som våre gutter?`

Er det slik at du ikke kjenner andre sider ved norsk kristenliv enn DNK (”Statskirken”), da helst det vrengebilde av denne som ”Ola Gjennomsnitt” kjenner, og derfor anser alt annet som ”mormonere” eller ”Jehovas vitner”? Eller er det slik at du har vanskelig for å akseptere at noen gjør noe annet enn ”man gjør” til en konfirmasjon? Særlig når vi ikke har hva DNK kaller konfirmasjon og derfor skriver jeg også (om jeg ikke sover i timen :) ) ”konfirmasjon”. Det siste forteller meg i tilfelle mest om dine fordommer.

Jeg går ikke konkret inn på forsamlingens navn, siden det er en fri og lokal forsamling. Nevnte jeg her navn, ville det i praksis være det samme som å avsløre egen identitet med 100 % sikkerhet. Det ønsker jeg ikke. Derimot går jeg gjerne inn på lære og forsamlingens plass i kirkelandskapet. Om du – egentlig – er interessert i å vite: Det viser du ved følgende:

1) En identifisering i ditt neste innlegg, evt en begrunnelse for hvorfor du finner det nødvendig å opptre i en sak som dette. I utgangspunktet diskuterer jeg ikke med ”spøkelser”, derfor forventer jeg en identifisering. Det kan nok alltid være grunner for å opptre anonymt, men husk at det da er JEG som avgjør om JEG anser begrunnelsen som ”god nok”! Altså bør grunnen være VELDIG saklig!

2) En utvetydig bekreftelse på at det innlegget i denne posten er skrevet av deg.

3) Et svar på det spørsmål jeg stilte i HI

4) En kort forklaring på hvorfor du forbant oss/våre gutter med mormonere

5) En forklaring på hva du vet om norsk kristenliv utenfor DNK, særlig mht konfirmasjon og handlinger som kan sammenlignes med dette. Bare så jeg vet hvor jeg skal ta utgangspunkt.

Mener du dette er uinteressant å for deg å gjøre, anser jeg ikke innlegget ditt som et ønske om debatt. Jeg anser det da som enten et ønske om å vise dine egne fordommer (det har du gjort, og de ignoreres totalt av oss, så ser ingen grunn til å debattere dem videre!), et ønske om å vise at du ikke tolerer noe annet enn det du selv oppfatter som ”A4-liv”, eller et ønske om å yppe til krangel. I alle tilfeller: Det blir ingen videre debatt med deg fra min side. Det er jo ikke det du ønsker! Og taushet fra min side er enten et tegn på at jeg sov i timen eller et tegn på maksimal forakt. Du kan jo gjette hva som gjelder ditt neste anonyme og/eller ubesvarte innlegg…

Hvorfor ble du provosert av spørsmålet til "anonym bruker"?

Jeg ser heller ikke hvordan h*n kunne forbinde dere med mormonere ut fra de opplysningene du har gitt, men jeg må innrømme at jeg vet lite om ulike menigheter som finnes i Norge, og at jeg ble nysgjerrig på å vite mer. Ikke for å avsløre din identitet, (men jeg visste heller ikke før nå, at det relativt få medlemmer/eller bare et sted hvor frimenigheten dere er medlemmer av finnes, om jeg forstår deg rett?)

Jeg skjønner heller ikke hvorfor det er fordomsfullt å spørre om dere er mormonere, har du selv fordommer mot dem? Jeg tror heller det skyldes uvitenhet om hvilke menigheter som finnes i norge :) Selv vet jeg bare om Jehovas vitner og pinsemenigheten, (hvis det ikke er det samme/lignende?), og det kunne vært interessant å vite mer om hva som finnes utenfor det "A4" de fleste vet gjennom skole o.l.

Noen har kanskje fordommer eller er skeptiske fordi de anser andre menigheter enn den norske kirke som noe skummelt sekt-lignende, men det kan være fordi media mange ganger fokuserer mye på negative hendelser som bidrar til å spre frykt og skepsis uten at det er realistisk at det skal være så mye skumlere å ha en litt annen tro enn majoriteten. Lykke til med "konfirmantene", i mangel av et mer dekkende begrep :)

Videoannonse
Annonse
Gjest Rosemor
Skrevet

Litt av noen gutter! Litt av et arrangement! Er dere mormonere?

Jeg anser det da som enten et ønske om å vise dine egne fordommer (det har du gjort, og de ignoreres totalt av oss, så ser ingen grunn til å debattere dem videre!), et ønske om å vise at du ikke tolerer noe annet enn det du selv oppfatter som ”A4-liv”, eller et ønske om å yppe til krangel.

Om du mener svaret til AnonymBruker har du en smule rett. Ikke dypt fornærmet, men rimelgi irritert. Ganske enkelt fordi den som ønsker debatt opptrer ikke som anonym når man gir et slikt svar (mener jeg). Ønsker man derimot å tømme seg for egne fordommer mener jeg det ikke er uvanlig å svare slik. Nå er det opptil AnonymBruker å vise hva som er realiteten! Har jeg tatt feil, er jeg veldig klar for en saklig debatt.

:hakeslepp:

Jeg er IKKE den anonyme brukeren du svarte, men jeg må si at jeg blir sjokkert over et slikt svar som du kommer med her.

En bruker roser dine gutter, og roser deres selskapsopplegg, og spør samtidig om dere tilhører en spesifikk religiøs retning.

I stedet for å takke for rosen, og si at du ikke ønsker å utdype hvilken trosretning dere tilhører, hyler du opp om fordommer, og det i temmelig krasse ordelag!

Du kommer med temmelig kraftige beskyldninger mot den anonyme brukeren, og jeg har lyst til å høre om dy kan utdype hva som var så fordomsfullt med den anonyme brukerens spørsmål.

Du sier også i ditt første innlegg at de som svarer bør svare med tanke på at guttene vil få utskrift av svarene, gjelder dette fremdeles?

Skrevet

Jeg er heller ikke den anonyme som spurte om de var mormonere, men jeg ble også nysgjerrig på hva slags menighet dette var. Nysgjerrigheten er ikke fordi jeg er ute etter å få vite identiteten til vito, eller fordi jeg er fulle av fordommer. Nysgjerrigheten er rett og slett fordi jeg synes det er interessant å lære om hvordan ulike kirkesamfunn/menigheter praktiserer og hva de står for. Du er selvsagt ikke forpliktet til å svare på hvilken menighet det er, men å svare Anonym som du gjorde var vel temmelig unødvendig.

Skrevet

At guttene oppfordrer folk til å gi penger til en organisasjon istedenfor gaver til dem er fint, men det virker en smule merkelig å skrive at man blir provosert av gaver til seg selv. Men det var kanskje humoristisk ment?

Skrevet

Jeg oppfattet i grunn den anonymes innlegg som en smule sarkastisk jeg da.. Det er ikke sikkert det var ment slik, men jeg skjønner i såfall at det kan missforstås.

Når jeg har lest igjennom tråden sitter jeg igjen med et inntrykk av at dere har noen flotte gutter, og jeg tviler ikke på at det er et fomål de brenner for. Men det virker nesten som om dere selv er mer opptatt av å få inn penger enn hvordan guttene vil ha det. Når de er skeptiske ser jeg ikke noen annen grunn til å prøve og "overtale" dem..

Jeg tror de som virkelig ønsker å gi tar oppfordringen etter å ha blitt opplyst om det i invitasjonen. Selv hadde jeg følt at det var forventet hvis det lå ute lapper med kontonummer på, men jeg ville nok foretrukket å gi pengegaven til en organisasjon jeg kjente bedre til..

Når det er sagt synes jeg det er en god ide å ha lapper tilgjengelig for de som spør etter informasjonen. Lykke til med avslutningen!

Gjest Vito - nr to
Skrevet

Takk for mange, og stort sett gode svar. Og, aller først, bare så det er sagt: Min definisjon på godt svar er ikke et svar jeg er enig i! Det er et saklig og begrunnet svar, gjerne et som utfordrer mine egne tanker!

Men da har vi avgjort spørsmålet., nå er guttene og vi fullstendige enige om en løsning. Den er:

Vi klargjør ei skål med ca 100 lapper (sikkert mye, men det blir fem ark når vi skriver ut, skriver ikke ut mindre), men setter denne ikke fram i utgangspunktet. Vi har avgjort å flytte feiringen lørdag fra stua over i den gamle låven, her blir det laget en midlertidig anretning, og skåla blir stående her inne. Dukker det opp spørsmål, henviser vi alle til guttene, de har noen lapper i beredskap i skjortelommen. Blir det såpass mange spørsmål at de går tomme, kommer skåla fram, plassert så diskret som overhodet mulig, et annet sted enn der hvor permene ligger, og guttene henviser på spørsmål til den. (Kan også legge til: Blir noen da fornærmet, håper vi i grunnen at vi aldri ser dem igjen på tunet!)

Så får vi bare se an hvor mange lapper det evt blir spørsmål etter og hvor mange telefoner som evt kommer i ettertid og dra lærdom av det til en senere anledning.

Da kan vi vel sette punktum for tråden? Jeg gjør det i hvert fall. Leser senere svar om jeg finner tid til det, men prioriterer det ikke, og det vil forundre meg selv mye om jeg kommenterer dem. Evt anonyme svar hvor brukeren ikke tør stå såpass for sin egen mening til å si at «det er faktisk JEG som mener dette» blir nå under ingen omstendigheter kommentert. Jeg pleier nemlig ikke kommentere verken litt skitt under skosålene eller annet som betyr like lite som det for meg. :)

Imidlertid legger jeg ut noen (få) ord om evt behov for lapper og skål etter dagen. Bare til oppdatering om noen er nygjerrrig... :)

Gjest Rosemor
Skrevet

Evt anonyme svar hvor brukeren ikke tør stå såpass for sin egen mening til å si at «det er faktisk JEG som mener dette» blir nå under ingen omstendigheter kommentert. Jeg pleier nemlig ikke kommentere verken litt skitt under skosålene eller annet som betyr like lite som det for meg. :)

Hva med spørsmål der brukeren ikke er anonym, kan du "nedverdige" deg nok til å besvare de spørsmålene?

Jeg venter fremdeles på svar om hva det var som gjorde at du oppfattet den anonyme brukerens innlegg for fordomsfullt.

Og dessuten må jeg si at din siste setning er ekstremt arrogant.

• Liker 1
Gjest Vito - nr to
Skrevet

Jeg venter fremdeles på svar om hva det var som gjorde at du oppfattet den anonyme brukerens innlegg for fordomsfullt.

Og dessuten må jeg si at din siste setning er ekstremt arrogant.

Du vil fortsette å vente. Jeg tror jeg uttrykte tydelig nok at jeg anså emnet som avsluttet. Akkurat som deg svarer jeg på de spørsmålene jeg selv ønsker. Det er nemlig verken jeg som skal bestemme hvilke innlegg du synes er verd å besvare eller du som skal bestemme hvilke hvilke innlegg jeg skal synes det er nødvendig å besvare.

Hvorvidt du synes det er arrogant eller ikke interesserer meg litt mindre enn ingenting!

Gjest Rosemor
Skrevet (endret)

Du vil fortsette å vente. Jeg tror jeg uttrykte tydelig nok at jeg anså emnet som avsluttet. Akkurat som deg svarer jeg på de spørsmålene jeg selv ønsker. Det er nemlig verken jeg som skal bestemme hvilke innlegg du synes er verd å besvare eller du som skal bestemme hvilke hvilke innlegg jeg skal synes det er nødvendig å besvare.

Hvorvidt du synes det er arrogant eller ikke interesserer meg litt mindre enn ingenting!

Selvsagt står det deg fritt å kommentere de innlegg du vil, og svare på innlegg du ønsker å svare på, akkurat som at det å behandle andre med respekt er et valg man tar.

Men når du går til personangrep på en bruker, mener jeg det er mest rederlig å stå for det i etterkant, blant annet ved å forklare hvorfor du anså det nødvendig å gå til personangrep når det er uklart.

Og jeg forventer forresten ikke svar på dette innlegget, men jeg vil bare sitere et "bibelord" til ettertanke.

I Tomasevangeliet, vers 26 står det skrevet:

Jesus sa: Splinten i din brors øye ser du, men bjelken i ditt eget øye ser du ikke. Når du trekker bjelken ut av ditt eget øye, vil du kunne se, og så trekke splinten ut av din brors øye.
Endret av Rosemor
Gjest AnonymBruker
Skrevet

Du er vikrelig en god representant for alt det folk finner galt med religiøse mennesker TS! Makan til fordømmende og arrogante holdninger som du viser til her skal man jammen meg lete lenge etter, ikke akkurat en god kristen representant du nei. Enig med Rosemor over her, du må repetere historien om bjelken og splinten, og hvis du trenger å få det inn med teskje, så er det altså DU som innehar bjelken!!

(og jeg er ikke samme anonyme bruker som tidligere i tråden)

Gjest brutal_mann
Skrevet

TS viser de religiøse sitt sanne ansikt, grådighet.

Skrevet

Her var det fordommer i kryss og tvers!

Gjest brutal_mann
Skrevet

Her var det fordommer i kryss og tvers!

Hvor?

Skrevet

ja vettu hva. Er det rart at man får fordommer mot religiøse mennesker når de opptrer sånn som dette (vet at det er politisk ukorrekt av meg å gre alle under en kam, men det får være).

Vurderte å ikke skrive noe her i det hele tatt, i frykt for å bli direkte ufin.

Kristendommen, eller mange av de som oppigjennom tidene har trodd på den, har vridd den til sin egen versjon, der de krever penger og krig i guds navn. Ingenting i verden har skapt mer krig enn religion, og også fordommer.

Så at du reagerer slik på noe DU oppfatter som en fordom, er jo rett og slett latterlig.

Hvorfor er det bare gutter som konfirmeres i din kirke? Trodde vi levde i det 21 århundre?

Og det var ikke bare litt av en anklage du kom med, den var jo en hel tekst med person utskjellning...

Jeg kjenner mange kristne som jeg har all respekt for, men når det blir på det nivået du holder på, mener jeg at det er direkte arroganse og nesten litt blottet for inteligens. jHernevasket...

Gjest Rosemor
Skrevet

Hvorfor er det bare gutter som konfirmeres i din kirke? Trodde vi levde i det 21 århundre?

Jeg tror du misforsto litt.

Dette skrev trådstarter (Når trådstarter skriver "Kirken", hevniser hun til mormonerne):

Om du var litt kjent med den ”kirken” (som jo ikke anerkjennes som ”kirke” av noen andre kirkesamfunn enn dem selv) og dens lære, ville du vite at deres ”konfirmasjon” skjer ved fylte tolv og år og bare gjelder gutter/menn. Synes du det er realistisk at gutter litt før sin tolvårsdag opptrer som våre gutter?`

Det er altså hos mormonerne at bare gutter blir "konfirmert" (det året de fylte 12), ikke i trådstarters menighet. Der blir de "konfirmert" det året de fyller 15, og jeg antar at begge kjønn blir "konfirmert" siden hun vektla at bare gutter ble "konfirmert" hos mormonerne.

Skrevet

Ganske ironisk at trådstarter starter en tråd der h*n spør om en handling vil oppfattes som ufin og dessuten poengterer at man må tenke på at guttene som blir omtalt vil lese tråden.

Og deretter opptrer samme person direkte ufint, nedlatende og svært fordømmende, og etterlater hos meg - og sannsynligvis de fleste - et veldig negativt inntrykk. Og jeg tror faktisk jeg aldri tidligere har hørt noen omtale andre mennesker som "skitt under skosåla".

• Liker 2
Skrevet

Jeg må bare blande meg inn i ting jeg egentli gikke har noe med her. Først må jeg forsvare TS litt, jeg tror at når uttalelsen om skitt under støvelene eller hvordan uttrykket var, så dreide ikke det seg om personer, men om hvor mye meningene til en som velger å være anonym betyr...

Men så å jeg irettesette TS litt også, hehe.

Du skriver at det er fordomsfullt å anta at dere er mormonere. Nei, det er ikke det, med mindre man går ut i fra at den som spurte har noe i mot mormonere. Og mens du tydeligvis har det, så vet de færreste av oss nok om de forskjellige avgreiningene av kristen tro nok til å ha fordommer mot noe som helst, enten det dreier seg om mormonere eller pinsemenigheten eller om det er et privat lite samfunn som ingen andre enn lokale tilhørende kjenner til.

Menigmann i Norge kjenner såvidt til statskirken og eventuellt vet litt om katolisismen, og knapt nok det.

Så når man spør på den måten, så ville jeg ikke valgt å ta det som fordomsfult, tvert i mot en posetiiv nysgjerrighet. Som du dessverre sablet ned, og dermed fremsto som ganske fordomsfull selv...

SÅNN!, så fikk jeg kjeftet litt i dag også, og som jeg har nevnt før, jeg synes guttene dine er tøffe som våger å gå mot strømmen, og lykke til med en fin konfirmasjon!

• Liker 1
Gjest Vito - nr to
Skrevet

Jeg må bare blande meg inn i ting jeg egentli gikke har noe med her. Først må jeg forsvare TS litt, jeg tror at når uttalelsen om skitt under støvelene eller hvordan uttrykket var, så dreide ikke det seg om personer, men om hvor mye meningene til en som velger å være anonym betyr...

Men så å jeg irettesette TS litt også, hehe.

Du skriver at det er fordomsfullt å anta at dere er mormonere. Nei, det er ikke det, med mindre man går ut i fra at den som spurte har noe i mot mormonere. Og mens du tydeligvis har det, så vet de færreste av oss nok om de forskjellige avgreiningene av kristen tro nok til å ha fordommer mot noe som helst, enten det dreier seg om mormonere eller pinsemenigheten eller om det er et privat lite samfunn som ingen andre enn lokale tilhørende kjenner til.

Menigmann i Norge kjenner såvidt til statskirken og eventuellt vet litt om katolisismen, og knapt nok det.

Så når man spør på den måten, så ville jeg ikke valgt å ta det som fordomsfult, tvert i mot en posetiiv nysgjerrighet. Som du dessverre sablet ned, og dermed fremsto som ganske fordomsfull selv...

SÅNN!, så fikk jeg kjeftet litt i dag også, og som jeg har nevnt før, jeg synes guttene dine er tøffe som våger å gå mot strømmen, og lykke til med en fin konfirmasjon!

Et seriøst svar, i motsetning til en del andre. Derfor velger jeg å svare. I motsetning til andre på tråden.

Nå skrev jeg vel ikke at det ER (min utheving) fordomsfullt å anta at vi er mormonere. Om jeg gjorde det, beklager jeg. Derimot kan jeg bare bekrefte at en holdning hvor "alt utenfor DNK ("statskirken") og med kristennavn = mormonere/Jehovas vitner" oppfatter jeg som veldig fordomsfull. Mulig jeg er farget av bosted og bakgrunn her, men jeg forventer faktisk at oppegående voksne har et visst kjennskap til baptister, metodister, katolikker, "bedehuskristendom", pinsevenner, DFEF (ofte kalt "frie venner"), Frelsesarmeen, Frikirken, Misjonsforbundet - og Jehovas vitner/mormonere. Selvsagt ikke alle detaljer, men hva som skiller dem fra DNK, i praksis og gjerne (i veldig grove trekk) i lære. Trodde faktisk det var skolepensum i det faget som het "kristendomsKUNNSKAP" da jeg gikk på skolen og "RLE" nå. Og jeg forventer at folk som skriver klarte noe mer enn "Lg" i karakter - også i kristendomskunnskap/KRL/RLE under sin skolegang. Evt at de har oppdatert seg på det de gikk glipp av i ungdomsskolen senere i livet.

Jeg var nok i tvil om jeg burde gå så hardt ut, og hadde vel neppe gjort det om vedkommende hadde skrevet under nick. Men når man stiller et slikt spørsmål og velger anonym-knappe (i mine øyne vil det si enten at "pga yrket mitt kan jeg ikke framstå, jeg burde egentlig ikke - profesjonelt - mene noe i denne saken", eller at "dette spørsmålet er veldig følsomt, her opplever jeg det som klart mest etisk riktig å GI ET RÅD anonymt" eller "jeg tør ikke stå for mine meninger, derfor velger jeg å være anonym, da er jeg jo ikke sporbar...". Jeg oppfattet situasjonen klart som siste. Jeg opplevde situasjonen klart som siste, og ville "røke ut" vedkommende dersom det var MER ENN fordommer, kritikklyst og utidig nygjerrighet som var årsaken til innlegget. At vedkommende faktisk IKKE har besvart, tolker jeg jo som at det faktisk var dette som var årsaken til innlegget.

Ellers kan jeg bekrefte at min uttalelse om "skitt under skosålene" gjaldt meninger, ikke personer. Men det er jo alltid en person som målbærer en mening...

Gjest Vito - nr to
Skrevet

Jaså, hvor finner du DET skrevet av meg?? Vennligst påvis dette eller beklag en uriktig uttalelse!

Men når utgangspunktet blir som galest, blir jo resultatet titt originalest! Sett deg INN i det du skriver om, før du skriver! Dersom det var mer enn trang til selvhevdelse som fikk deg til å skrive.

Ser en del påpeker manglende ydmykhet fra meg. Ja, ydmykhet er både viktig og riktig for en kristen. Men sannhet og rett kommer faktisk FØR ydmykhet, derfor betyr ikke ydmykhet det samme som å la seg tråkke på av alt og alle. Er du i tvil, foreslår jeg du leser Johannes, kapittel 18, vers 23. Og les verset i sammenheng! Ellers: Jeg (og alle andre) er faktisk en kristen fordi mitt liv IKKE er perfekt! VAR det perfekt, hadde jeg ikke behov for å være en kristen, da ville jeg i egen kraft holde mål innfor Herren! Overrasket?

Skrevet

Et seriøst svar, i motsetning til en del andre. Derfor velger jeg å svare. I motsetning til andre på tråden.

Nå skrev jeg vel ikke at det ER (min utheving) fordomsfullt å anta at vi er mormonere. Om jeg gjorde det, beklager jeg. Derimot kan jeg bare bekrefte at en holdning hvor "alt utenfor DNK ("statskirken") og med kristennavn = mormonere/Jehovas vitner" oppfatter jeg som veldig fordomsfull. Mulig jeg er farget av bosted og bakgrunn her, men jeg forventer faktisk at oppegående voksne har et visst kjennskap til baptister, metodister, katolikker, "bedehuskristendom", pinsevenner, DFEF (ofte kalt "frie venner"), Frelsesarmeen, Frikirken, Misjonsforbundet - og Jehovas vitner/mormonere. Selvsagt ikke alle detaljer, men hva som skiller dem fra DNK, i praksis og gjerne (i veldig grove trekk) i lære. Trodde faktisk det var skolepensum i det faget som het "kristendomsKUNNSKAP" da jeg gikk på skolen og "RLE" nå. Og jeg forventer at folk som skriver klarte noe mer enn "Lg" i karakter - også i kristendomskunnskap/KRL/RLE under sin skolegang. Evt at de har oppdatert seg på det de gikk glipp av i ungdomsskolen senere i livet.

Jeg var nok i tvil om jeg burde gå så hardt ut, og hadde vel neppe gjort det om vedkommende hadde skrevet under nick. Men når man stiller et slikt spørsmål og velger anonym-knappe (i mine øyne vil det si enten at "pga yrket mitt kan jeg ikke framstå, jeg burde egentlig ikke - profesjonelt - mene noe i denne saken", eller at "dette spørsmålet er veldig følsomt, her opplever jeg det som klart mest etisk riktig å GI ET RÅD anonymt" eller "jeg tør ikke stå for mine meninger, derfor velger jeg å være anonym, da er jeg jo ikke sporbar...". Jeg oppfattet situasjonen klart som siste. Jeg opplevde situasjonen klart som siste, og ville "røke ut" vedkommende dersom det var MER ENN fordommer, kritikklyst og utidig nygjerrighet som var årsaken til innlegget. At vedkommende faktisk IKKE har besvart, tolker jeg jo som at det faktisk var dette som var årsaken til innlegget.

Ellers kan jeg bekrefte at min uttalelse om "skitt under skosålene" gjaldt meninger, ikke personer. Men det er jo alltid en person som målbærer en mening...

Jeg er 20, så jeg har hatt KRL ikke RLE, men uansett. Jeg har aldri lært om de forskjelige kristne samfunnene i Norge. Jeg vet om Jehovas Vitner, Smiths venner, den norske kirke og pinsemenigheten. Jeg vet ikke detaljer om JV, SV eller pinsemenigheten. Mormonere er noe jeg har lært om for 1-2 år siden.

Så det er fullt mulig at en voksen person ikke kan om alle de forskjellige retningene du ramset opp der. Det er faktisk mer normalt å ikke vite om de enn å vite om de i dag. Jeg vet mer om andre religioner enn de retningene/variantene vi finner i Norge innenfor kristendommen.

(Men jeg er nysgjerrig på hvilken retning dere hører til? Er alltid villig til å lære mer. Synes det er spennendes å lære om nye ting, men da må folk være villig til å fortelle.)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...