Ciara Skrevet 26. april 2010 #1 Skrevet 26. april 2010 Min ser fortsatt helt tørr og vissen ut. Er den da død, eller er det bare tidlig? :klø:
Oliven Skrevet 27. april 2010 #2 Skrevet 27. april 2010 Mest sannsynlig er det bare litt tidlig enda. Her har de fleste kommet, men i fjor hadde jeg en som ikke kom før i slutten av mai.
zuperduper Skrevet 28. april 2010 #3 Skrevet 28. april 2010 Det kommer litt an på hvor du bor - hvilken sone. På østlandet har de begynt å spire, i allefall de småblomstrete.
Gjest AnonymBruker Skrevet 2. mai 2010 #4 Skrevet 2. mai 2010 Det kommer litt an på hvor du bor - hvilken sone. På østlandet har de begynt å spire, i allefall de småblomstrete. Har en småblomstrete, rosa klematis. Fikk råd om å klippe den kraftig ned, tidlig på våren, 40 cm. Da ville den bli mye tettere. Har gjort det, nå ser jeg den spirer, men det er i bergen, tidligere her enn mange steder tenker jeg..
Lunalu Skrevet 9. mai 2010 #5 Skrevet 9. mai 2010 Hei Ciara! Jeg drier og søker på klatreplanter for å ha på nettinggjerde - og så fant jeg ut at du drev og spurte om dette våren 2008. Jeg lurer på hva du endte opp med - og om du er fornøyd med valget. Tror jeg skal ha en blanding av Humle og Clematis. Har Clematis mot husvegg - den ene typen (Alpena) har kommet godt - de andre ser døde ut - men de pleier å komme seg etterhvert - pleier ikke å klippe de ned! Lunalu
Ciara Skrevet 9. mai 2010 Forfatter #6 Skrevet 9. mai 2010 Hei Ciara! Jeg drier og søker på klatreplanter for å ha på nettinggjerde - og så fant jeg ut at du drev og spurte om dette våren 2008. Jeg lurer på hva du endte opp med - og om du er fornøyd med valget. Tror jeg skal ha en blanding av Humle og Clematis. Har Clematis mot husvegg - den ene typen (Alpena) har kommet godt - de andre ser døde ut - men de pleier å komme seg etterhvert - pleier ikke å klippe de ned! Lunalu Jeg har rukket å prøve litt av hvert! Har forsøkt klatrehortensia - totalbom, vokste ingenting og døde første vinteren. Humle er ikke aktuelt fordi det er giftig (jeg har katt). Så foreløpig er det klematis jeg har endt opp med, og jeg ble veldig fornøyd med den i fjor. Nå håper jeg bare den har overlevd. Den ser fortsatt temmelig død ut, men jeg har ikke gitt opp
Gjest AnonymBruker Skrevet 19. mai 2010 #7 Skrevet 19. mai 2010 Jeg har rukket å prøve litt av hvert! Har forsøkt klatrehortensia - totalbom, vokste ingenting og døde første vinteren. Humle er ikke aktuelt fordi det er giftig (jeg har katt). Så foreløpig er det klematis jeg har endt opp med, og jeg ble veldig fornøyd med den i fjor. Nå håper jeg bare den har overlevd. Den ser fortsatt temmelig død ut, men jeg har ikke gitt opp Sukk..jeg kjøpte den flotte klamatisen i fjor men den og ser helt død ut enda iallefall..Ikke noe grønt er å spore så jeg var egentlig tenkt å fjerne den i dag men kanskje jeg bør vente litt til da..?
Ciara Skrevet 20. mai 2010 Forfatter #8 Skrevet 20. mai 2010 Den ser fortsatt ganske død ut, men det har kommet en liten ny spire, så noe skjer. Jeg ser jo uansett at alt er senere enn vanlig - før har jeg plukket syrin til 17. mai, men det kan jeg visst vente på en god stund ennå.
Lunalu Skrevet 20. mai 2010 #9 Skrevet 20. mai 2010 Hos meg har det også kommet opp en 5 cm spire på den ene klematisen - 3 ser fremdeles døde ut - mens alpinaen er ca 1,2 m høy og full av knopper.... Det burde vel snart komme enten en ny spire eller noen skudd opp gjennom det gamle....
zuperduper Skrevet 21. mai 2010 #10 Skrevet 21. mai 2010 Alpinaen er nok raskest ute om våren, da den blomstrer tidlig. Jeg har en alpina som spirer fint, og en annen som jeg ikke har sett tegn til liv på.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå