Gå til innhold

Forholdsproblemer


Gjest AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest AnonymBruker

Skal prøve å gjøre dette så kort jeg kan. Håper så inderlig på noen råd. Er en 19 år gammel jente, i mitt første seriøse forhold.

Saken er den at jeg er sammen med en utrolig snill gutt, og har vært det i over 2 år. I fjor på denne tiden begynte ting å gå nedover. Kort fortalt så har jeg vært utro mot denne gutten, og han vet hele historien(skjedde for et halvt års tid siden). Han sier at han har tilgitt meg for dette, og ønsker å være sammen med meg.

Jeg har i et år nå tenkt tanker om å forlate ham, men alltid endt med å vente fordi det "kan jo hende det blir bedre". men i den siste tiden har jeg innsett at det ikke kommer til å bli noe bedre.

Har forsøkt å prate med ham om dette to ganger den siste uken, men det har endt med at vi bare fortsatte som før.

Regner med jeg egentlig bare bør bite tennene sammen og forlate ham, men det er så utrolig vanskelig. Jeg vil jo ikke såre ham igjen. Noen råd?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Når det er en sånn ting som skurrer mellom dere så har ikke jeg så veldig mye tro på et sånt forhold. I vertfall ikke når dere er så unge som dere er.

Jeg ville tatt med meg de erfaringene som er gitt, lært av de feilene som er gjort og prøve å være en bedre kjæreste neste gang. Utroskap er for meg helt utilgivelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AnonymBruker

Når det har skranta i 1 år, og du har vore utro i tillegg, er det eit tegn på at du kan gå med "god" samvittighet. Dessuten.. Du er berre 19, og skal kanskje studere og sånn etter kvart, og då er det vanskelig å holde på eit før-studieforhold! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke gøy å såre andre, men du vet vel innerst inne at du bare utsetter det uunngåelige. Ikke rettferdig mot ham å være sammen med ham når det ikke er det du egentlig ønsker heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når det har skranta i 1 år, og du har vore utro i tillegg, er det eit tegn på at du kan gå med "god" samvittighet. Dessuten.. Du er berre 19, og skal kanskje studere og sånn etter kvart, og då er det vanskelig å holde på eit før-studieforhold! :)

Hvorfor det, egentlig? Lurer bare, for jeg skal selv studere til høsten (i samme by), og ser ikke helt hvorfor det skulle ødelegge forholdet? Har jo gått på skolen og vært i to nye klasser gjennom tiden vi har vært sammen.

Men ts: Jeg tviler på at det kommer til å bli bedre, det er tris, men sånn er det bare. I tillegg har du vært utro, så du har vel vist ganske tydelig at det er noe feil i forholdet, enten det ene og alene er du som har vært helt utrolig dårlig mot han, eller det er andre faktorer i forholdet som gjorde at det virket fristende. Har nok ikke store troen, så kanskje greit å få det overstått med en gang? Vil anbefale deg å gjøre det fortest mulig slik at han kommer over det verste før sommeren slik at kan ha en fin sommer uten hjertesorg. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AnonymBruker

Takk for gode svar. Tror jeg får prøve meg på enda en samtale med ham i dag, det blir feil å fortsette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk for gode svar. Tror jeg får prøve meg på enda en samtale med ham i dag, det blir feil å fortsette.

Det tror jeg er lurt! Å være i et forhold fordi du ikke vil såre han er ikke rett verken for deg eller han. Da er det bedre at dere begge finner dere noen dere har det bra sammen med :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan ikke leve ditt liv FOR ham, fordi du ikke vil såre ham igjen.

Du fortjener å være lykkelig, det samme gjør han. Ved å gjøre det slutt så kan du iallefall sørge for at dere begge får sjangsen på et virkelig godt forhold =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...