Gjest Bianca26 Skrevet 29. april 2010 #21 Skrevet 29. april 2010 Dette er litt off topic, men jeg lurer på om det bare er et europeisk fenomen at forlovelsesringen og gifteringen er helt lik og at både mannen og dama begge har forlovelsesring, for jeg vet at i USA og Australia så er det jo bare dama som har ring, og forlovelsesringen er gjerne en gullring med diamant på, ala denne:http://www.baunat.com/en/detail/platinum-ring-with-0.50-ct-round-diamond.html/?detail=JA-PL-R4-0050R&strla=1¶m=moment¶mid=E Syns i tilfelle denne tradisjonen er bedre, siden man da ser forskjell på om man er forlovet eller gift
Gjest Mahareth Skrevet 29. april 2010 #22 Skrevet 29. april 2010 Vi forlovet oss fordi vi ønsket å gjøre det klart for alle at vi hadde et forhold som varer, og fordi vi visste at vi ville gifte oss en dag. Nå er det 3 mnd igjen til bryllupet, og det er sjeldent jeg omtaler han som min forlovede. Blir oftere mannen min enn noe annet faktisk, og sånn har det vært siden vi forlovet oss. Vi hadde forlovelsesringer som vi skulle bruke som gifteringer. Men min kjære mistet sin på jobb, så vi må kjøpe nye. Jeg bruker selvfølgelig min. Den er ikke i amerikansk stil i det hele tatt. Har også sett mange som har forlovet seg flere ganger, og skjønner ikke greia. En forlovelse er et uttrykk for at man vil gifte seg, og legger planer for resten av livet sammen. Det er ikke noe man gjør bare fordi det er så fint. Selvfølgelig trenger man ikke noen offisiell forlovelse, frieri eller forlovelsesringer. Det å bli enige om å gifte seg er jo saken. Når man har satt en bryllupdato så er man forlova, selv om man ikke omtaler seg som det
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå