Gå til innhold

Hva er meningen med livet?

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

For meg er meningen med livet at jeg har en mening. At Han som skapte meg har en mening med akkurat meg. At jeg får stå i en sammenheng. At jeg får være barn av Gud, og at han har planer for meg. Kanskje ikke de enorme, samfunnsomveltende planene, men iallefall noen oppgaver som bare jeg kan fullføre i min sammenheng.

Hva synes du er den egentlige meningen med livet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei, litt meir seriøst:

Eg legg lista litt lavare enn "gjere verden til ein bedre stad" når eg tenker på kva som er meininga med livet mitt. Livet består av både opp og nedturar, øyeblikk ein med handa på hjertet kan sei "no har eg det jammen fint", og nokre dårlige perioder. Sjølv om det er skikkelig kjipt å ha nedturar, kan ein ofte sjå på dei i ettertid og forstå at ein har hatt nytte av det, lært noko, forrandra seg litt, fått eit anna perspektiv på ting. Mange av desse dårlige stundene ville ein ikkje ha vore forutan, når ein ser det i ettertid, fordi ein har blitt eit betre menneske av det. Så det er ikkje noko mål i livet å ALLTID ha det bra og vere lykkelig, da ville ein kanskje ende opp som eit lite reflektert menneske.

Likevel er det jo aller best å ha det bra!

Så eg meiner at meininga med livet er å ha fleire gode stunder enn dårlige stunder! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Meninga med livet er vel for oss som med alle andre levende skapninger, å føre våre gener videre... :roll:

Neida... Tror det varierer fra person til person. At alle må finne sin mening med livet... Å utrette noe; at verden ville sett litt annerledes ut, hvis ikke jeg hadde eksistert.

Hvem vet. Kanskje vil mitt oldebarn finne en vaksine mot kreft.

Hva er meninga med livet? Det fins ikke noe fasitsvar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så altfor få forstår at ingenting blir krevd av deg. At ingen forventer at du oppfører deg på en eller annen måte. Eller at du ter deg riktig.

Altfor få forstår at det holder i massevis å bare være seg selv.

Og at det er mer enn nok, for alle oss andre..

Hvis du ser på hvordan bladene på trærne og resten av naturen duver i vinden, så ser du at det aldri var ment noe annet med deg; enn at du skulle nye din tilmålte tid til det fulleste!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For meg er meningen med livet at jeg har en mening. At Han som skapte meg har en mening med akkurat meg. At jeg får stå i en sammenheng. At jeg får være barn av Gud, og at han har planer for meg.

:enig:

Syns du sier det fint, Abelone. Samtidig er det også en grunn til at jeg er plassert her sammen med andre mennesker - Gud har gitt oss hverandre, til å elske, bry oss om, gi omsorg og dele livene våre med! (Og dele det viktigste i livet med...!) :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så altfor få forstår at ingenting blir krevd av deg. At ingen forventer at du oppfører deg på en eller annen måte. Eller at du ter deg riktig.  

Altfor få forstår at det holder i massevis å bare være seg selv.  

Og at det er mer enn nok, for alle oss andre..

Hvis du ser på hvordan bladene på trærne og resten av naturen duver i vinden, så ser du at det aldri var ment noe annet med deg; enn at du skulle nye din tilmålte tid til det fulleste!

Så sant, så sant...

Jeg tror meningen er å nyte denne praktfulle verdenen...elske dine nermeste og skape verdi!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tror at meningen med livet er og være et så godt menneske som mulig, og gjøre det beste ut av livet og med de mulighetene man har.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klem til Pinocchio for det beste svaret jeg har sett noen gang.

Jeg er så enig.

Livet skal leves og nytes. Spre gleden og rett og slett ha det bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fra mitt synspunkt er det slik:

Meningen med livet: Reproduksjon. Det er etter hva jeg kan se den eneste grunnen til at vi er på denne planeten.

Det jeg synes er viktig er meningen i livet:

Fyll dagene med noe JEG liker (venner, kjæreste, osv), og nyte livet til det fulle.

(Jeg synes ordtaket "Du er din egen lykkes smed" passer godt når vi snakker om meningen i livet)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er slik også filosofene inndeler dette. Altså vi må skille mellom: meningen med livet og meningen i livet. Og da sier de at meningen med livet er reproduksjon og meningen i livet, må vi skape selv. :blunke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

meningen med livet er for meg å utvikle seg som menneske med både menneskelige og spirituelle sider. Det vi alle har i oss er av og til tydelig, av og til ikke. Derfor trenger vi alle å erkjenne ting som følelser, behov, meninger osv for å bli sterkere, og å stole mer på våre egne evner. ÅÅ komme dit vi er skapt til å være, åndelige vesener til slutt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...