Gå til innhold

Bo i hans leilighet

Anbefalte innlegg

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Kjæresten min eier en leilighet. Han bor i en annen by enn meg, og siden han eier leilighet og har fast jobb blir det meg som må flytte på meg. Han betaler ca 5000 kr på leiligheten i måneden(lånet) og så er det strøm uten om.

Jeg har nå bodd her i 3 måneder og betalt halvparten av maten + 2000 kr i måneden utenom.

Leiligheten hans har alt steget en god del i verdi, så han sitter jo igjen med en god pengesum når vi eventuelt flytter. (Har ikke tenkt å bo i denne byen mer enn et års tid til.) Mens jeg sitter ikke igjen med noe. Har heller ikke fått en jobb enda, så det blir ganske mye å betale for meg.

Hva syens dere er reelt at jeg skal betale i måneden? Som sagt, maten spleiser vi alltid.

Videoannonse
Annonse
Gjest AnonymBruker
Skrevet

Ingen som har noen meninger rundt dette?

Skrevet

Hvis du leter litt kommer du til å finne to liknende tråder fra de siste par ukene, den siste er det bare et par dager siden var aktiv. :)

Skrevet

Synes du bor billig jeg.

Skrevet

tenker du på hva du sitter igjen med?

Om du er ute etter å tjene noe på det selv...så hvorfor kjøper du ikke eget da? Syns bare når man betaler mindre..å i tilegg "leier" hos en annen (om det er kjæreste, familien, venn...) uansett.. så velger man jo det selv. Nei, han er grei som lar deg betale mindre...du har jo uansett en plass å bo..BILLIG! Sammen med kjæresten. Bedre blir det jo ikke?:)

Gjest SmallTalk
Skrevet

Hva syens dere er reelt at jeg skal betale i måneden? Som sagt, maten spleiser vi alltid.

Synes 2000 kr hørtes rimelig ut, jeg. Dette er vel inklusive strøm, internett, varmtvann og div andre utgifter på leiligheten som du også tar del i. Da er ikke 2000 kr så galt. :)

Halvparten av maten kan vel ikke være så ille det heller?

Skrevet

Jeg har det ganske likt som deg. Jeg vil betale husleie og mat, da vi

ikke har felles økonomi. Dette er ikke inkl strøm, varmt vann osv. Det betaler han selv.

Dette er i Oslo, 130 kvm, så vi har det godt.

Han kan tjene hva han vil på det, jeg har et hjem som er helt fantastisk :romeo:

Skrevet

Sett i forhold til hva du betaler, synes jeg ikke du skal sitte igjen med noe som helst. Du kan jo ta en tur i banken og spørre hva slags leilighet du har råd til om du betaler 2000 i mnd...

Skrevet

Du betaler 2000,- i måneden. Det er jo ingenting! Hva tror du at du måtte ut med hvis du skulle leie da? Du hadde jo ikke sittet igjen med noe da heller. Og du har ikke mulighet til å kjøpe noe selv, i og med at du ikke har jobb.

Skrevet

Håper dette er en spøk? Du bor jo råbillig - med mindre dere har flyttet inn i utstyrsboden i hagen. Skjønner ikke hvordan du kunne sittet igjen med noe uansett ved å betale 2000 kroner i måneden?

Gjest Badabing
Skrevet (endret)

Jeg synes ikke løsningen deres er så god, jeg da.

Hvis jeg hadde vært dere, så ville jeg synes at du skulle betale:

-Halvparten av alle løpende utgifter (som strøm, renovasjon, vedlikehold osv) (Må-krav)

-Halvparten av matbudsjettet (Må-krav)

-En viss sum i leie, men at dette er penger du betaler deg inn i hans leilighet med (Kan-krav)

Altså er 2000 fortsatt lite, men jeg synes en slik løsning er mer rettferdig når man flytter inn i partners hjem, og altså ikke kjøper noe sammen. For jeg regner med at neste gang dere kjøper noe, så blir det sammen.

Endret av Badabing
Skrevet (endret)

Du bor billig.

5000 kommer han ikke langt med hva med kom.avg tv/nett vedlikehold strøm forsikring osv? Han holder sikkert alt av møbler og hvite/brune varer også?

Han betalte omkostinger når han kjøpte han må betale megler++ når han skal selge og du kan ikke forvente å få avkastning på en investering du ikke har gjort =)

Om du fremdeles føler at det er urettferdig søk opp de andre trådene og les litt der og om du vil ha noe konkrete forslag til hva som blir rettferdig kom med mest mulig tall.

Endret av ism85
Skrevet

Oj! 2000kr er jo billigere enn jeg betalte for hybel når jeg var student!

Hvor stor er leiligheten, forresten? Han kan ikke ha særlig med lån hvis han kun betaler 5000 i mnd? Det er uansett irrelevant. Hvis du ønsker å "sitte igjen" med noe ved et evt. brudd, så må du kjøpe! Leier man, så leier man. Enkelt og greitt!

Skrevet

Det du "sitter igjen med" er jo det du eventuelt klarer å spare siden du bor så billig. Han sparer i form av å betale ned på leiligheten han har kjøpt. Du betaler nærmest ingenting for å bo (jeg eier leiligehet alene, og har for øyeblikket 8-9000 kroner i måneden i fellesutgifter og lån), og bør derfor kunne spare ved siden av. Hadde du regnet med at du skulle ha din andel av en eventuell gevinst ved salg? :klø:

Skrevet (endret)

Må si meg enig. 2000,- er jo en drømmepris.

Endret av Master

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...