Gå til innhold

hva er det med mannfolk og kontraktinngåelse?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi trenger fra ca. 7.juli leilighet. Og mannen har sett på en leilighet, og sagt at vi kan leie fra 1. juli er ok.

Damen i huset (der vi skal leie) ymtet på telefon at leiligheten var til leie litt tidligere enn planlagt. Til meg sier mannen min at de ønsker litt tidligere, kanskje. Jeg spør hva han mener, men han vet ikke.

Idag kommer kontrakten, den sier vi skal betale fra 1. juni, altså 1 mnd og 1 uke tidligere enn vi trenger, og en mnd før vi kan slippe fra VÅR kontrakt i gammel leilighet.

Viser seg at dama har faktisk sagt ca. 11 juni i telefonen... Kommer det fram nå.

Er det bare meg, som allerede ved visning av leilighet og i telefon ville sagt at 1. juli er ok, men ikke før. Ellers må vi betale dobbelthusleie.

Har hørt om det før, men ikke trodd det, men er mannfolk så lette å dupere??

Blir helt oppgitt jeg.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mannen ringte, jeg skulle hvertfall IKKE gjøre det, for "det ville være merkelig da han har hatt tidligere kontakt". Hva da merkelig, at jeg (dama) kommer og stiller krav i ettertid og setter han i dårlig lys? Eller holder han noe skjult, hvit løgn som ikke skal avsløres?

Han ringte ja, men kunne like så godt la være, sa ikke noe, glemte og spørre om forfallsdato (som er satt feil), og bare babbel om det med at kontrakten plutselig er satt til en mnd tidligere enn avtalt.

Meeget mulig jeg hisser meg opp over en filleting. Men han har hatt tendenser til "glemme hva han har sagt" (når han dummer seg ut, sårer, gjør feil) og hvite små løgner.

Usj, ser jo hvor dårlig dette ser ut, men er jo heldigvis kun min vinkel som vises her.....

Skrevet

Det er en grunn til at jeg foretrekker å fikse sånne ting selv, for å si det sånn. Hva angår kontrakten, er det opp til huseeier om dere får "utsatt" leiefristen. Hvis vedkommende tydelig har forklart din mann at dere måtte leie fra og med juni, vil jeg tro det er lite sannsynlig at hun går tilbake på det. Jeg hadde nok blitt irritert hvis et par kom tilbake til meg og ymtet frempå om at hun ikke var enig i hans avgjørelse. Hvis jeg skulle leie ut fra den datoen, hadde jeg gjort det, også hadde det vært opp til dere om dere ønsket å ta imot tilbudet eller ikke. At mannen din ikke har fortalt hele sannheten er vel strengt talt en sak mellom dere. Klart, du kan nevne det hvis du vil, men jeg vet ikke om jeg ville gjort det. På den annen side kan det være at du er heldig, og at hun lar dere "slippe" med halv husleie, for eksempel.

Gjest AnonymBruker
Skrevet

hvorfor generalisere det til mannfolk?

Skrevet

Dette tilbudet har dere ikke akseptert enda håper jeg. Men før du gjør noe ovenfor utleier så burde dere to snakke sammen og bli enige om hva slags tilbud dere kan akseptere..

Skrevet

Inx: Jodda, mannen sendte jo inn kontrakten han, allerede på mandag, rett etter at han snakket med henne på telefon, UTEN å henvise til den avtalen de hadde ved visning som var 1. juli.

Han fikk dog igår endret betalingsdato til siste i måneden, i stede for 27. Som jo utgjør 3-4 dager ekstra rente for huseier. (feil nr. to i kontrakten)

Angående 1. juni, så er vi stuck, siden mannen har sendt inn kontrakten. Hva hun har sagt til han på visning vet jeg ikke, ikke hva hun sa i telefonen etterpå heller. Mannen sier de på visning var enig om 1. juli, i telefonen sa dama rundt 11. juni, mens i kontrakten 1. juni, som kom noen dager senere.

Vanya: Nettopp. Problemet er at jeg ikke vet når eksakt dama kom med 11. og 1. juni..

Og siden mannen faktisk var tilstede og den som snakket med eiere, burde han jo sagt med en gang, at 11. eller 1. juni var tidligere enn avtalt ved visning. Men det gjorde han ikke, sa bare etter telefonen " de ønsker kanskje å leie ut tidligere på grunn av jobbstart"

JEG ville jo straks dama endrer på dato sagt noe som " ja det er tidligere enn vi kan flytte, vi har kontrakt ut juni i et annet land, men jeg kan snakke med min mann, så kommer jeg tilbake med svar" Men jeg ville nok presset på at vi faktisk på visning var enig om 1. juli!

- de sparte masse tid og penger på å ha kun oss på visning, fikk tips gjennom bekjente.

- god referanse fra felles bekjent.

Men mannen mener at dama ville bare leid ut til noen andre i såfall, hvis vi insisterte på 1. juli. Kunne jo uansett kommet med et komprimis. Jeg tror dog vi hadde fått leie uansett, men at eier så muligheten til å tjene noen ekstra kroner.

Anonym #4: nei si det du...utslag av frustrasjon over MIN mann. ;)

Skrevet

Vanya: Nettopp. Problemet er at jeg ikke vet når eksakt dama kom med 11. og 1. juni..

Og siden mannen faktisk var tilstede og den som snakket med eiere, burde han jo sagt med en gang, at 11. eller 1. juni var tidligere enn avtalt ved visning. Men det gjorde han ikke, sa bare etter telefonen " de ønsker kanskje å leie ut tidligere på grunn av jobbstart"

JEG ville jo straks dama endrer på dato sagt noe som " ja det er tidligere enn vi kan flytte, vi har kontrakt ut juni i et annet land, men jeg kan snakke med min mann, så kommer jeg tilbake med svar" Men jeg ville nok presset på at vi faktisk på visning var enig om 1. juli!

- de sparte masse tid og penger på å ha kun oss på visning, fikk tips gjennom bekjente.

- god referanse fra felles bekjent.

Men mannen mener at dama ville bare leid ut til noen andre i såfall, hvis vi insisterte på 1. juli. Kunne jo uansett kommet med et komprimis. Jeg tror dog vi hadde fått leie uansett, men at eier så muligheten til å tjene noen ekstra kroner.

Du kan jo ta en telefon og forklare saken vennlig? Hvis du vil ta det opp med henne, hadde jeg gjort det selv denne gangen. Skulle hun være helt imot det, hadde jeg foreslått et kompromiss. Godtar hun ikke det heller, hadde jeg ikke presset noe mer. Ja, de sparte kanskje tid og penger på visningen, men hvor mye er det i forhold til en hel månedsleie? Og gode referanser er det mange som har.

Skrevet

Nei nå synes jeg det er for sent. Mannen har skrevet under kontrakt som sier vi leier og betaler fra 1. juni, får heller være det.

Neste gang blir jeg med, for å si det sånn, hehe! ;)

Og ja, det det handler om, man kan jo fortelle og sifra at man først var enig i 1. juli, men man bør på en ok måte minne på det og henvise til muntelig avtale tidligere. Men ta det med èn gang og ikke si bare "ok", helt uten videre.

Takk for tips og innspill, og "lyttende" øre. :)

Skrevet

Det er jo ganske vanlig å få en kort periode med dobbel husleie når man skal flytte, det er kjedelig, men verdt det om det er en bra leilighet og en god pris.

Leit at det ble så mye tull og rot med dato dere disponerer leiligheten fra, du får ta deg av den biten neste gang dere flytter ;).

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...