Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal på konsert og lurer litt på hva folk vanligvis gjør....På billetten står det at foto er forbudt, men når man er der ser man at det knipses i vei ja! PLeier dere ta med kamera? og blir man ikke fratatt dette i døren egentlig? Er redd for at jeg tar med kamera også tar vaktene det fra meg i døren og vips så tapte jeg de tusenlappene som kamerat kostet...Vet at mange vil skrive, "vær på den trygge siden, og ikke ta det med":) Men er jo veldig kjedlig når man helst ville hatt noen bilder, også blir man ikke fratatt ved døren også har man så klart IKKE med kamera

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det kommer an på hvor godt kameraet er. Er det et gammelt digitalkamera med 2-3 megapixel får man som regel lov. Tingen er å unngå proffe fotografer som tar bilder uten tilatelse, så proffe kameraer er ikke lov.

Skrevet

Hva med å bruke mobilkamera, hvis det har ganske bra kvalitet?

Skrevet

Ja det var jo en god ide!!! :)

Skrevet

Knips i vei ! Minner fra konserten er jo også litt av opplevelsen. Har aldri hørt om noen som har blitt reagert på fordi de har tatt bilder.

Skrevet

Kamera på konsert er en uting! Det er vanvittig irriterende og forstyrrende med skjermer og blitzer som lyser opp i salen i tide og utide. Er det virkelig så vanskelig å respektere et forbud?

Og ja, du risikerer at kameraet/mobilen blir beslaglagt.

Skrevet

Blir frustrert over folk som dere som bare knipser i vei, selvom det står på biletten at fotografering ikke er lov.

Til deg som aldri har hørt om noen som har reagert; da har du ikke vært på mange konserter. Artister blir oppgitte over at folk ikke hører etter og bare knipser likevel, arrangører fjerner kameraer, kaster ut folk, bruker du bildene som har blitt tatt et sted uten tillatelse så kan du også regne med å få en saftig regning i posten.

Skjerp dere. Knips bilder der hvor det er lov, la vær der det ikke er lov.

Skrevet

jeg har vært på 3 backstreet boys konserter, en metallica konsert, en kamelot konsert, en justin timberlake konsert , josh groban +++ og jeg har ikke sett noen som har blitt fratatt kamera

eneste gang det har skjedd var på før premieren av lord of the rings : return of the king i oslo spektrum..da ble til og medmobilene tatt

Skrevet

Og jeg har jobbet på et hundretalls konserter og har sett det mange ganger.

Men joda, være frekk, gjør noe som konsertarrangørene og artistene ikke vil, hvem bryr seg om regler eller hva de som faktisk skaper en opplevelse for deg ønsker.

Skrevet

beklager viste ikke at man måtte ha hundretals med konserter for å utale seg

Skrevet

Sa jeg virkelig det? Slutt å oppfør deg så barnslig da ...

Skrevet

Som sagt, så er det ikke lov fordi man skal ha tillatelse til å fotografere profesjonelle artister. Fotografene som tar bilder på konsertene skal jo leve av dette og få betalt, så om tilfeldige folk med kamera kan bruke sine egne bilder og kanskje til og med få betalt for dem, blir det litt urettferdig. Man må jo få igjen for utdannelsen man har tatt.

Slik ser jeg det, i hvert fall, og med dette i tankene er det helt OK for meg at jeg ikke får lov, selv om jeg elsker å fotografere.

Men som Marlo sier, så er det jo opp til en selv om man vil respektere dette.

Skrevet (endret)

Sa jeg virkelig det? Slutt å oppfør deg så barnslig da ...

lige måde :sjenert:

siterer deg jeg

"til deg som aldri har hørt om noen som har reagert; da har du ikke vært på mange konserter. "

Endret av mirandaa
Skrevet

Jeg skrev det til brukeren Stor&Sterk. Regner med at det ikke er deg, eller?

Skrevet

Jeg skrev det til brukeren Stor&Sterk. Regner med at det ikke er deg, eller?

nei men du skriver at man umulig kan ha vært på mange konserter for å ha opplevd det...

og siden dette er en åpen diskusjon slenger jeg meg inn og sier at jeg har vært på en del konserter og aldri opplevd det...

Skrevet

Ok, men har alle de konsertene du har vært på vært lov til å ta bilder eller ikke lov til å ta bilder? Kan jo hende at det har vært lov, men at du ikke tenkte på det?

Jeg snakker iallefall om konserter hvor det IKKE er lov og har opplevd MANGE ganger at folk har blitt fratatt kameraer, blitt kastet ut etc.

Skrevet

Ok, men har alle de konsertene du har vært på vært lov til å ta bilder eller ikke lov til å ta bilder? Kan jo hende at det har vært lov, men at du ikke tenkte på det?

Jeg snakker iallefall om konserter hvor det IKKE er lov og har opplevd MANGE ganger at folk har blitt fratatt kameraer, blitt kastet ut etc.

aldri vært på en konsert det har vært lov å ta bilder. ei vennina av meg hadde med seg ett slikt stort kamera på metallica konserten og fikk ikke det fratatt

Skrevet

Da syns jeg det er veldig rart, samtidig som jeg syns det er utrolig frekt av dere.

Skal ta dette opp med en del arrangører og høre hva det er som kan gjøres for at folk som tydeligvis driter i hva reglementet sier, kan bli stoppet.

Skrevet

Jeg tviler ikke på det marlo sier stemmer, men vil bare tilføye at det er forskjellige tolkninger av "ikke lov med fotografering".

Jeg spurte arrangørene om det en gang (tror det var en a-ha-konsert 2-3 år tilbake, men husker ikke sikkert), og fikk til svar at mobilkamera og små kameraer gikk greit. Det som ikke var lov var speilrefleks eller andre "tilsynelatende" proff-kameraer. Og dette var altså en konsert der det var spesifisert på billetten at fotografering ikke var lov.

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Har vært på konserter der bandet rett og slett stoppet hele konserten fordi folk tok bilder med mobilen.

Ellers synes jeg det er frekt å ikke respektere bandets ønsker. Ja, for det er nettopp det det er. Selv profesjonelle fotografer med pressepass må jo forholde seg til restriksjoner.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...