Gjest AnonymBruker Skrevet 26. april 2010 #1 Skrevet 26. april 2010 I høst gikk min mann og jeg fra hverandre, og jeg ser nå at det er kun han som har fått skattefradrag for hus/gjeld. Dette har han forøvrig alltid gjort, da han har tjent så mye mer enn meg, men dette er vel ikke rettferdig i år? Hva er rett, og hvordan går vi frem?
zuperduper Skrevet 26. april 2010 #2 Skrevet 26. april 2010 Du skal føre opp hus, gjeld og renter på gjeld etter eierandelen du hadde i huset. Det er hvis du fortsatt eide det og hadde gjelda pr. 31.12.
Gjest AnonymBruker Skrevet 26. april 2010 #3 Skrevet 26. april 2010 Vi eier huset med en halvpart hver, og har også tilsvarende i gjeld. Han mener at han skal ha alt siden han alltid har hatt alt fradrag...
zuperduper Skrevet 26. april 2010 #4 Skrevet 26. april 2010 Nei, det kan han ikke kreve. Det skal deles på to. En ting er at man setter dette opp på den ene når man er gift/samboende. Da har man ofte felles økonomi, så da spiller det kanskje ikke så stor rolle hvem som for eksempel setter opp gjeldsfradraget. Men nå når dere har gått fra hverandre - og har hver deres økonomi, skal selvfølgelig dette deles opp med en halvpart på dere hver. Stå på!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå