Betty Boop Skrevet 25. april 2010 #1 Skrevet 25. april 2010 Jeg har strikket (og deretter tovet) et flott teppe bestående av mange firkanter som jeg har sydd sammen. Siste finish er heklekant rundt og kastesting over alle sømmene. Men jeg vet ikke hvordan jeg syr kastesting! På bildet i oppskriften ser det ut til å bare være å sy en tråd fra den ene lappen over til den andre? Og trekke den skrått til siden på undersiden av arbeidet? Ikke så veldig dreven "i gamet"som dere sikkert skjønner, så stoppet litt opp når det sto kastesting.. Hehe... Noen som kan hjelpe? På forhånd takk!
Kamikatze Skrevet 25. april 2010 #2 Skrevet 25. april 2010 Kastesøm brukes jo for å "binde" trevler i stoffkanter uten brett eller jare. Derav navnet, fordi den "kastes" over kanten. Du har ganske rett. Sånn er kastesting som du ser fra (A)retten og (B)reversen. Slik, når du faller over kanten.
Betty Boop Skrevet 25. april 2010 Forfatter #3 Skrevet 25. april 2010 Kastesøm brukes jo for å "binde" trevler i stoffkanter uten brett eller jare. Derav navnet, fordi den "kastes" over kanten. Du har ganske rett. Sånn er kastesting som du ser fra (A)retten og (B)reversen. Slik, når du faller over kanten. Tusen takk, Kamikatze Da får jeg bare forsøke meg. Viktig å holde koken nå slik at det blir heeelt ferdig! Takk igjen!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå