Gå til innhold

Er så usikker; Bør jeg bli i forholdet...

Anbefalte innlegg

Gjest Mann_23
Skrevet

Hei alle sammen. Gutt på 23 her, fra Akershus. Har et ønske om å få luftet tankene mine litt. Jeg er nemlig i et forhold som jeg ikke lenger er så sikker på om er bra for meg. Kjæresten min er veldig snill og god til tider, men sliter (slik jeg ser det), med svært store humørsvingninger. Jeg vet aldri om hun er glad eller lei, eller om det kommer til å endre seg svært raskt. Det gjør ting svært vanskelig. Vi bor sammen, og jeg føler det tærer på meg. I tillegg er vi svært ulike når det kommer til fysisk aktivitet. Jeg har vist henne gleden ved trening, noe hun nå gjør flere ganger i uken, men interessen for å finne på noe som innebærer noe mer slitsomt enn å sitte i sofaen og snakke/ se på film/ drikke virker nesten umulig å få til. Jeg er glad i å være ute, finne på ting, og ikke minst skape eventyr sammen med kjæresten min- fine opplevelser. Enten det innebærer å dra på storbyferie til Paris eller ligge i telt på vinteren, bare man gjør noe litt spesielt sammen som gjør at man knytter enda bedre bånd og fortsetter å lære å kjenne nye og spennende sider ved partneren. Misforstå meg ikke; Hun vil meg alt vel, og kan være veldig snill og omtenksom. Men jeg klarer ikke en person som er både morgengretten, synes hun er for stor (når hun i realiteten faktisk er helt nydelig) og klager om det, ikke greier å snakke om problemer uten å sette seg på bakbeina og ikke svare på noen tilnærmelser, som stadig skal på fest (alene) og som sakte men sikkert har mistet lysten på noe mer enn å sitte i armkroken. Ja, kanskje man kan si at tegnene tyder på at hun er lei av meg, men jeg kan love dere at dette ikke er tilfelle. Hvis jeg går fra henne, da knuser jeg henne. Det vet jeg med sikkerhet.

Jeg er forøvrig klar over flere av egne feil og mangler, men skulle gjerne også ha muligheten til å høre det fra henne hvis jeg gjør noe galt, istedenfor at det bygger seg opp over lang tid fordi hun ikke klarer å kommunisere det til meg.

Jeg føler jeg har prøvd det meste. Har vært både ydmyk, ettergivende, hard, nøytral; både lei meg og sint. Jeg prøver bare å nå henne og prøve å skape god kommunikasjon og muligheten for at vi som partnere kan oppleve fine ting sammen. Hva skal jeg gjøre?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei TS.

Du virker som en klok, ung mann som klarer å se at forholdet skranter, og at det først og fremst er mangel på god kommunikasjon som gjør at dere ikke kommer ut av denne negative spiralen.

Hører hun ikke på deg hvis du forteller henne at du har det vondt, slik det er nå, og at du ønsker å gjøre noe med det? Klarer du å fortelle det uten å anklage? Har du noe anelse om hvorfor hun parkerer i sofaen? Har hun andre problemer?

Så flott at du ønsker å skape nye eventyr sammen med henne, det er viktig å sørge for at man jevnlig tilfører forholdet gode, felles opplevelser.

Jeg har ingen gode råd å gi deg annet enn å tenke at du kanskje må forsøke å få henne til å se alvoret i situasjonen, rett og slett riste henne ut av soafen.

Skrevet

Huff, høres ikke ut som det er så lett å være deg om dagen :klem:

Først og fremst: vet du om det er noen spesiell grunn til at hun er så slapp? Ofte kan man bli veldig kraftløs og igjen negativ, pessimistisk og mildt deprimert av vitamin- eller jernmangel. Humørsvingninger er også veldig vanlig. Dette rammer mange unge jenter, og er temmelig enkelt å fikse med de rette tilskuddene. Lett å finne utav ved å ta en blodprøve hos fastlegen.

Om hun drikker veldig mye, vil det også kunne forklare humørsvingninger og morgentryne - enkelte er faktisk fyllesyke i flere dager etter de har drukket, uten å skjønne sammenhengen selv!

Tviler absolutt ikke på at dere er glade i hverandre, og jeg forstår veldig godt at det er vanskelig for deg å opprettholde interesse og tenning når kjæresten din graver seg ned og ikke vil ta tak i sine egne utfordringer. Eller kanskje vil, men ikke aner hvordan og lar dørstokkmila vokse henne over hodet.

Håper det ordner seg for dere :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...