isopor Skrevet 25. april 2010 #1 Skrevet 25. april 2010 Har tenkt å fri til høsten. Jeg trenger en ca-takst på forlovelsesring slik at jeg vet omtrent hvor mange kroner jeg må legge av til sommeren. Det dreier seg altså om et studentbudsjett. Håper noen her inne kan hjelpe meg.
Cæmis Skrevet 25. april 2010 #2 Skrevet 25. april 2010 Du kan finne rimelige og fine ringer hos de fleste smykkeforetningene. De billigste er nok gult gull,og da får du i par slik at du og din kjæreste har matchene. Sjekk ut chanti.no om du synes det er ok å bestille på nett. Her finner man mange rimelige ringer, og de er fine også! Man kan også finne små og enkle enstenede diamantrnger til ca 2000 kr. Skal du ha noe med "fart i" tenker jeg du må opp i 10.000kr +/-. Det finnes så klart også rimeligere ringer. Med et studentbudsjett så tror jeg kanskje gullringer til deg og kjæresten er rimeligst og det er helt supert nok. Et par gult-gullringer på chanti kan koste helt ned i 2000-3000 kr. Lykke til!
Pingting Skrevet 25. april 2010 #3 Skrevet 25. april 2010 Det kommer jo helt an på hvordan kjæresten din ser på slikt og. Jeg hadde blitt strålende fornøyd med en ring til 500 kroner (mye heller det enn en til 10.000, for å si det sånn), mens andre jenter ville blitt veldig skuffet over det. Du kan jo ikke spørre rett ut da, men litt går det vel an å resonnere deg frem til. Ellers har jeg inntrykk av at de studentene jeg kjenner som har forlovet seg har brukt en 2-3000 på ring.
Gjest AnonymBruker Skrevet 25. april 2010 #4 Skrevet 25. april 2010 Husk at du ikke nødvendigvis trenger å kjøpe en typisk forlovelsesring som de i filmene, med diamant og hvitt gull, men at noe litt annerledes sikkert kan være like fint. En håndlagd eller vintagering fra etsy.com om hun er typen til det? Min er fra Huldersølv og ser sånn ut: http://huldresolv.no/ringer/340132-stor.jpg, den kosta rundt 1100, tror jeg (noe som passa budsjettet vårt veldig fint). Se deg litt rundt på nettet og i butikker i nærheten, både gullsmeder, litt ordentlige bruktbutikker, kanskje til og med Husfliden.
Gjest Skrevet 25. april 2010 #5 Skrevet 25. april 2010 (endret) Kommer an på jenta det. Jeg hadde vært hoppende glad for en sånn tyggisring som man får i automaten :D Men klart, jeg ville nok lagt litt mer i det kanskje... Får mye fint for et par tusen kroner Endret 25. april 2010 av Lille Måne
Aftensol Skrevet 26. april 2010 #6 Skrevet 26. april 2010 Husk at du ikke nødvendigvis trenger å kjøpe en typisk forlovelsesring som de i filmene, med diamant og hvitt gull, men at noe litt annerledes sikkert kan være like fint. En håndlagd eller vintagering fra etsy.com om hun er typen til det? Min er fra Huldersølv og ser sånn ut: http://huldresolv.no/ringer/340132-stor.jpg, den kosta rundt 1100, tror jeg (noe som passa budsjettet vårt veldig fint). Se deg litt rundt på nettet og i butikker i nærheten, både gullsmeder, litt ordentlige bruktbutikker, kanskje til og med Husfliden. Den var skikkelig lekker!! :rødme:
ablaze Skrevet 26. april 2010 #7 Skrevet 26. april 2010 Jeg var med å valgte ring sammen med min forlovede (slik at jeg fikk den jeg ville ha). Jeg valgte en alliansering i hvitt gull fra Christophersen til rett under 4000. Jeg synes det er mye finere med en sten enn tre, så da ble det billigere Jeg synes ringen er kjempefin og smiler hver gang jeg ser på den det er ikke pengene det kommer an på - det er løftet en inngår med hverandre. Lykke til med frieriet
maipai Skrevet 26. april 2010 #8 Skrevet 26. april 2010 Jeg og forloveden har helt vanlige ringer i gull, som kostet 2700 tilsammen, med gravering. Vi kjøpte hos gullsmed, men man får dem nok rimeligere på nettet.
Hanne79 Skrevet 26. april 2010 #9 Skrevet 26. april 2010 Jeg er en av de jentene som ikke bryr meg om hvor mye den koster eller hvor strålende flott og unik den er. Min forlovelsesring er den samme vi giftet oss med. Tror vi gav rundt 1000lappen for begge ringene for 15 år siden. Like fin og like spesiell den dag idag.
Anglofil Skrevet 27. april 2010 #10 Skrevet 27. april 2010 Det kommer vel helt an på hva man egentlig best selv. Beste er vel å sjekke litt rundt på nettet og hos gullsmeder, prisene varierer veldig. Min ring i hvitt gull med en diamant kostet ca 3000 kr. Mvh Yvonne
Solstrålejenta Skrevet 28. april 2010 #11 Skrevet 28. april 2010 Synes ikke dette handler så mye om akkurat prisen på ringen, men hva slags type kjæresten din er. Jeg f.eks har alltid vært veldig klar på at jeg ønsket meg en diamantring og ikke en typisk giftering. Den trengte selvfølgelig ikke å koste så og så mye, men jeg synes det er viktig at man får noe som passer og som man liker når man tross alt skal gå med en ring resten av livet. Andre derimot synes diamantring ikke er noe særlig og ønsker seg en enkel ring i gull. Andre vil ha noe helt annerledes som f.eks titanringer. Jeg kjenner f.eks ei som ble fridd til med diamantring som overhode ikke ønsket seg akkurat det. De kjøpte seg enkle gullringer sammen i etterkant og nå bruker hun ikke diamantringen sin. Hun ble selvfølgelig veldig glad for den da han fridde, for det er jo tross alt frieriet som er det viktigste, men det ble jo litt bortkastet med den ringen kan man si :gjeiper: Poenget mitt er iallefall at du kanskje bør tenke litt over hva slags type hun er og hva du tror hun vil like, og så velge en ring av denne typen utfra det budsjettet du har Masse lykke til!
Master Skrevet 28. april 2010 #12 Skrevet 28. april 2010 1000-1500 maks. Det er jo ikke hvor mye den koster som betyr noe, men hva den symboliserer.
Adeline Skrevet 28. april 2010 #13 Skrevet 28. april 2010 Ringen min kostet ca. 4000 kroner. Den er i hvitt gull med en diamant. Den er helt nydelig! Vi er da 19 år gamle studenter, så den var vel litt i dyreste laget..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå