Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Har ett hårproblem her!

Kun ett døgn etter at jeg har dusjet og vasket håret med shampoox2 og balsamx1, så er det fett igjen.

Ser ut som om jeg ikke har dusjet på 3 dager liksom!

Jeg vil ikke dusje hver dag heller, er allergiker, så det er ikke bra for huden min.

Noen som har tips?

Bruker ikke hårprodukter i håret eller noe sånnt, og har mellomkort farget hår.

Endret av lizzie88
Videoannonse
Annonse
Gjest SmallTalk
Skrevet

Hvilken shampo og balsam bruker du nå?

Skrevet

Sånn har jeg alltid hatt det. Jeg vasker håret hver dag for å unngå at det ser helt forferdelig ut. Jeg anbefaler kurer til hodebunnen og blonde and dumb serien. :)

Skrevet

Elvital shampoo og balsam :)

For farget hår...

Gjest strykebrett
Skrevet

Du kan prøve med tørrsjampo. Det er jo en slags negativ sirkel det der, at dess oftere du vasker håret, dess fortere blir det fett. Tørrsjampo kan hjelpe deg til å utsette hårvasken, etter en tid vil håret bruke lengre tid på å bli fett helt av seg selv dersom du ikke vasker så ofte.

Jeg bruker en tørsjampo som de har på boots-apotekene, men ve det finnes forskjellige på Vita og Cubus også.

Skrevet

Du kanske har ett för fett balsam? De som är mest vårdande är oftast väldigt feta. Välj ett lättare balsam och se vad som händer.

Som någon säger kan ju torrschampo också vara ett alternativ. :)

Skrevet

Skal dra på cubus og sjekke ut tørrshampoen:)

Skrevet

Du kanske har ett för fett balsam? De som är mest vårdande är oftast väldigt feta. Välj ett lättare balsam och se vad som händer.

Som någon säger kan ju torrschampo också vara ett alternativ. :)

Hvilken balsam anbefaler du da?

Gjest SmallTalk
Skrevet

Elvital shampoo og balsam :)

For farget hår...

OK. Det kan nok hende at en del av problemet ligger i produktene du bruker. Er dette vanlig, eller har det oppstått etter at du begynte å bruke disse produktene?

For det første så er disse produktene ganske "feite", og ikke å anbefale for folk som lett får fett hår. De er i tillegg fulle av silikoner, og dette gjør at hår og hodebunn blir feitere enn det har godt av.

Mitt råd er å enten å bytte til en fargesikker volumshampo/balsam og heller kure det en gang i blandt eller å gå for produkter beregnet på fett hår dersom dette er noe som er vanlig.

Skrevet

Hvilken balsam anbefaler du da?

Naturelle har väldigt lätta och bra balsam. :) Det brukar vara så här - ju billigare desto lättare. Testa! Det kostar ju inte mycket direkt. ;)

Skrevet

En sak till: schampo och balsam för färgat hår är extra feta för att färgat hår brukar vara torrt. Så håll dig hellre till produkter för fett hår.

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Og bruk balsam kun i lengdene :)

Skrevet

fett hår kommer ofte av at man vasker håret for ofte. hodebunnen blir irritert eller tørr og produserer dermed mye mer talg og håret blir fett. Det beste er å venne håret til å bli vasket hver tredje dag. dette tar litt tid og krever at du må ha fett hår i en periode..

Gjest SmallTalk
Skrevet

fett hår kommer ofte av at man vasker håret for ofte. hodebunnen blir irritert eller tørr og produserer dermed mye mer talg og håret blir fett. Det beste er å venne håret til å bli vasket hver tredje dag. dette tar litt tid og krever at du må ha fett hår i en periode..

Dette krever først og fremst at man slutter å bruke produkter som gjør håret fett. Når disse er eliminert, så kan man begynne å kutte ned på antall vask.

Gjest navnelapp
Skrevet

Eg har aldri brukt balsam, syns ikkje det er nødvendig. Eg vaskar håret kvar dag, men hadde kanskje ikkje trengt det om eg hadde brukt litt tørrsjampo dag 2. Eg brukar den wellasjampoen som er i lysebrun flaske, med blå tekst, "normalsjampo". Ein som er veldig bra for "vår" hårtype er Reken sin body full. Du kan jo prøve den, og droppe balsam ei periode og sjå om det betrar seg.

Skrevet

Det kan være andre grunner til fett hår også, jeg fikk veldig fett hår etter at jeg sluttet på p-piller for noen år siden. Har prøvd det meste av produkter for fett hår føler jeg, tørrshampo fungerer i kanskje 10 min. Det beste jeg har prøvd er African Black Soap. Det er kanskje ikke så aktuelt hvis du har hår som trenger balsam, da håret har lett for å bli flokete etter denne. Det er jo fortsatt mulig å bruke balsam i tuppene da. Jeg bruker ikke balsam i håret, fordi jeg har såpass fint hår som ikke blir flokete uansett hva jeg gjør.

Jeg har faktisk begynt på p-pillene mine nå, så det fette håret mitt er borte enn så lenge ;)

Skrevet

Tusen takk for alle svar jenter :)

Er litt usikker på den tørrsjampoen, siden jeg har hår som produkter sklir utav med engang :) Men, skal teste det ut, både den og naturelle sjampo, og kun ha balsam i tuppene :D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...