Gjest Imsdal Skrevet 25. april 2010 #1 Skrevet 25. april 2010 Vi er noen jenter som har muligheten for praksis i utlandet siste studieåret vårt. Vi står i utgangspunktet ganske fritt til å velge hvor vi vil være. Etter hvert har vi kommet frem til at vi vil til USA, et land vi har drømt om å besøke. Nå er det store spørsmålet hvor i USA vi vil dra, og jeg håper noen her er kjent og kan gi oss noen gode råd Turen blir på vinteren, fra januar og utover. Vi vil gjerne til et sted hvor det er varmt og godt, og hvor det er en del og se. Vi går førskolelærer, og vil gjerne se hvordan barnehagene er i de skikkelig store amerikanse byene.Samtidig vil vi jo gjerne oppleve en del av USA, og da er det en fordel om det finnes i overkommenlige avstander. Hittil har vi diskutert Florida og California.. Håper noen kan hjelpe oss litt på vei
meomoe Skrevet 25. april 2010 #2 Skrevet 25. april 2010 Florida, Orlando er en veldig fin og varm plass, dit burde dere dra! Der har de jo Disney World, en veldig folksom plass med mange familier med småbarn.
caroprins Skrevet 25. april 2010 #3 Skrevet 25. april 2010 jeg har vært i Orlando i Florida og hadde gjerne vært der i 3 måneder.
Gjest AnonymBruker Skrevet 29. april 2010 #4 Skrevet 29. april 2010 Orlando!! eller Seattle, men der er det IKKE varmt :-)
PecanPie Skrevet 30. april 2010 #6 Skrevet 30. april 2010 Dette blir litt utenfor det du spør om, men dere kan prøve å ta kontakt med City Council der dere skal for å høre om det er mulighet for å jobbe som volunteer i barnehage/skole. Det er sikkert enklest om dere oppholdere på én plass over lenger tid. Har jobbet som frivillig på en middle school dette semesteret, og jeg tviler sterkt på at de bare slipper dere inn i en barnehage uten at dere er "klarert" på noen måte. California er flott, men det er ikke særlig varmt i Nord-California i januar. Da er nok sydligere strøk, som L.A., et bedre valg.
Gjest AnonymBruker Skrevet 3. mai 2010 #8 Skrevet 3. mai 2010 New York City Hadde kostet "litt" å bo der i flere måneder da men...
Gjest Marlo Skrevet 4. mai 2010 #9 Skrevet 4. mai 2010 om jeg hadde hatt mulighet til å være i USA et par måneder, så ville jeg nok leid meg en bil og tatt den klassiske Route66. Etter det ville jeg nok opphold meg en del i San Fransisco - elsker den byen =)
beeaatee Skrevet 5. mai 2010 #10 Skrevet 5. mai 2010 New York City Hadde kostet "litt" å bo der i flere måneder da men... Er i tillegg forferdelig surt og kaldt der i januar/februar :-P Men jeg hadde helt klart valgt NYC :-)
Eliisa Skrevet 5. mai 2010 #11 Skrevet 5. mai 2010 New York, uten tvil Har en venninne som bodde der i 3 år og var i NY med henne i 2 uker i fjor. Herlighet så mye gøy det er å finne på der! Helt vanvittig. Elsker den byen, men den er dyr. Finnes endel rikinger som foretrekker skandinaviske barnepiker. Hun jeg kjenner bodde hos et rikt par på manhattan gratis, fikk litt lommepenger. Fin deal for henne.
Strenge Frk.Gerd Skrevet 6. mai 2010 #12 Skrevet 6. mai 2010 Jeg har tenkt meg til USA, og planlegger å få med meg noen nedlagte westernbyer! og ywllowstone nasjonalpark.. Blandt annet.
Gjest AnonymBruker Skrevet 7. mai 2010 #13 Skrevet 7. mai 2010 New Mexico. Spennende delstat. Signerer! Har selv bodd der i et par år, først i Albuquerque som er den største byen i staten og så i Farmington, helt nordvest i NM. Det er en relativt liten by i amerikansk målestokk (ca. 50.000 innbyggere), men absolutt et fint sted å bo:-)
Gjest Imsdal Skrevet 11. mai 2010 #14 Skrevet 11. mai 2010 Tusen takk for alle tips! I det siste har vi begynt å tenke på New York, det er jo en veldig spennende by! Vi må bare innse at vi har et gedigent luksusproblem her
Gjest Idzi-bidzi Skrevet 11. mai 2010 #15 Skrevet 11. mai 2010 (endret) Jeg hadde dratt til Florida! Men i januar-februar er det faktisk ganske kaldt der også, snakket med en gammel venninne i januar og da var det ca 2 grader der, noe som virker mye kaldere siden det er så høy luftfuktighet. har bodd der tidligere så har sikkert litt forkjærlighet pga det! Men det er veeldig mange muligheter der =) Jeg bodde i Tampa, en ganske "liten" og morsom by med gode skoler. Det tar 20min å kjøre over til Clearwater (der Hulk Hogan bor) som er et paradis! Det er også en 3 kvarter ca til Orlando som er veldig gøy! Og over til Atlanterhavssiden tar det ca 2 timer, der kan man bla. surfe også. Så kan man ta en liten roadtrip ned gjennom Everglades, ned til Key West og opp igjen til Miami (en fantastisk fin tur som jeg tok i sommer) Jeg har derimot en venninne som var i LA i julen, de gikk i shorts og sånn, så det kan hende det er varmere der?? Endret 11. mai 2010 av Idzi-bidzi
laktose_k Skrevet 13. mai 2010 #16 Skrevet 13. mai 2010 Hvis dere skal ha betalt arbeid, må dere vel ha arbeidstillatelse. Er ikke så sikker på at det er greitt å ordne. Det tar i hvert fall tid. Sted: Sjøl kjenner jeg Oregon best, og nøler ikke med å anbefale Portland. Der er det kort til fjell med skiføre helt til juli, til en fantastisk kyst, og byen i seg sjøl er blant de finere jeg har sett i USA.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå