Steinar40 Skrevet 25. april 2010 #1 Skrevet 25. april 2010 Hva slags bekreftelse® er viktig å få føler du? Hvor viktig er det egentlig? Og hvorfor?
Gjest Carleigh-Ann Skrevet 25. april 2010 #2 Skrevet 25. april 2010 Ubevisst tror jeg de fleste ønsker bekreftelse fra det annet kjønn i form av oppmerksomhet (komplimenter, å bli sjekket opp, at de ringer deg etc). Innrømmer glatt at jeg trenger dette selv, men det er nok mest pga ekstremt dårlig selvtillit. Man burde ikke la mengden bekreftelse avgjøre sin egenverdi, men det er ikke alltid så lett å følge sine egne råd.
Steinar40 Skrevet 25. april 2010 Forfatter #3 Skrevet 25. april 2010 Ubevisst tror jeg de fleste ønsker bekreftelse fra det annet kjønn i form av oppmerksomhet (komplimenter, å bli sjekket opp, at de ringer deg etc). Innrømmer glatt at jeg trenger dette selv, men det er nok mest pga ekstremt dårlig selvtillit. Man burde ikke la mengden bekreftelse avgjøre sin egenverdi, men det er ikke alltid så lett å følge sine egne råd. Ja, jeg har sett eksempel på at dårlig selvtillit hos kvinner medfører et for stort behov for oppmerksomhet og bekreftelse fra det annet kjønn. Og det er langt ifra positivt for den det gjelder, eller for andre berørte. Derfor bør du absolutt prøve å gjøre noe med den dårlige selvtilliten din - ettersom det er den som er problemet ditt.
Gjest gjestdeluxe Skrevet 25. april 2010 #4 Skrevet 25. april 2010 Hva slags bekreftelse® er viktig å få føler du? Hvor viktig er det egentlig? Og hvorfor? Jeg forstår ikke spørsmålet ditt - og heller ikke din motivasjon for å spørre.
Steinar40 Skrevet 25. april 2010 Forfatter #5 Skrevet 25. april 2010 Jeg forstår ikke spørsmålet ditt - og heller ikke din motivasjon for å spørre. Jeg bare lurer på det. Hvor viktig ulike typer bekreftelser er for ulike folk. Bekreftelse fra det annet kjønn er jo en ting som typisk vil være viktigere for kvinner enn for menn, tenker jeg. Ettersom mannen typisk er jeger og kvinner er byttet, så blir det jo hun som får oppmerksomheten Bekreftelse i jobben etc. er jo en annen type bekreftelse som sikkert er viktig for mange. Jeg personlig har egentlig aldri hatt noe stort behov for bekreftelse på noe område. Kanskje jeg da er en arrogant jævel Uansett, så lurer jeg altså litt på hvordan andre føler det.
Ulvemor Skrevet 25. april 2010 #6 Skrevet 25. april 2010 Jeg liker generelt sett å få bekreftelse på at jeg er et ålreit menneske - men hvis noen ikke liker meg, så er de i sin fulle rett til det. Plager meg heller ikke nevneverdig dersom folk blir sure på meg for noe. (Men jeg passer på å si unnskyld hvis det faktisk er jeg som har såret noen/gjort noe jeg ikke burde). I et forhold blir det jo litt viktigere å få bekreftet at partneren faktisk liker meg og er tiltrukket av meg - men det holder gjerne med et smil, og at jeg kan føle vi har det fint med hverandre. For min del er det ikke nødvendig at det blir sagt 3 ganger daglig. (Men det kan jo være morsomt å bite mannen litt i øret og spørre om han kan fortelle hvor mye han elsker meg da )
Ulvemor Skrevet 25. april 2010 #7 Skrevet 25. april 2010 Bekreftelse fra det annet kjønn er jo en ting som typisk vil være viktigere for kvinner enn for menn, tenker jeg. Ettersom mannen typisk er jeger og kvinner er byttet, Ha ha ha ha ha!! Jeg er en jeger (Og bekreftelsesbehov har ikke noe med kjønn å gjøre som sådan, men med usikkerhet/selvsikkerhet).
Gjest gjestdeluxe Skrevet 25. april 2010 #8 Skrevet 25. april 2010 (endret) Bekreftelse fra det annet kjønn er jo en ting som typisk vil være viktigere for kvinner enn for menn, tenker jeg. Ettersom mannen typisk er jeger og kvinner er byttet, så blir det jo hun som får oppmerksomheten Absolutt. Er du en jeger da? Til din informasjon: alle mennesker behøver bekreftelse på at de eksisterer. Endret 25. april 2010 av gjestdeluxe
Steinar40 Skrevet 25. april 2010 Forfatter #9 Skrevet 25. april 2010 (Men det kan jo være morsomt å bite mannen litt i øret og spørre om han kan fortelle hvor mye han elsker meg da ) Er det ikke da mannen får helt hetta?
stortsettglad Skrevet 25. april 2010 #10 Skrevet 25. april 2010 Jeg trenger bekreftelse fra mannen min på at han ser og hører meg, og at han trives sammen med meg, så jeg kan vite at vi ikke bare er to voksne som tilfeldigvis bor i samme hus. Heldigvis er vi veldig flinke til å gi hverandre bekreftelse. Utover dette har jeg ikke akkurat behov for så mye bekreftelse, fordi jeg vet jeg gjør en god jobb, og at jeg er et godt menneske. Men selv om jeg ikke bryr meg om hvis enkelte ikke skulle like meg, så er det selvfølgelig alltid godt å høre fra folk jeg bryr meg om, at de også bryr seg om og setter pris på meg. På samme måte setter jeg også pris på når sjefen eller andre kolleger bemerker innsatsen min på jobb.
Steinar40 Skrevet 25. april 2010 Forfatter #11 Skrevet 25. april 2010 Absolutt. Er du en jeger da? Til din informasjon: alle mennesker behøver bekreftelse på at de eksisterer. Jeg ser i hvert fall helt klart fordelen med å jakte selv, i stedet for å bli jaktet på Og jeg er selvfølgelig enig med deg i at alle trenger en viss form for bekreftelse, i større eller mindre grad.
Ulvemor Skrevet 25. april 2010 #12 Skrevet 25. april 2010 Er det ikke da mannen får helt hetta? Ikke hvis man går fram på rette måten (Det kommer jo litt an på hvor godt man kjenner hverandre da)
Gjest AnonymBruker Skrevet 25. april 2010 #13 Skrevet 25. april 2010 Jeg liker å få bekreftelse på det meste. At jeg er flink i jobben min. At familien min er glad i meg. At jeg er attraktiv for det motsatte kjønn. At vennene mine liker å være sammen med meg.
Gjest Guffen Skrevet 25. april 2010 #14 Skrevet 25. april 2010 I det profesjonelle: At folk jeg omgås er glade og fornøyde. At det blir resultater, dvs. at pengene kommer inn. I det private: At dama er glad og fornøyd. At det blir resultater, dvs. at det skjer konkrete endringer i privatlivet. Hva folk eventuelt sier av positive ting til meg, legger jeg lite vekt på. Jeg synes handlinger teller mye mer. (Som f. eks. å bli dratt i øret og bedt om å fortelle hvor mye jeg elsker henne.)
Anglofil Skrevet 25. april 2010 #15 Skrevet 25. april 2010 Jeg har alltid slitt med selvtilliten og synet på egen kropp. Personlig er det ikke så viktig for meg å få bekreftelse fra andre enn kjæresten, foruten i profesjonelle settinger. Jeg synes jo selvsagt det er veldig hyggelig å høre fra f.eks sjefen eller kunder at jeg gjør en god jobb - og det gir igjen motivasjon til å fortsette i jobben, det gjør at jeg trives rett og slett. Men utover det er bekreftelsen fra kjæresten den viktigste. Ja, for meg er det viktig at han synes jeg er pen, sexy og vakker, men selvsagt også at han synes jeg har mange fine tanker, at vi finner frem til gode løsninger i fellesskap, at han setter pris på mine meninger osv, for det gjør jo også at jeg føler meg vakrere og bedre selv. Skal sies, ofte jeg sliter med å se det han hevder han ser og det tar nok en god del tid før jeg klarer å innse det selv. Mvh Yvonne
Strenge Frk.Gerd Skrevet 26. april 2010 #16 Skrevet 26. april 2010 For meg er det viktigste å ha bekreftelsen på at det knippet av de aller nærmeste vennene er der og vil at jeg skal ha det bra, og at jeg fortsatt tilføyer noe i livene deres ved å være 100% meg selv med alt det innebærer på godt og vondt. Altså, at de tar meg for den jeg er. Hvilket de gjør, så denne bekreftelsen kommer jo kanskje på en måte automatisk. Jeg er nok en veldig "venne/familie-person", jeg setter disse høyest, alle andre kommer i andre og tredje rekke. Folk som ikke kjenner meg eller som jeg ikke kjenner på et litt "Under-huden" nivå har jeg ikke noe særlig behov for bekreftelse fra, dette inkluderer også det motsatte kjønn. Jeg blir skjeldent lei meg av avisninger, og tenker som regel dithen at da enten hadde vi kanskje ikke så bra match, eller så kan det gi meg en pekepinn om ting jeg med fordel kan jobbe med og områder jeg kan utvikle meg på. Så på den måten kan jeg synes at en avisning kan være konstruktivt, både i profesjonell og dating sammeheng. Når det skjer og jeg forstår selv at det er meg det er noe galt med, så virker det som en buffer og motivasjon til å få ting fiksa. Jeg mener, det er bare å innse at man ikke er perfekt på alle områder og man alltid har forbedringspotensiale.
Gjest Anjelika Skrevet 26. april 2010 #17 Skrevet 26. april 2010 Jeg liker nok litt bekreftelse i hverdagen, men det føles ikke viktig for meg å f eks få oppmerksomhet fra det motsatte kjønn. Det går jo bare på det overfladiske og da jeg har mer enn god nok selvtillit på det området så er det ikke spesielt interessant, faktisk ofte bare irriterende. Mistenker dog at om INGEN hadde sagt noe så hadde jeg kjent litt på det, kanskje jeg får et problem når jeg blir gammel og grå, hvem vet. Men jeg bygger jo ikke min egenverdi på hvordan jeg ser ut, jeg liker mye bedre bekreftelser på at jeg er en intelligent, morsom og bra person. Men bare fra folk jeg bryr meg om da, jeg er ikke en som må bli likt av alle. Langt ifra. Det som er viktig for meg nå er at min kjæreste synes jeg er toppen av lykke, og at mine venner og familie er glade i meg. Om jeg skal synse så kan det være at noen av de som skriker om oppmerksomhet og bekreftelse mangler litt dette, altså folk som er nær dem som virkelig ser deres verdi. De jeg kjenner som er veldig "se på meg" har typisk hatt litt fraværende foreldre eller få virkelig gode venner.
Gjest Prøvekandidat Skrevet 26. april 2010 #18 Skrevet 26. april 2010 Jeg bare lurer på det. Hvor viktig ulike typer bekreftelser er for ulike folk. Bekreftelse fra det annet kjønn er jo en ting som typisk vil være viktigere for kvinner enn for menn, tenker jeg. Ettersom mannen typisk er jeger og kvinner er byttet, så blir det jo hun som får oppmerksomheten Bekreftelse i jobben etc. er jo en annen type bekreftelse som sikkert er viktig for mange. Jeg personlig har egentlig aldri hatt noe stort behov for bekreftelse på noe område. Kanskje jeg da er en arrogant jævel Uansett, så lurer jeg altså litt på hvordan andre føler det. Bekfreftelse fra det annet kjønn er hyggelig det, og jeg tror ikke det gjelder bare kvinner. Mannen min syntes det var hyggelig at andre kvinner likte han, men verken han eller jeg dro ned buksa og kastet oss over den som ga oss bekreftelsen av den grunn. Det er hyggelig å føle seg attraktiv. Og jeg syns også det er hyggelig å få bekreftelse på at jeg duger i jobben min, selv om jeg egentlig vet det. Få høre at jeg er en god kollega, god leder osv. Bekreftelse er en positiv oppmerksomhet og det er så mye lettere å gi negativ oppmerksomhet så jeg liker at folk gir hverandre bekreftelser i hverdagen, det betyr at vi ser hverandre. Og bekreftelse er like viktig inni et forhold som utenfor syns jeg. Steinar, du virker så redd for å miste kontrollen, kom ikke og fortell meg at du ikke bryr deg om at en dame syns du er kjekk eller få ros fra sjefen din for godt utført arbeide. Slipp dem innpå deg, og jeg tror ikke du vil angre.
Steinar40 Skrevet 26. april 2010 Forfatter #19 Skrevet 26. april 2010 For meg er det viktigste å ha bekreftelsen på at det knippet av de aller nærmeste vennene er der og vil at jeg skal ha det bra, og at jeg fortsatt tilføyer noe i livene deres ved å være 100% meg selv med alt det innebærer på godt og vondt. Altså, at de tar meg for den jeg er. Hvilket de gjør, så denne bekreftelsen kommer jo kanskje på en måte automatisk. Jeg er nok en veldig "venne/familie-person", jeg setter disse høyest, alle andre kommer i andre og tredje rekke. Folk som ikke kjenner meg eller som jeg ikke kjenner på et litt "Under-huden" nivå har jeg ikke noe særlig behov for bekreftelse fra, dette inkluderer også det motsatte kjønn. Jeg blir skjeldent lei meg av avisninger, og tenker som regel dithen at da enten hadde vi kanskje ikke så bra match, eller så kan det gi meg en pekepinn om ting jeg med fordel kan jobbe med og områder jeg kan utvikle meg på. Så på den måten kan jeg synes at en avisning kan være konstruktivt, både i profesjonell og dating sammeheng. Når det skjer og jeg forstår selv at det er meg det er noe galt med, så virker det som en buffer og motivasjon til å få ting fiksa. Jeg mener, det er bare å innse at man ikke er perfekt på alle områder og man alltid har forbedringspotensiale. Hvorfor er det nødvendig å måtte være perfekt da?
Strenge Frk.Gerd Skrevet 26. april 2010 #20 Skrevet 26. april 2010 Hvorfor er det nødvendig å måtte være perfekt da? ? Har ikke skrevet at det er nødvendig å være perfekt?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå