Gjest AnonymBruker Skrevet 25. april 2010 #1 Skrevet 25. april 2010 har kjøpt en plante, men vet ikke hva den heter :S noen som har peiling? den er grønn nederst med store blader som står opp, i midten av bladene går det er stilk høyt opp med en "blomst på". er ikke helt en vanlig blomst, men mer en planteblomst. om dere skjønner? den jeg har er rød, men finnes også i gul. også er blomsten litt stikkete på en måte.. det jeg fikk beskjed om i butikken er at den skal ha vann i stilken hele tiden, og litt vann en gang i uka i potten.. begynte å irritere meg når jeg ikke vet hva den heter, fant den ikke på plantasjen sine sider heller... noen som kan ha peiling på hvilken plante jeg har kjøpt? hilsen nybegynner!
olma Skrevet 25. april 2010 #3 Skrevet 25. april 2010 (endret) http://www.jardineria.pro/wp-content/uploads/2008/06/bromelia.jpg er dette en guzmania? Endret 25. april 2010 av olma
olma Skrevet 25. april 2010 #4 Skrevet 25. april 2010 står jo bromelia på, men tenkte det kunne være feil..
tina89 Skrevet 25. april 2010 #5 Skrevet 25. april 2010 er det en slik du har? http://www.calyxflowers.com/Floral-Library/Images/finalMedium/GuzmaniaFP.jpg
vimse Skrevet 25. april 2010 #6 Skrevet 25. april 2010 Hm, jeg kan ikke si jeg husker dette helt, men jeg lurer på om bromelia er en fellesbetegnelse for planter i ananasfamilien eller noe sånt :klø: Guzmania er en del av denne familien, og den du linket til er nok også det, sikkert en bromelia et eller annet
Stor&Sterk Skrevet 26. april 2010 #7 Skrevet 26. april 2010 (endret) Tipper Guzmania..er ganske sikker ! Endret 26. april 2010 av Stor&Sterk
Capricorn Skrevet 28. april 2010 #9 Skrevet 28. april 2010 En sånn har jeg, men har klart å myrde den! Har hatt vann i stilken og potta som det står man skal gjøre. Får sjeldent til planter som andre sier er enkle.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå