Gå til innhold

Tale fra forlover

Anbefalte innlegg

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Jeg skal være forlover, noe jeg aldri har vært før. Har heller ikke vært i så mange brylluper...

Jeg regner med at det er vanlig at jeg som forlover skal holde en tale ved middagen (huff og gru), og lurer på om det er vanlig at denne talen er primært rettet mot brudeparet eller den jeg er forlover for. Eller litt om begge, men mest om henne?

Jeg har kjent brudgom hele livet, men henne bare de siste årene, så synes det er litt vanskelig....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg var forlover da ei veninne giftet seg, og jeg holdt tale til henne, men avsluttet med å ønske begge lykke til, og utbringe en skål for begge to.

Snakket litt om vår tid sammen som venner (vi har vært venner siden vi var to år gamle, og var da 25) noen morsomme historier fra barndommen osv... I tillegg sa jeg litt om hennes positive egenskaper, og hvor heldig han er som har fått henne. Jeg valgte en humoristisk vri på talen min, slik at det skapte litt latter og god stemning, og ikke ble slik at jeg sto og ramset opp ting.

Alternativt har jeg vært i et bryllup hvor forloveren hadde skrevet sang som alle fremførte i steden for tale, da han ikke turte å holde tale.

Da jeg ble spurt om å være forlover, så var min første kommentar til veninna mi "bare jvis jeg ikke må holde tale" Hun sa det selvfølgelig var greit, men etterhvert som jeg tenkte på det, ble jeg enig med meg selv om å holde tale allikavell. Og den bestemmelsen er jeg utrolig glad for at jeg tok i ettertid, uansett hvor skummelt det var. Jeg spurte toastmastern om jeg kunne få være en av de første, slik at jeg skulle være ferdig med det fort, og kunne nyte resten av middagen

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...