Gjest AnonymBruker Skrevet 24. april 2010 #1 Skrevet 24. april 2010 Det er "snart" ferie i barnehagen og jeg er ute etter forslag til en aktivitet f eks Hunderfossen eller dyreparken i Kristiansand. Er det noen som har vært noe bestemt sted med gode erfaringer for en liten gutt på snart 3 år? Det jeg tenker på er at han bør ha relativt stort utbytte av en slik betalt aktivitet da mye av det en kan besøke er dyrt når en er en familie. Vi bor sentralt på østlandet. Vi blir veldig glade for tips og forslag.
Gjest Iah Skrevet 24. april 2010 #2 Skrevet 24. april 2010 Amadeusparken.Har ikke vært der selv, men har hørt av andre at det er en veldig fin park.
~Solsikke~ Skrevet 25. april 2010 #3 Skrevet 25. april 2010 Som du sier; Hunderfossen eller Dyreparken. Begge disse parkene er helt supre for 3-åringer, og du får mye for pengene. Danskebåten over til Danmark har også vært populært i vår familie, og da har spesielt Legoland, Djurs sommerland og Ålborg zoo slått godt an...
Caramba Skrevet 25. april 2010 #4 Skrevet 25. april 2010 Min gutt var 2,5 år da vi var på Tusenfryd. Han syntes det var helt fantastisk. Vi tar oss en tur igjen i år, tenker jeg. Ellers er det mye gratis man kan finne på, men det er kanskje ikke det du er ute etter
Gjest AnonymBruker Skrevet 27. april 2010 #5 Skrevet 27. april 2010 Jeg takker for forslaget om Amadeusparken. Har aldri hørt om den før. Der var faktisk inngangsbilletten overkommelig også. Vil gjerne ha flere innspill og de behøver absolutt ikke koste penger. Synes forslag som Tusenfryd og Legoland er for større barn. Håper på flere innspill fra dere.
Gjest Spinell Skrevet 27. april 2010 #6 Skrevet 27. april 2010 Hvis du tenker på gratisaktiviteter kan små turer i skog og mark anbefales. Der er det er mye spennende en kan gjøre og utforske, og selv de små ting er "nye" for et lite barn: blomster og bær (blåbærplukking og ikke minst -spising på sensommeren ), maurtuer, kaste steiner i vannet osv. Nistemat som pølse på termos er som regel en suksess! Mange bibliotekter har arrangementer for barn på dagtid. Sjekk hva som skjer i ditt lokale bibliotek, for dette er kjekke ting å gjøre på regnværsdager.
Arielle Skrevet 27. april 2010 #7 Skrevet 27. april 2010 Dyreparken er jo fint, det er jo alltid gøy å se på dyrene. Vi har vært der, og mini syntes det var stas å se dyrene, og i "Afrika" kunne man gå inn i en innhegning sammen med geiter og sånn sorte griser, og kjøre tog rundt området. Det var veldig stas! Der har de også lekeplass, hinderløyper og noen få karuseller som de små kan ta. I sommer skal vi til hunderfossen. har ikke vært der før, så vet ikke hvordan det er, men lurer på om det var veldig mange karuseller og slike ting man måtte være over 96 cm for å ta. Prøv å gå inn på nettsiden og se. Andre aktiviteter som ikke koster penger, eller som koster betydelig mindre er jo slike ting som å gå tur i marka, dra til stranden eller et vann på varme dager, dra på lekeplasser i nærmiljøet eller i sentrum, dra i parker og grille, dra i innendørs badebasseng, lekeland hvis dere har det. Bruk det dere har tilgjengelig
bizzy Skrevet 27. april 2010 #9 Skrevet 27. april 2010 Dyreparken i Kristiansand er helt fantastisk for en treåring Vi har hatt sesongkort der siden eldstemann var ett år. Er noe for alle aldre der! Ellers har vi hatt masse glede av å besøke åpne gårder, barn syns ofte det er stas med dyr uansett type/størrelse Ellers er turer i skogen hvor 3 åringen "bestemmer" fart og retning ofte koselig. Har da med god mat og bare koser oss i barnets tempo. Klatrer, fanger maur og andre ekle skapninger, plukker blomster og om det er modne bær er det en bonus! Vi bruker også stranden mye, også etter sesongen. Trenger jo ikke bade for å kose seg på stranden. Bygge i sanden, tenne bål og grille mat på pinne, kaste stein i vannet osv. Kun fantasien som setter grenser og det er som regel ikke noe problem med små barn
Gjest AnonymBruker Skrevet 27. april 2010 #10 Skrevet 27. april 2010 Eventyrfabrikken i Skien er visst helt topp for barn i hans alder.
bizzy Skrevet 27. april 2010 #11 Skrevet 27. april 2010 Var forresten på Tusenfryd da eldstemann var 3 år i fjor, og det var en stooor suksess!!! Skal man på tusenfryd tror jeg det er greit å være der før man blir i "mellom" alder, der man er litt stor for de små karusellene og for liten for de store. Vi gikk rundt fra åpningstid til stengetid og 3 åringen hoppet og danset fra den ene til den andre karusellen! Dragen og tømmerrenna ble de store favorittene Så ikke helt enig i at Tusenfryd er for de eldre barna.
Sessipn Skrevet 27. april 2010 #12 Skrevet 27. april 2010 (endret) Snilsberg familiepark kusinen min var 2 år da de var der i fjor sommer og så på gråtass forestillingen. Kan si det var en stor suksess for hun snakker om det enda Ellers er hunderfossen en fin park. Finnes flere familie aktiviteter som de minste kan være med på også har de jo badepark der da som er veldig fint om sommeren. De har også en stor gressplen med bord der det står griller en kan bruke hvis en har med grill mat. Da får de voksne sitte litt stille og de små får løpt litt rundt Endret 27. april 2010 av Sessipn
Solskinnsstråle Skrevet 27. april 2010 #13 Skrevet 27. april 2010 Alt det som står over er kjempegode forslag, jeg stiller meg 100% bak dem. Det eneste du bør tenke på er at i fellesferier så er det gjerne overflod av folk i de større parkene. Dette kan bli ganske slitsomt for en 3 åring, det er mange inntrykk også! Prøv å ha god tid, evt fordel besøket på flere dager slik at dere ikke sliter dere ut så mye at dere går glipp av kosen Håper dere får en kjempefin sommer uansett hva dere velger!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå