Gjest AnonymBruker Skrevet 24. april 2010 #1 Skrevet 24. april 2010 Me vurderar å gifte oss i juli, anten i 2011, eller i 2012 (men he ikkje satt ein endeleg dato endå) Når folk får høye "juli" så vert dei omtrent i frå seg, og seiar at me ikkje må finna på noko slik, midt i (fellesferien) og alt slik, for alt er så vanskeleg i ferien, men at me heller burde ha satsa anten på mai, juni eller august om me "absolutt" sku ha hatt det på sumaren. Kva er den gjengse oppfatninga her? Er Juli ein vanskeleg månad å ha bryllaup i?
MonThe Skrevet 24. april 2010 #2 Skrevet 24. april 2010 Hei Vi har bestemt oss for å gifte oss juli 2011, og har ikke fått noen spesielle reaksjoner på dette. Skal være tidlig ute med invitasjoner slik at folk ikke allerede har bestilt seg sommerferie, ellers ingen bekymringer i forhold til dette;) ..Regner med at folk som bryr seg om oss velger å komme i bryllupet, istedenfor å reise bort akkurat denne helgen!
hvitstil Skrevet 24. april 2010 #3 Skrevet 24. april 2010 Hei hei. Vi skal gifte oss Juli 1010 og har bare fått positive tilbakemld på dette. Da har folk ferie eller kan legge ferien sin i forbindelse med vårt bryllup. Vi har bedt 50 gjester og alle har takket ja
Sunshine Skrevet 24. april 2010 #4 Skrevet 24. april 2010 Vi gifter oss i juli, og har ikke hørt noe negativt om det. Det er en fordel for oss å gifte oss i juli for da er det flere som kan komme. Ulempen er at flere lokaler har stengt, og det kan være vanskelig å få tak i catering etc. Vi slet med å finne et egnet lokale, og endte derfor opp med å ha bryllupet i egen hage. Vi har også hatt noen problemer med å få tak i leverandør av maten, fordi mange allerede var fullbooket. Er du tidlig ute tror jeg det går helt fint.
Postkasse Skrevet 25. april 2010 #5 Skrevet 25. april 2010 Vi gifter oss også i juli, og selv om vi ikke har fått noen direkte negative reaksjoner har vi kanskje merket at noen må anstrenge seg litt ekstra for å få sommerferieplanene til å passe med bryllupet - men jeg tror ikke noen av dem ser på det som noe problem. For oss passer det i hvert fall veldig fint ved at jeg som er student både for en måneds tid til siste planlegging (og sommerjobb) etter stressende eksamensperiode OG en måned til ferie og jobb før skolen starter igjen.
cami Skrevet 25. april 2010 #6 Skrevet 25. april 2010 Vi gifter oss også i juli (2011). Vi har heller ikke fått noen negative tilbakemeldinger på dette. Det viktige er jo at man sier ifra så tidlig som mulig så alle kan holde av datoen/planlegge ferien rundt dette. Vi sender ikke ut invitasjonene før januar neste år tidligst, men har allerede sagt datoen til gjestene slik at de kan ta hensyn til det i tilfelle de planlegger ferien allerede nå.
LimaLama Skrevet 25. april 2010 #7 Skrevet 25. april 2010 Vi gifter oss i juli i år. Sendte invitasjoner i januar/februar. I tillegg fikk folk vite om bryllupet ca. et år i forveien..... Det funket fint. Så godt som alle kommer. Så hvis du sier i fra i god tid er det ikke noe problem.
juliane Skrevet 25. april 2010 #8 Skrevet 25. april 2010 Jeg skal i alle fall aldri gifte meg i juli. Kjæresten er invitert i bryllup 10. juli, og vi velger rett og slett å reise på ferie istedenfor. Grunnen er enkel, vi kan ikke ta ferie slik at vi er ferdig med reisen til 10. juli, og hvis vi reiser på ferie ettere bryllupet rekker vi heller ikke alt vi ønsker før vi må tilbake på jobb. Det hadde nok vært bedre hvis bryllupet var 3. juli eller 31. juli, men bryllup de tre helgene i midten av juli tror jeg ødelegger for manges ferieplaner. Nå skal det sies at han fikk invitasjon i forrige uke også da, så for dere som gifter dere midt i den perioden folk er bortreist vil jeg i alle fall oppfordre til å sende ut invitasjonene så tidlig som mulig.
Gjest AnonymBruker Skrevet 25. april 2010 #9 Skrevet 25. april 2010 Det kommer kanskje litt ann på hvor mange gjester der øsnker også...? Jeg tenker litt sånn at nær familie (mor far, søsken, tanter, onkler og besteforeldre) + nære venner prioriterer bryllupet, mens litt mer perifere familiemedlemmer og venner kanskje prioriterer annerledes...? Dere bør hvertfall ikke blir skuffet om folk prioriterer ferie, hvis dere legger det midt i fellesferien. Tenker også litt at dette er en vanskelig tid for utdrikningslag, hvertfall hvis dere har en ung omgangskrets, da dette hvertfall ikke er noe man kan forvente at folk skal prioritere å flytte ferien sin for i juni/juli, og mai/juni ofte er full av eksamener... Et tips hvis dere velger juli bryllup hvertfall å legge ann til et litt avslappet/sommerlig antrekk, da svart dress eller sateng/silkekjole i 25-30 grader er uhyre ubehagelig!!!!
Rampolina Skrevet 25. april 2010 #10 Skrevet 25. april 2010 Min venninne giftet seg i juli og jeg vet at hun aaaaldri hadde valgt det samme en gang til. Hun fikk masse ekstra stress for mye var stengt. Å sjekke opp bekreftelser de siste ukene var så og si umulig. Alt var ekstra tungvindt, i tillegg var det også noen gjester som var mist i ferien sin og ikke kunne komme. Det var nesten 30grader og vi holdt på å daue i lange kjoler og dress. Vi klarte ikke å gjennomlufte lokalet nok så middagen ble amputert med mange pauser. Næh, det blir mai på oss
Gjest AnonymBruker Skrevet 25. april 2010 #11 Skrevet 25. april 2010 Jeg synes det er noe dritt å bli bedt i bryllup midt på sommeren. Kan ødelegge hele kontinuiteten i ferien.
lilledelfin Skrevet 25. april 2010 #12 Skrevet 25. april 2010 Vi valgte juli fordi da er det enklest for folk langveis fra å komme =) Har ikke fått noen klager på at det er midt i ferien, vi sendte ut invitasjoner i god tid...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå