Gjest AnonymBruker Skrevet 24. april 2010 #1 Skrevet 24. april 2010 Noen her som har erfaring med somebody.no VS vektklubb.no (eller andre sider), og som kan gi sin mening om hvilken nettside som er best? Hva er bra/dårlig med somebody.no, og hva er bra/dårlig med vektklubb.no? Har vært medlem på somebody.no før, men nysgjerrig på om f.eks vektklubb har mer utvalg av matvarer, flere finesser enn somebody, osv? Finnes det kanskje en gratis nettside hvor man kan legge inn daglig aktivitetsnivå og kosthold? Håper på svar.
Gjest Invicta Skrevet 24. april 2010 #2 Skrevet 24. april 2010 Vektklubben.no er gratis. Dette er Grete Roede sin side. Gratisversjonen gir tilgang til blant annet forum og dagbok med masse matvarer og trening. Selv bruker jeg vektklubb.no (altså VG sin), føler jeg får mer personlig hjelp der. Somebody har jeg ikke hørt om.
Pingting Skrevet 24. april 2010 #3 Skrevet 24. april 2010 Jeg har brukt en side som heter diett.no som jeg er veldig fornøy med! Brukte vektklubb.no før, men foretrekker helt klart diett.no (selv om begge er gode!). Positivt: - stor liste over mat, finner man ikke det man leter etter kan man søke i de engelske og kanadiske databasene - finnes ikke varen der heller er det enkelt å legge inn en ny vare selv, med fullstendig næringsinnhold - mulighet for å legge inn hele retter - man kan legge inn trim og aktiviteter for hele dagen, ikke bare ren trim, men også hvor mange timer man har sovet, gått, gjort husarbeid etc. - veldig god oversikt over næringsinnholdet, ikke bare kalorier og fett - men også vitaminer, mineraler og slikt. Sier også fra om hva som er anbefalt daglig inntak og om du ligger over/under dette - mulighet for å sette egne mål Negativt: - mulig det er fikset nå (er en stund siden jeg var innom), men mye av informasjonen var på engelsk, og noe på norsk. Kan være litt forvirrende - måler mat kun i gram, ikke i porsjoner, stk eller liter. Så det blir litt jobb med omregning, til det kan jeg anbefale denne nettsiden (genial!): http://www.matoppskrift.no/sider/Omformer.asp?ID=beger - lar deg ikke justere kostholdet selv etter hva slags diett/kosthold du er på (f.eks. lavkarbo, vegansk etc.)
Gjest AnonymBruker Skrevet 24. april 2010 #4 Skrevet 24. april 2010 Takk for svar. Nå skal jeg prøve ut begge de gratise, også skal jeg for gøy teste ut om det blir store forskjellen på dagens kosthold.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå