Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan er dette mulig og hvordan kan jeg finne ut om programmet fremdeles er på mac´n? Han sier han har slettet det, men det tror jeg ikke......

Har ikke noe å skjule, men blir likevel overvåket :tristbla:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvordan er dette mulig og hvordan kan jeg finne ut om programmet fremdeles er på mac´n? Han sier han har slettet det, men det tror jeg ikke......

Få noen som kan dette til å hjelpe deg. Mest sannsynlig har han nå passord til alle dine private ting.

Jeg tror jeg hadde blitt ganske sur ja..

• Liker 1
Skrevet

Få noen som kan dette til å hjelpe deg. Mest sannsynlig har han nå passord til alle dine private ting.

Jeg tror jeg hadde blitt ganske sur ja..

Fikk en pc hos han også for en stund siden, og den har jeg ikke våget å bruke en gang i "frykt" for at han har lagt inn spionprogram der også. I perioder tenker jeg også nøye over hva jeg skriver til mine venninner på Iphonen jeg fikk, men har funnet ut av jeg nesten er litt paranoid, og må bare koble ut tankene...

Skrevet

Kutt ut fyren..

Alt annet ville vært dumt fra din side.

• Liker 3
Gjest pip-pip
Skrevet

Huff....

Dette er en uholdbar situasjon.

Å bli overvåket er helt forferdelig :tristbla:

Bare følelsen av at absolutt ALT kan tolkes negativt eller som om en har noe å skjule er til å bli gal av.

Hvis du fortsatt har mulighet til å komme deg ut av forholdet ditt, eller hvis han kan skaffe seg hjelp vil jeg virkelig råde dere til det.

Tro meg- det stresset dette vil medføre for deg gjennom flere år er rett og slett usunt!

Skrevet

Bare en ting å gjøre, stikk fra han så for beina bærer deg! En slik type klarer du ikke å bli lykkelig med uansett. For hadde dette vært noe du kunnet leve med, hadde du aldri lagt ut denne tråden.

Lykke til :klemmer:

• Liker 2
Skrevet

Hvorfor i allverden vil du være sammen med en som spionerer på hva du gjør på pc`n?

• Liker 4
Skrevet

Nja, etter å ha tilbrakt en del tid på dette forumet er det tydeligvis helt i orden å spionere på den andre parten. Eller kanskje det bare gjelder andre veien, når jeg tenker meg om?

• Liker 1
Skrevet

Nja, etter å ha tilbrakt en del tid på dette forumet er det tydeligvis helt i orden å spionere på den andre parten. Eller kanskje det bare gjelder andre veien, når jeg tenker meg om?

Riktig, kun andre veien :rope:

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Vel, det er da stor forskjell på å spionere ved å smuglese meldinger av og til å det å kontrollere parneren ved å overvåke hvert lille tastetrykk på pcen da. Må alt være så svart hvitt?

Det er ikke ok å snoke i pc eller mobil, men det er langt mindre ok å aktivt overvåke partneren ved spionprogram på pcer som leser av hvert lille trykk. Jeg hadde kasta ham på dør med en gang.

Skrevet (endret)

Ta kopier av filer/programmer ol. formater harddisken, også kan du installere kun de programnmene du selv ønsker etterpå.

Endret av gbnj
  • Liker 1
Skrevet

Vel, det er da stor forskjell på å spionere ved å smuglese meldinger av og til å det å kontrollere parneren ved å overvåke hvert lille tastetrykk på pcen da. Må alt være så svart hvitt?

Det er ikke ok å snoke i pc eller mobil, men det er langt mindre ok å aktivt overvåke partneren ved spionprogram på pcer som leser av hvert lille trykk. Jeg hadde kasta ham på dør med en gang.

Det er ikke stor forskjell - det er å spionere på partneren, og er et helt klart tillitsbrudd.

Dessuten er det flust av tråder her hvor damer blir oppfordret til å installere keylogger på pcen til typen sin.

• Liker 2
Gjest Blondie65
Skrevet

Er det? Hvordan vet den som har fått meldingene sine smuglest at det bare er av og til? Hva blir forskjellen?

Nei man skal ikke leve et dobbelt liv der man har handlinger som ikke tåler dagens lys eller tilfeldig lesning fra partner. Hvis man ikke kan forholde seg til de regler man har i et forhold bør man ikke være i et forhold.

Men spionering og smuglesning skaper ikke et godt forhold - det vil det aldri gjøre. Det avslører bare et dårlig.

Skrevet (endret)

Hehe, lurer på om det er de samme som skriver i denne tråden, som anbefaler andre i andre tråder å snike på mannens pc, mobil, installere spionprogrammer osv.

Jeg vil anbefale deg i å reinstallere hele maskinen, sette passord på maskinen og finne noen som har god peiling på mac og slike programmer for å sjekke om noe slikt er installert, jevnlig (hvis du ikke dumper han). Og så ville jeg endret passord på alle sites OG satt låsepassord på mobilen om mulig. + Kastet ut typen og skiftet lås samt satt på hengelås på postkassen!

Ok, tok litt av der på slutten. Men tror du virkelig på typen din når han sier at det ikke skal skje igjen? Tror du virkelig at han plutselig er kurert mot det som får han til å bryte dine private grenser? Og ja, jeg synes det er like forkastelig når damer gjør det samme mot typene sine. UANSETT hvor utro de tror typene er. Grunnen til at typen din installerte dette på macen din er jo at han tror DU er utro, eller ihvertfall er redd for det!

Endret av Jade
  • Liker 2
Gjest Blondie65
Skrevet

Grunnen til at typen din installerte dette på macen din er jo at han tror DU er utro, eller ihvertfall er redd for det!

Jeg tror ikke det er så enkelt dessverre. Det er kontrollbehovet over noe som de betrakter som sin eiendom som gjør at de tror de har rett til dette. "Min kjære må bare ikke tro at jeg ikke vet hva de holder på med". Og det verste er at de jakter på å finne noe for så å kunne straffe vedkommende med ydmykelser. Hvis denne typen kontrollerende handlinger ikke er psykopatisk så vet ikke jeg hva som skulle være det.

Til dere som mener at de som ikke har noe å skjule ikke trenger å frykte slike overvåkningsprogram, ville dere likt at det var kamera på do og i dusjen også? Hva med kjøkken og soverom, stue? At man ikke har onde hensikter eller ikke har noe å skjule er ikke det samme som at man liker å bli tittet over skulderen til enhver tid.

Skrevet

Problemet er nok kontrollbehovet.... Han aksepterer ikke at jeg har hatt en fortid og hatt kontakt med andre menn mens han kun har vært sammen med en dame før meg. Er vel usikkerhet..... Jeg har ikke kontakt med tidligere relasjoner, men synes det blir feil å måtte stå til ansvar når f.eks en venn etter ti år sender en mail og spør hvordan det går og hva jeg gjør i livet.... Noe han mest sannsynlig fant ut etter snoking

Selv har han facebookprofil, egen pc og passordbeskyttelse. Jeg må jo stole på at han er ærlig.....

Skrevet

Problemet er nok kontrollbehovet.... Han aksepterer ikke at jeg har hatt en fortid og hatt kontakt med andre menn mens han kun har vært sammen med en dame før meg. Er vel usikkerhet..... Jeg har ikke kontakt med tidligere relasjoner, men synes det blir feil å måtte stå til ansvar når f.eks en venn etter ti år sender en mail og spør hvordan det går og hva jeg gjør i livet.... Noe han mest sannsynlig fant ut etter snoking

Selv har han facebookprofil, egen pc og passordbeskyttelse. Jeg må jo stole på at han er ærlig.....

Så han skal ha tilgang til å se alt du foretar deg?MEN han har passordbeskyttet pc?

Hvorfor i alle dager finner du deg i det????

• Liker 1
Skrevet (endret)

Æææææh, så ufattelig ekkelt!! :haar:

Mac er jeg fullstendig grønn på, men sørg for at du får hjelp av noen med peiling på seiling til å bli kvitt keylogger-skjiiten og bytt deretter passord på alt av mail, facebook, og ikke minst nettbank og slikt.

Etter det er på plass, bør du gå en god lang runde med deg selv om hvorvidt det er hensiktsmessig å fortsette forholdet. Kan du leve med denne skapningen som tydeligvis ikke kan/vil stole på deg for øyeblikket? (Les gjerne 1984 av George Orwell mens du tenker!) Er svaret ja, ta en lang alvorspratprat med ham (ikke kjeft, vær saklig og sørg for at han virkelig forstår alvoret) hvor dere blir enige om noen regler for hvordan dette skal fungere i fremtiden. Han må forstå at det er essensielt å kunne ha feks e-post og slikt i fred. Kanskje får en venn eller slektning av deg trøbbel med noe sensitivt (utroskap,/voldelig kjæreste/fysisk el. psykisk sykdom/narkotika/klammeri med onkel politi/etc) og trenger å betro seg til deg skriftlig uten at noen andre får vite om det.

Det vil også være uhyre vanskelig for deg å planlegge feks en større bursdagsoverraskelse for ham hvis han har nesa si pent planta i både mailinnboks, facebook og browserhistorikk. Kjedelig også hvis din mor sender deg en mail og spør hva han ønsker seg til jul.

Samt at ALT kan misforstås. Min (homofile) bestekompis kan fort finne på å sende meg en melding på face hvor han skriver "hei, søta, finne på noe i helga? Nuss". En sjalu kjæreste kunne flydd i taket av misforstått panikk, selv om det i klartekst betyr: "Hei, min gode venn som jeg respekterer og synes har et pent utseende jeg ikke får seksuell tenning av. Vil du drikke en kaffe sammen med meg på lørdag formiddag hvorpå vi diskuterer politikk og russisk 1800talls litteratur i en ekstremt uromantisk setting? Ærbødigst, din venn Truls"

Nå babler jeg, men ja, to valg har vi her:

1. AvStoreBror-ifiser mac'en din, skift alle passord og be typen stikke og tenne på seg selv

2. AvStoreBror-ifiser mac'en din, skift alle passord, tilgi typen men forklar ham med teskje at gjør han dette igjen vil du destruere forballkortene hans på rituelt vis, kaste en forbannelse over ham og pælme han ut av huset fortere enn han kan si bløtkake.

Endret av Mermaid Blues
  • Liker 2
Gjest AnonymBruker
Skrevet

Det vanligste spionprogrammet for mac er logKext og hvis du søker oppe i høyre hjørne på forstørrelsesglasset på nettopp logkext vil det vises i en dropdown liste umiddelbart. Selv om det er et såkalt spionprogram så skal det vises der.

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Vaer forsiktig. Dette ender ikke bra.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...