Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg vurderer å ta extentions til sommeren og har tidligere hatt påsveiset - men det så for unaturlig ut og keratinen (limen) vistes litt på kronen. Nå har jeg sett at Studio Africa og Maron.no har gjør denne påsydde metoden.

.. så søkte jeg litt her inne på gamle forum, da det var det som kom opp - hvor noen hadde skrevet at Studioafrica var billige og tok bare 2800,- og var flinke. Mens abdre mente at de ikke tok nok hensyn til nordisk hodebunn. Noe som de også mente at dette var det Maron.no tok hensyn til, og at hun flettet mindre fletter osv, noe som var vel og bra ifht. at det gjør vondt i festene osv... Men hun er litt dyere osv...

Hva er deres erfaringer med disse to: Studio Africa og Maron.no.

Eller har dere noen andre forslag, kom GJERNE med prisen dere betalte og hvor lenge det så bra ut :)

Jeg vurderer å få dette senest en mnd men orker ikke å måtte angre alt for mye etterpå. :)

TAKKNEMLIG på svar! :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hadde vært fint om noen hadde et svar.....

Gjest Silvermist
Skrevet

Tape on er det beste jeg har prøvd.

Festes i ca 5 cm doble remser mot hverandre (kalles sandwich ;) ), tape og litt hår mellom festene.

Ser naturlig ut, du kan bruke det samme håret om igjen flere ganger.

Første gang kostet det ca 4-5000 for full extension, deretter betalte jeg 500-1000 kr hver 2.-3. måned for å ta av festene og flytte dem opp igjen.

Sliter mye mindre på håret enn keratin-fester.

Skrevet

Takk for svar:)

men er hvordan er det bading osv når man har tape-on? Holdbarheten er vel ikke av den beste sorten?

Gjest Silvermist
Skrevet

Mine har ikke falt av, jeg har hatt dem flere ganger de siste årene, både vært i basseng og sjø med dem :)

Men jeg vet at det er en del som har slitt med at de har falt av.

Det kommer an på hvor godt du tar vare på dem, ikke bruke balsam, hårspray etc. inntil festene, og hvilken kvalitet det er på ditt eget hår.

Jeg har ganske tynne hårstrå, så mine fester har sittet som støpt.

Skrevet (endret)

Den beste metoden jeg har prøvd er sy på. Som regel pleier jeg å kjøpe håret, også får jeg min mor til å flette og sy på. Hun klarte det veldig bra, men tror ikke det er så lett å style håret ditt akkurat som du vil, hvis du vil sette opp håret på en spesiell måte eller noe, så kan flettene syntes. men det skjedde ikke meg så ofte ihvertfall.

og som 'silvermist' nevnte så kommer det også an på håret ditt. Du må nesten spørre en frisør om dette. koster deg like mye som å spørre her, og i tillegg får du et svar som er tilpasset ditt hår. :) Jeg tror det hadde vært best.

Lykke til videre!

:klem:

Endret av Ana.
Skrevet

Jeg har prøvd kreatin, clip-on og sying. Foretrekker definitivt førstenevnte.

Mitt tips for å gi håret daglig pleie med balsam etter hver hårvask, og hårkur et par ganger i uken.

Skrevet

til ana:

bortsett fra at moren din hjalp deg, fikk du også sydd på håret ditt hos en frisør? Jeg har nå bestilt time hos Studio Africa, mange som har sagt at de er kjempeflinke og tilpasser seg nordisk hår i tillegg. Hvor stramme blir disse flettene egentlig, har nemlig litt hårsår, men man venner seg vel på det etter hvert :)

Takk for svar alle sammen :D

Skrevet

til ana:

bortsett fra at moren din hjalp deg, fikk du også sydd på håret ditt hos en frisør? Jeg har nå bestilt time hos Studio Africa, mange som har sagt at de er kjempeflinke og tilpasser seg nordisk hår i tillegg. Hvor stramme blir disse flettene egentlig, har nemlig litt hårsår, men man venner seg vel på det etter hvert :)

Takk for svar alle sammen :D

Hei.

Man får gjort det hos frisøren ja, men jeg har aldri gjort det, mamma fiksa alt hun.

Men jeg er ganske så sikker på at dette kommer til å bli stramt for at det skal holde lengre, men så klart venner du deg til det etterhvert.

Du mister en del hår når du tar ut alt dette igjen også, men ikke blir redd da, hehe.. man mister jo hår hver eneste dag, men når du har fletter så skjer jo det det samme bortsett fra at det sitter igjen i flettene til du tar det ut. :)

Håper det blir bra da, og ikke minst LYKKE TIL :):klem:

Skrevet

Hei.

Man får gjort det hos frisøren ja, men jeg har aldri gjort det, mamma fiksa alt hun.

Men jeg er ganske så sikker på at dette kommer til å bli stramt for at det skal holde lengre, men så klart venner du deg til det etterhvert.

Du mister en del hår når du tar ut alt dette igjen også, men ikke blir redd da, hehe.. man mister jo hår hver eneste dag, men når du har fletter så skjer jo det det samme bortsett fra at det sitter igjen i flettene til du tar det ut. :)

Håper det blir bra da, og ikke minst LYKKE TIL :):klem:

hehe, uff. De må vel stramme til noe ja sikkert. Gleder meg da - og håper at det se fint og mest naturlig ut. Så flink moren din er da, siden hun ordner det der for deg. Blir såå mye billigere også på den måten. Skulle ønske jeg også hadde noen som kunne fikse dette for meg istede for å måtte dra til en frisør med deg.

Takk skal du :-D

Gjest Badabing
Skrevet

Jeg har brukt Studio Africa før. Det blir utrolig fint, men det gjør så sykt vondt at jeg ikke synes det er verdt det :P

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Å sy på er det verste jeg har opplevd. Det strammer og gjør vondt, og det ser skikkelig unaturlig ut. Klemmer man bak i hodebunnen, kjenner man en lang remse med påsatt hår.

Go kreatin!

Skrevet

hehe, uff. De må vel stramme til noe ja sikkert. Gleder meg da - og håper at det se fint og mest naturlig ut. Så flink moren din er da, siden hun ordner det der for deg. Blir såå mye billigere også på den måten. Skulle ønske jeg også hadde noen som kunne fikse dette for meg istede for å måtte dra til en frisør med deg.

Takk skal du :-D

Hehehe!! Jaa.. :rolleyes:

Let us know når du har fått fiksa det da :D Er supernysgjerrig på hvordan det blir :D

Skrevet

Det skal jeg gjøre Ana. Uff nå gruer jeg meg nesten, etter alle disse skrekkommerntarene ovenfor her hehe. Tror neppe det blir vondere enn å ta av hair extention av kreatin, for det gjorde syyyyykt vondt. Da sa jeg til meg selv at dette skal jeg aldri utsettes for igjen. Kommer vel på samme tankene nå også da sikkert, men har tro på at det går over og at jeg venner meg til det :D

Ill let you know :)

Gjest Badabing
Skrevet

Nå er jeg en stor pyse når det gjelder smerter også da ;) De har jo kunder som kommer igjen og igjen, så det er nok ikke slik at alle er så pysete som meg. Og de er veldig koselige og behjelpelige der :)

Skrevet

Nå er jeg en stor pyse når det gjelder smerter også da ;) De har jo kunder som kommer igjen og igjen, så det er nok ikke slik at alle er så pysete som meg. Og de er veldig koselige og behjelpelige der :)

Hehe okay, det er godt å høre :P Hvor mange remser med fletter tok du da? :)

Gjest Badabing
Skrevet

Hehe okay, det er godt å høre :P Hvor mange remser med fletter tok du da? :)

Jeg husker ikke helt, men jeg mener det var 4 rader med fletter, og at de sydde på 2 remser på hver rad. Ganske mye med andre ord, kanskje litt for mye. Ble fort flokete, men så synes jeg hår er veldig kjedelig å drive med, så kan hende jeg ikke var så nøye som jeg burde vært ;)

Skrevet

Jeg husker ikke helt, men jeg mener det var 4 rader med fletter, og at de sydde på 2 remser på hver rad. Ganske mye med andre ord, kanskje litt for mye. Ble fort flokete, men så synes jeg hår er veldig kjedelig å drive med, så kan hende jeg ikke var så nøye som jeg burde vært ;)

To remser på hver rad..hmm.. det hørtes mye ut. Men jeg aner jo ikke. Jeg fikk kjempefloker da jeg hadde kreatin, var også alt for dårlig til å fikse og flette det skikkelig om natta. Må nok skjerpe meg skal jeg klare å bevare det denne gangen.

• 2 uker senere...
Skrevet (endret)

Jeg vil anbefale keratin. Mitt hår holdt veldig lenge, og det var like fint som første dagen jeg tok det i når jeg tok det av (6 måneder ca). Var veldig trist å ta det ut, men det hadde vokst altfor langt ut i festene. Når det er sagt, brukte jeg en god del tid på å holde det fint og for å unngå floker. Det er noe man må passe på med alle typer, vil jeg tro.

Og det beste var at mitt hår var like fint når jeg tok ut håret. Jeg har hørt mange skrekkhistorier om når folk tar ut håret, så jeg gruet meg skikkelig til å ta det ut. Jeg tok de på i utlandet, men tok de ut hvor en frisør som kun holdt på med extensions. Hun sa at hun hadde hatt mange innom med skrekkhistorier. Mange frisører ikke har peil på extensions, og man må være veldig forsiktig med hvor man setter det på og tar det av. Hun hadde til og med hatt gråtende kunder som hadde vært på steder hvor de hadde blitt lugget ut sitt eget hår i forsøk på å ta ut extentionsene med kun en kam.. Ja, det var en liten advarsel det ja.

Det er mye styr med håret hvis man vil at det skal se bra ut, og selv om jeg likte å ha langt, tykt hår, så tror jeg ikke at jeg orker å ta det i på et par år.. :)

Endret av ninuska_

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...