Gå til innhold

Gave til amerikansk venninne

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg skal kjøpe en gave til min amerikanske venninne, men er helt i villrede om hva jeg skal kjøpe. Har lyst til å gi henne noe spesielt, gjerne typisk norsk, uten at det blir en ostehøvel eller andre typiske suvenir-greier.

Man får jo tak i så mye rart i USA, så hva har vi her i landet som kan være eksotisk og interessant for en amerikaner? Jeg har tenkt å brenne en CD med sanger av norske artister, men må jo fylle pakken med litt mer enn det.

Gaven skal være både bryllupsgave og bursdagsgave, så gjerne noe som passer til et par.

Ideer, anyone? :jepp:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Høres ut som om du allerede gjør det jeg hadde tenkt til å foreslå; altså ikke sende én ting, men lage mer en samlepakke med masse små ting!

Ting mine amerikanske venner er gærne etter:

BRUNOST!!, nugatti, norsk melkesjokolade, smash, sånne malte norske snøkuler som man får kjøpt, nisser...

Skrevet

Lusekofter? Selbuvotter?

Gjest Caylee
Skrevet (endret)

MASSE FREJA MELKESJOKOLADE!!!!!!!!!!!!

Og

KVIKKLØNSJ!

Alle digger norsk melkesjokolade freja (spesielt den uten noe) og kvikklønsj, og melkesjokolade med kvikklørnsj i OG SMASH !! MHMHMHM :popcorn:

Endret av Caylee
Skrevet (endret)

Når det gjelder den delen av pakken som skal være bryllupsgave, så lurer jeg på om jeg likevel kan finne noe i en typisk gavebutikk, en søt liten vase, lyslykt etc, men som samtidig er veldig norsk. Hvilke norske designere har vi? Magnor glassverk er den eneste jeg kommer på, men jeg aner ikke om disse designerne er kjent i USA eller ikke. Jeg ønsker ikke å sende henne noe norsk design som finnes i hver eneste gavebutikk der borte.

Til bursdagen hennes i fjor sendte jeg et isbjørnsmykke fra Arts and crafts, som hun virkelig likte.

Endret av Tralla la
Skrevet

Ta en kikk i nettbutikken til Pur Norsk, der er det bare helnorske ting!

Ellers støtter jeg melkesjokoladen :nigo:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...