Gjest Frøken Skrevet 24. april 2010 #1 Skrevet 24. april 2010 Moren min er en helt fantastisk nydelig og sprek dame som har vært gift (holdt ut) med faren min i 25 år. Hun har gitt han fire nydelige og suksessrike barn. Faren min aner ikke hvor heldig han er, hun er waay out of his leage. Han drikker, røyker, kjefter, truer og alt som hører med. Han har dregd livet ut av moren, hun føler seg helt verdiøs og nedtrykt. Oppførselen hans kan minne litt om en som er psykopat i grunn. Han trenger å trykke alle oss ned for å føle seg bedre selv. Han bærer nag til oss eldre søskene som går medisin - hans store drøm som han måtte gi opp da moren min ble gravid med min eldste søster. MEN, han er glad i oss alle, men han er syk.. Men han er så klart en kjærnekar rundt andre. For 15 år siden var han utro. Moren min satt der 3 relativt små barn, og var gravid med broren min. Hun tilgav han da. For 4 år siden fant jeg en melding på telefonen hans "Jeg er fryktelig glad i deg xxxx", jeg sa ingenting til moren min, men konfronterte han med det. Han beklaget seg og sa at han aldri skulle gjøre noe så dumt igjen. For noen uker siden ble moren min misstenksom av noen rykter hun hadde hørt, hun har konfrontert han mange ganger, men han svarer med at hun er syk i hodet sitt og trenger hjelp. Han prøver å få meg og lillebroren (vi er de som bor hjemme enda av kidsa) min til å tro at det er hun som er problemet. Men vi vet jo så klart bedre. Han roper høylytt til henne hele tida, prøver å gi henne dårlig samvittighet for at hun kan tro noe slikt. I dag tidlig gikk broren min igjennom mobilen hans, han fant MASSE meldinger fra en dame, og også meldinger han har sendt til henne. De var forstyrrende og ekkle. Vi ble kvalm av å lese det. Vi søkte opp damen på 1881 og facebook. Hun er gift og har 2 små barn. og hun bor noen hus bortfor oss... Vi vet hvem hun er. Hun og faren min jobber i lag. Moren min er helt fra seg nå så klart, hun ligger bare å skjelver og klarer ikke å gjøre noen ting. Faren min nekter fortsatt, han sier det er noen som har sendt feil osv... helt tåpelig. Jeg blir så sint av å tenke på hva de to har gjort mot henne. Jeg har lyst til å gå bort dit å konfrontere henne. Spørre hva faen det er hun driver med, og om det er sant. Jeg har lyst til at mannen hennes skal få vite det. Moren min kommer aldri til å gjøre det. Hun skal reise bort noen uker. Men jeg vil ikke at hun skal slippe så lett unna! Er det en dårlig ide av meg å konfrontere henne? jeg skal så klart la hun si det selv til mannen sin da. Takk til de som gidder å lese det lange innlegget mitt! Jeg er 19 btw, hvis det har noe å si..
Gjest AnonymBruker Skrevet 24. april 2010 #2 Skrevet 24. april 2010 Stakkars moren din Faren din høres ut som en drittsekk av dimensjoner, og en notorisk utro skjørtejeger uten tanke for andre enn seg selv. Kanskje slemt å si, men jeg er sjeleglad for at en slik mann ikke fikk studere medisin - en slik empatiløs lege ville aldri jeg hatt. Jeg tror nok at jeg selv ville konfrontert henne om jeg var i en slik situasjon. Det er åpenbart det enesyte som hjelper.
sebra Skrevet 24. april 2010 #3 Skrevet 24. april 2010 jeg vet ikke om det er en god idè, men jeg hadde nok ikke klart å dy meg, og hadde nok konfrotert hu med det.
Gjesten Skrevet 24. april 2010 #4 Skrevet 24. april 2010 Hvis du kjenner henne tror jeg faktisk jeg ville konfrontert henne. Huff, noen mennesker er så lite snille
Gjest AnonymBruker Skrevet 24. april 2010 #5 Skrevet 24. april 2010 Om du konfronterer henne er sjangsen stor for at du skremmer henne vekk fra faren din, men det hjelper ikke på problemene din mor har. Har du sagt oppriktig til henne at du og broren din mener hun vil ha ett mye bedre liv uten ham? Har en venninne som var i samme situasjon, når hun gikk til moren sin og hadde en alvorlig prat tok det ikke mange ukene før moren pakket sakene sine. Hun innså at det var ikke for det beste for barna, eller henne å bli boende.
Gjest bery Skrevet 24. april 2010 #6 Skrevet 24. april 2010 du skal ikke gjøre noe som helst her....dette er noe deres foreldre må håndtere, og selv om dette er ekstremt dårlig gjort av far, så er det mors egen ansvar å ta valg som gjør at hun er lykkelig i sitt liv. ved å ikke forlate ham godtar hun på sett og vis hans oppførsel, og det må hun selv ta ansvar for. bare det at dere barna har fått merke dette så tydelig sier meg noe om at de begge har gjort store feiltrinn, de drar dere inn i konflikten. ja, han er en gigantisk og egoistisk drittsekk - men din mor velger jo å bli........ vel, jeg kunne vært tilbøyelig til å skjelle ut denne andre kvinnen - men ikke så hennes barn og mann får vite det. det er deres valg og deres liv - og tilslutt er det alltid barna som blir skadet. det vil du vel ikke.....
Gjest ... Skrevet 24. april 2010 #7 Skrevet 24. april 2010 jeg vet ikke om det er en god idè, men jeg hadde nok ikke klart å dy meg, og hadde nok konfrotert hu med det. Samme her.. Jeg hadde blitt så forbanna og gærn, så jeg hadde nok gått bort, håpet på at dama åpna og mannen hennes ikke var langt unna, og spurt om hva i helvette det kjerringevne driver med. Syns det er ille når to voksne mennesker, som i tillegg er gift og har barn, gjør noe så idiotisk! at de ikke skjønner bedre?!
Kine28 Skrevet 24. april 2010 #8 Skrevet 24. april 2010 Først vil jeg bare gi deg en medfølende klem. Dere har havnet i en forferdelig situasjon, men jeg tror ikke jeg ville gått og konfrontert denne dama. Jeg tror i så fall det er noe din mor må gjøre. (Eller helst tatt et skikkelig oppgjør med din far.) Jeg ville samlet søsknene og gjort mor fullstendig klar over at hun ville ha full støtte dersom hun velger å forlate ham. Kanskje hun er så nedbrutt at hun ikke greier å se løsninger nå ... Kanskje hun trenger hjelp til å finne et annet sted å bo, hjelp til hvordan hun skal søke separasjon - de praktiske tingene som muligens kan virke uoverkommelig i en slik situasjon. Vis moren din at det er mulig å leve alene - hvis hun vil forlate ham - og at dere (barna) ikke vil lide noen nød ved en eventuell skilsmisse.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå