Anna Svingtrapp Skrevet 24. april 2010 #1 Skrevet 24. april 2010 Hei dere! Jeg lurer på å kjøpe meg en Macbook Pro 13", eller, jeg har vel egentlig bestemt meg. Det eneste jeg lurer på er hvor stor forskjell det er på om prosessoren er på 2,4 eller 2,66 GHz? Det er ganske stor forskjell i pris, så jeg lurer på om det er verdt det.. 2,4 GHz er en stor forbedring fra den PCen jeg har i dag uansett.... Skal så klart spørre på butikken også, men det kunne være kjekt med noen "uavhengige" meninger Håper noen kan hjelpe meg litt her!
feuerstein Skrevet 24. april 2010 #2 Skrevet 24. april 2010 Såvidt jeg kan se er begge prosessorene av den utgående (utgåtte?) typen Core 2 Duo, P-serie, altså vil de kunne sammenlignes direkte på klokkefrekvens, slik at 2.66 er 11 % raskere enn 2.40. 11 % raskere prosessor i en bærbar kunne jeg kanskje betalt en tusenlapp for da modellen var ny, nå som det er gårsdagens brød ville jeg fra alle andre enn Apple forventet at begge gikk billig.
Gjest Nedfall Skrevet 26. april 2010 #3 Skrevet 26. april 2010 Såvidt jeg kan se er begge prosessorene av den utgående (utgåtte?) typen Core 2 Duo, P-serie, altså vil de kunne sammenlignes direkte på klokkefrekvens, slik at 2.66 er 11 % raskere enn 2.40. 11 % raskere prosessor i en bærbar kunne jeg kanskje betalt en tusenlapp for da modellen var ny, nå som det er gårsdagens brød ville jeg fra alle andre enn Apple forventet at begge gikk billig. På Apple er det ikke prosessorhastigheten man betaler for, men totalopplevelsen..
Henkie Skrevet 27. april 2010 #4 Skrevet 27. april 2010 Hei dere! Jeg lurer på å kjøpe meg en Macbook Pro 13", eller, jeg har vel egentlig bestemt meg. Det eneste jeg lurer på er hvor stor forskjell det er på om prosessoren er på 2,4 eller 2,66 GHz? Det er ganske stor forskjell i pris, så jeg lurer på om det er verdt det.. 2,4 GHz er en stor forbedring fra den PCen jeg har i dag uansett.... Skal så klart spørre på butikken også, men det kunne være kjekt med noen "uavhengige" meninger Håper noen kan hjelpe meg litt her! Til vanlig bruk klarer du deg i bøtter og lass med 2,4. Den har nå standard 4 gig RAM og det er like viktig på mac, som selve prosessoren. 2,4 verianten MacBookPro til 9990 er en superduper maskin :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå