pusilus Skrevet 3. august 2010 #161 Del Skrevet 3. august 2010 Jeg har desverre ikke noen gode tips ang østlandsområdet, men kos deg med resten av ferien. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
honning Skrevet 4. august 2010 Forfatter #162 Del Skrevet 4. august 2010 Jeg har desverre ikke noen gode tips ang østlandsområdet, men kos deg med resten av ferien. Takk for det, pusilus I dag har vi faktisk handla bil. Det vil si, vi skal forsøke å selge den vi har på finn først, og om vi ikke får solgt den der, så tar de den i innbytte der vi kjøpte den nye. Så vi venter med å hente bilen en måneds tid uansett, alt etter om vi får solgt den vi har privat først Etterpå var vi ute og spiste lunsj, og så stakk vi innom en butikk og kikka på barnevogner. Nå er vi hjemme igjen, og kjære stakk ut en liten tur igjen for å møte en kompis, mens jeg er i skikkelig sutrehumør over at ferien snart er over og ingenting skjer. Uff, jeg prøver å skjerpe meg, for jeg har egentlig ingen rett til å klage, men jeg kan bare ikke for det. Tårene triller av ingenting akkurat nå, og vi har handla bil og sola skinner ute, så jeg kjenner at jeg er ganske sinna på megselv over å være sånn. Jeg venta med den verste sutringa til mannen stakk ut, for vi skal innom et vennepar i ettermiddag/kveld, og han spurte om han bare skulle dra ut eller om jeg ville bli med, og jeg sa lite entusiastisk at jeg kan sikkert bli med... Så han lurte jo på om jeg følte at jeg måtte bli med, for han kunne fint dra aleine, og jeg var bare sur tilbake omtrent. Kanskje vi tar oss en sverige-tur også nå til helga, eller før helga, men følte ikke at vi avklarte noe, så det kan være at vi faktisk finner på noe også. Får håpe humøret kommer seg snart for nå liker jeg ikke megselv i det hele tatt. Beklager sutringa over ingenting, jeg måtte få det ut sammen med tårene mine... Og jeg har ikke lyst å sutre til mannen heller, for han føler at det er hans feil da, og det er det jo ikke. Nei, jeg får komme meg ut og lese litt i boka mi Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
honning Skrevet 4. august 2010 Forfatter #163 Del Skrevet 4. august 2010 Da var alt mye bedre Uff, litt hormoner på styr her plutselig tidligere. Er ikke vant til sånt jeg Vi har enda ikke funnet utav de siste feriedagene, men jeg får bare prøve å stresse ned tror jeg, og håpe på at det blir noen fine dager samme hva vi gjør. Jeg sendte mail til en barneutstyrbutikk i Sverige også i kveld for å høre om det er leveringstid på barnevogna i fargen vi ønsker. Om vi må vente noen uker på den, så bestiller vi nok bare via mail/telefon, og drar og henter den når den er klar. Vi har bestemt oss for at det blir Emmaljunga Edge Duo Combi, og jeg syns ikke at den virka så ekstremt tung som det står i alle forum. Kanskje litt greit med ekstra styrketrening uansett Eneste jeg er i tvil om, er hvilket understell vi skal ta. Enten blir det med vendbart håndtak og tøykurv under, eller så blir det med stålkurv under og ikke vendbart håndtak. Tøykurva subber visst en del nedi bakken når det ligger litt ting i den, og blir fort slitt, og jeg er usikker på hva jeg har mest behov for. Vogna skal være veldig god til tur i skog og mark også, og det har jeg planer om å prøve å få til. Turistforeninga arrangerer trilleturer som jeg vil henge meg på (håper jeg klarer å faktisk gjøre det også) Jeg tror det må være en bra måte å bli kjent med andre i samme situasjon og som har litt av de samme tur-interessene som jeg har også. Nå skal jeg montere ei babylue som jeg har strikka Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
siebaeo Skrevet 4. august 2010 #164 Del Skrevet 4. august 2010 Å, jeg skjønner så godt hvordan du har det! Sånn har jeg også det innimellom.. Det er litt slitsomt. Men det er bare hormonene som gjør det litt trøblete for oss. Alt føles dumt og sårt og man blir fornærma for ingenting. Det er mye som skjer nå. Ikke bare i kroppen. Men hodet skal liksom venne seg til tanken på at ting blir totalt snudd på hodet. Og uansett hvor fantastisk den forandringen blir, kan det jo være litt overveldende innimellom. Ikke rart man blir litt overloadet av følelser innimellom. Noen ganger føles det nesten litt ensomt siden ingen andre vet akkurat hvordan man har det. Selv ikke kjærsten/mannen selv om han forsøker aldri så mye.. Så føler man seg dum fordi man blir følsom og så blir det bare tull. Det blir nok bedre snart skal du se! Det er rart hvor fort man kan være oppe igjen.. Håper kvelden din har tatt seg litt opp Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lucky? Skrevet 5. august 2010 #165 Del Skrevet 5. august 2010 Gratulerer med ny bil, så spennende Hormontrollet kan være slemt til tider ja, men godt at det kommer med oppturer også Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ananan Skrevet 5. august 2010 #166 Del Skrevet 5. august 2010 Gratulerer med ny bil Skal ikke være greit med alle disse hormonene nei, godt nedturen ikke varte så lenge da Nyt de siste feriedagene dine! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
siebaeo Skrevet 5. august 2010 #167 Del Skrevet 5. august 2010 Bra du følte det bedre! Til og med før jeg var ferdig med å skrive.. Og grattis med valg av ny bil! Vi har tenkt på det men avventer litt.. Vi har en golf i dag og håper det skal gå greit en stund. Kjøpt ny leilighet og vil kjenne litt på økonomien før vi velger type bil.. Kan bli en utfordring i smart pakking framover! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
honning Skrevet 5. august 2010 Forfatter #168 Del Skrevet 5. august 2010 Hei siebaeo, Lucky og Ananan! Ja det hormontrollet må visst innom meg også iblant. Skulle egentlig bare mangle, for jeg har sluppet billig unna så langt Spennende med ny bil ja. Gleder meg til vi får den hjem I kveld har vi vært på kino og sett Knight and Day. Var ikke så verst underholdning det. I tillegg så har vi testa ny melkesteamer til kaffemaskinen tidligere i dag, og laga kaffe mocca og sånn, og det ble vannvittig godt Jeg drikker egentlig ikke kaffe, men mocca og latte kan jeg drikke litt av, og det ble veldig vellykka må jeg si. Ellers så har jeg rydda utav kommoden som står på barnerommet, og laga plass til babytøy, så jeg begynte å vaske på det i dag sånn at jeg kan begynne å sortere størrelser og legge i kommoden etterhvert nå Like greit å bare gjøre det med en gang og ikke la det ligge i poser i flere uker fant jeg ut. Kommer til å ta litt tid å rydde alt sånn som jeg vil ha det uansett, og greit å ikke stresse i siste liten med alt. Plutselig er ikke formen på topp når permisjonen begynner, så greit å ha begynt litt hvertfall tenkte jeg. På søndag skal vi til Sverige og handle barnevogn, og jeg har sendt de mail for å høre om de har vogna og fargen vi vil ha inne, og det hadde de, så da er jeg igang med å søke opp utstyrslister for å se hva annet vi bør handle inn samtidig, så nå er vi plutselig igang med de store innkjøpa snart Tida går så fort, og jeg er like sjokka over hvor fort det går for hver dag som går Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pusilus Skrevet 5. august 2010 #169 Del Skrevet 5. august 2010 Grattis med ny bil nå er det bare å legge ut på tur Natta Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
honning Skrevet 5. august 2010 Forfatter #170 Del Skrevet 5. august 2010 Grattis med ny bil nå er det bare å legge ut på tur Natta Takk for det! Ja nå er det bare å komme seg ut på tur God natt, pusilus Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
honning Skrevet 6. august 2010 Forfatter #171 Del Skrevet 6. august 2010 Siste feriedag i dag, og jeg har sovet elendig.. Kjedelig altså. Men jeg har helga også før jeg begynner på jobb igjen på mandag da, så jeg satser på at jeg får sovet litt bedre i helga hvertfall. Jeg hadde egentlig tenkt å dra på spinning nå kl 10 i dag, men siden jeg våkna så grytidlig og var skikkelig trøtt, så sto jeg opp 8, spiste ei brødskive og gikk ut og gikk meg en god tur i stedet. Følte meg egentlig ikke opplagt til det, men det kom seg etterhvert heldigvis. Det har ikke blitt så mye trening på meg i sommer, og jeg har lyst å prøve å være litt i form til fødselen, så jeg vil prøve å skjerpe meg framover og håpe at jeg klarer det I dag har jeg lite planer. Tenkte å vaske utav kommoden som jeg rydda utav i går og legge klær i den, vaske litt mer klær, gjøre litt småhandling, og ikke minst ta meg en hvil etterhvert kjenner jeg Bør også rydde og vaske en del mer i huset, men får se hva jeg gidder. Tenkte jeg skulle igang med nytt strikkeprosjekt til småen også, men vet ikke hva jeg skal begynne på neste. Og så lurer jeg sånn på hvilken størrelse jeg skal strikke, for jeg har lyst å strikke en del i god ull til vinteren, men så er valgene bare 1-3 mnd eller 6-9mnd på det meste jeg finner gratis på nett av oppskrifter, og 6-9 blir for stort for i vinter sannsynligvis, og 1-3 varer ikke hele vinteren. Og så er det vanskelig å vite hvor stor han kommer til å bli også.. Det er jo bare å ta en sjanse egentlig Gjerne kom med strikketips om dere har noen, men ikke for avansert Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LineGourmet Skrevet 6. august 2010 #172 Del Skrevet 6. august 2010 Nyt siste feriedag honning! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
honning Skrevet 6. august 2010 Forfatter #173 Del Skrevet 6. august 2010 Nyt siste feriedag honning! Takk for det, Line Jeg følte meg litt zombie ei stund i dag, men det er vel bare sånn vinteren kommer til å bli det Fikk vaska noen maskiner med klær, moppa 1.etasje, tok en tur innom et par hagesenter og kjøpte to store potter til halv pris + noen klokkebusker å ha i som overvintrer så jeg slipper å kjøpe nye planter å ha i hvert år. Og så en tur på husfliden for å handle garn, og hjem igjen og sove i senga ei stund. Og så leste jeg ut ei bok også i ettermiddag, og i kveld har jeg begynt å strikke kjøkkenklut. Alt i alt en fin dag Siden jeg ikke kom på hva jeg skulle strikke til lillegutt som neste prosjekt, så kjøpte jeg noen nøster til å strikke kjøkkenkluter imens, for de skal være så veldig gode, så jeg er litt spent på hvordan det blir. Morgendagen har vi ingen planer for enda, men jeg tipper at jeg kommer til å kjenne det litt i bekkenet etter å ha hatt en aktiv dag i dag. Har igrunn en kommode fra ikea som jeg skulle ha skrudd sammen og som har ligget i eska si i gangen i noen uker nå, men får se hva jeg gidder. Leggetid nå tror jeg. Får ligge og lese litt i kamille eller begynne på ei ny bok Natta!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
siebaeo Skrevet 8. august 2010 #174 Del Skrevet 8. august 2010 Hei Honning! Så flink du er til å få ting på plass! Jeg har begynt å få litt noia fordi det er så mye som må fikses! :dåne: en ting er at vi har (sies det i alle fall) fått så mye arveklær. Men fordi en av bebisene fortsatt bruker dem og noe skal sendes fra andre kanten av landet har jeg 0 oversikt. Og vi har jo ikke handlet noenting.. Blir så usikker på hvor mye vi faktisk må ha! Hvor mye ullklær har du nå? Og i hvolke størrelser? Vi får jo vinterbaby så jeg tenker at garderoben må se litt anderledes ut enn for de som er små nå.. Må skrive liste! :dåne: Og så synes jeg du er flink til å gjøre alternative treningstiltak når f eks spinn blir for mye en dag. Blir fort alt eller ingenting her.. Jeg har som deg ikke fått trent så mye i sommer og begynte å stresse litt med formen før fødsel. Men samtidig tror jeg at om man er vant til å trene mye/holde seg i form er det så mye kortere vei tilbake. Kjenner det når jeg endelig kommer meg på spinn, at formen ikke er så dårlig som jeg tror! Tipper det er det samme for deg, du har jo vært så flink med toppturer osv! Det er mer enn jeg har gjort i sommer.. Snart gravid-yoga nå eller?? Jeg begynner på tirsdag og skal holde på i åtte uker. Kanskje mer om det er plass/jeg er i form.. Gleder meg!! Ha en fin aller aller siste feriedag!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
honning Skrevet 9. august 2010 Forfatter #175 Del Skrevet 9. august 2010 Hei Siebaeo! Det er så morro å lese dine erfaringer og opplevelser etterhvert siden vi er like langt! Vi har fått hjem det meste av arveklærne vi skal få, men det var visst noen ting i de minste størrelsene som ei venninne ikke har funnet enda, så hun skulle lete litt til. Så jeg har ikke laga meg noen oversikt enda over klær og hva som må kjøpes, men vi mangler en del ullklær tror jeg, for det har jeg ikke sett så mye av enda, så jeg tenker at vi må handle litt sånt om noen uker. Jeg avventer litt før jeg styrer med det, og har fokusert mer på de store tinga akkurat nå. Liste må absolutt skrives ja! Tenkte å legge inn liste i bloggen min etterhvert, og stryke ut etterhvert som jeg kjøper det jeg trenger, og legge til etterhvert som jeg kommer på flere ting Jeg har egentlig ikke vært så veldig flink til å trene i sommer jeg heller. Det ble en pause i topptur-gåinga vår, så det er alt for lenge siden sist topptur nå dessverre.. Så det har blitt litt spinning, og ellers ikke trent så mye som jeg hadde tenkt, men jeg håper å komme litt mer igang igjen med turgåinga hvertfall, for jeg er nødt til å bevege litt på meg framover syns jeg. 2-3 uker til gravidyoga for min del, så jeg må vente litt til før jeg er igang. Gleder meg veldig til å komme igang med det, og er spent på hvordan det går med deg i morgen! Den siste feriedagen min var bra og slitsom. Vi sto opp i 5-tida for å dra tidlig, og var både i Svinesund, Nordby og Strømstad og handla masse. Så vi fikk kjøpt vogn, bilsete med base, bleiebøtte, babycall, badebalje, brystpumpe (manuell - siden jeg ikke aner hvordan det kommer til å bli, og det var så mye forskjellige meninger i ulike forum på om de likte manuell eller elektrisk best, så jeg tok den billigere og håper at jeg får bruk for den), dyne til seng, et par sutter, gulpekluter, håndkle, masse vaskekluter, og sikkert litt småting til. Jo, og så kjøpte vi to tøffe Kiss-bodyer i to ulike størrelser (bandet Kiss) Og stelleveske får vi på kjøpet med vogna forresten, men de hadde den ikke inne, så de sender den i posten til oss neste uke Så jeg fikk kryssa ut en god del ting på lista nå hvertfall, og det var deilig å ha fått gjort unna så mye. Foreldra mine kommer med flere arveting (seng, lekegrind, vippestol, osv) om ikke så lenge også, så da er det egentlig bare stellebord vi mangler av de litt større tinga nå tror jeg. På lørdag møtte jeg på ei som har termin noen dager før meg, og hun begynte å bli sliten og tung. Hun hadde lagt på seg 20 kilo allerede, så jeg skjønner veldig godt at hun syns det var tungt nå. Det er da jeg innser at jeg har vært veldig heldig så langt hvertfall. Ja, og så var det igang med jobb igjen i dag etter ferien. Det var hardt å komme igang igjen, men jeg merker at jeg vil fokusere så mye som mulig på opplæring av han som skal overta jobben min, og ikke grave meg ned i nye ting. Har lyst til å være litt halvveis klar for permisjon hele tida, i tilfelle det skulle bli en sykemelding. Er litt rart å på en måte avvikle seg selv når man har en del ansvar på jobb, og overlate det til andre som ikke har hatt den type jobb før, men det går helt sikkert veldig bra Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lucky? Skrevet 10. august 2010 #176 Del Skrevet 10. august 2010 Så deilig å få handlet inn så mye til den lille da Deilig å få alt i hus! Greit å sørge for full opplæring av han som skal ta over nå ja, vet jo aldri når du blir borte Ikke lenge igjen til permisjonstart nå Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
honning Skrevet 10. august 2010 Forfatter #177 Del Skrevet 10. august 2010 Så deilig å få handlet inn så mye til den lille da Deilig å få alt i hus! Greit å sørge for full opplæring av han som skal ta over nå ja, vet jo aldri når du blir borte Ikke lenge igjen til permisjonstart nå Veldig deilig å få mye i hus ja Ja tenk, det nærmer seg permisjon. Han som skal ta over mine arbeidsoppgaver skal selv bli pappa når som helst nå, så han forsvinner i 2 uker om ikke lenge. Og jeg vet jo aldri om jeg blir sykemeldt heller, så plutselig skjer det mye saker og ting på jobb Nå sitter jeg faktisk i møte på jobb med han som skal overta mine oppgaver. Han sitter og jobber med noe greier, og jeg hjelper til når han lurer på noe, så det er ikke så veldig stivt akkurat, og må ha noe å gjøre i mellomtida siden han ikke ser skjermen min Merker at jeg blir litt sliten i ryggen av å være på jobb hele dagen, men jeg syns generelt at det har gått bra å jobbe både i går og i dag. Skal til legen på torsdag igjen og får si fra til henne om hvordan formen er i forhold til rygg og bekken, så får hun heller si om hun syns at jeg bør trappe ned eller ikke. Jeg er vant til å jobbe mye og vant til å ha vondt i ryggen, men jeg har ikke lyst til å slite den ut heller nå som det er en liten i magen å tenke på Jeg blir henvist til fysio også på torsdag da, og håper at det vil hjelpe. Ser fram til å komme igang med litt trening i vann + yogaen om 2-3 uker Jeg får vel kanskje gjøre litt igjen her... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
siebaeo Skrevet 10. august 2010 #178 Del Skrevet 10. august 2010 Hallo! Da har jeg vært på gravidyoga! Det var ganske tungt men også veldig deilig. Det minnet egentlig mye om en vanlig yogatime, men med en del modifikasjoner av øvelsene. Solhilsenen f eks. Og så var det litt som grunnkurs i yogapust.. Vi trente også nedre del av magen en del og øvde på å stramme-slappe av magemusklene. De som er viktigst når vi skal føde. Er litt spent på hvordan det skal foregå videre og håper det skal være litt fokus på fødsel.. Vi får se. Skikkelig styrketrening i alle fall så jeg blir nok støl i morra! I kombinasjon med spinning er nok dette helt supert for å holde seg i form Vet du forresten om man lærer noe om pusteteknikker i fødsel på svangerskapskurs..? Har dere meldt dere på det? Huff.. synes litt synd på venninna di som har gått så mye opp i vekt.. Har hun mye vann i kroppen? Hvordan har det gått med deg forresten? Jeg håper å stagnere nå.. Nå som jeg er i gang med trening og jobb igjen og kan styre kostholdet selv burde det være mulig å ikke legge så mye på seg på slutten. Jeg føler jeg har lagt på meg litt jeg ikke hadde trengt, men samtidig leser jeg at om man startet med lav BMI burde man egentlig legge på seg litt mer. Er så spent på hvordan man blir seende ut etterpå! :dåne: Ikke så dumt å trappe ned litt tror jeg! Vondt skal man da helst ikke ha.. Jeg vet ikke helt hva jeg skulle gjort om jeg måtte jobbet 100% hele tiden.. Det hadde blitt mye au og zzzzzz... Har du blogg her inne? Kan man komme på besøk..? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LineGourmet Skrevet 10. august 2010 #179 Del Skrevet 10. august 2010 Hei Honning, innom og hilser på Jeg vet det er hardt å begynne på jobb igjen etter ferie! :dåne: Og hakket verre sikkert når man er gravid i tillegg Men det er litt digg å være i gang igjen også syns jeg. Høres ut som alt er på stell hos deg i allefall, klær og utstyr og diverse Jeg har noen spørsmål om lesegruppe - sender deg en pm. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pusilus Skrevet 12. august 2010 #180 Del Skrevet 12. august 2010 Hemmane du er jo snart 30 uker på vei jo :dåne: Sikkert godt å ha fått mange av tingene på plass Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå