honning Skrevet 12. juli 2010 Forfatter #141 Skrevet 12. juli 2010 Jeg er med på den dealen God tur Da har vi en deal!! Vi skulle ha Brio Go, men nå er jeg jammen ikke helt sikker.. Jeg har hørt fra et par kanter at emmaljunga er veldig bra, så jeg tror at jeg får se litt mer på de. Akkurat nå husker jeg ikke hva mer den heter, men skal sjekke opp litt mer. Var visst mange praktiske detaljer på den også. I dag har det vært nok en rolig dag på jobb, og hun som normalt sett sitter rett ved sida av meg er syk, så da er det ingen som ser hvilke nettsider jeg er på hele tida (jeg sitter med ryggen til om folk kommer inn da, så da ser de fort, så jeg prøver å være litt obs likevel). Er veldig fornøyd med å ha fått til en god del KG-tid på jobb i dag hvertfall Jeg hadde egentlig meldt meg på spinning i dag, men det er så flott vær, at jeg booka av timen igjen. Lite fristende å sitte inne og spinne i strålende sol. Spørs bare om jeg klarer å komme meg ut og gå eller sykle tur når jeg ikke har noe booka da... Det er jeg som regel ikke noe flink til, men får se hvordan det blir. Snart arbeidsslutt her nå. Må bare innom posten og hente pakke (til mannen som har bursdag i sommer) og så rett hjem og sette seg ut i sola og nyte sommeren
honning Skrevet 13. juli 2010 Forfatter #143 Skrevet 13. juli 2010 Heldige du som har roligere dager på jobb Ja, det skjer bare noen dager i året, så jeg nyter det virkelig når det er sånn som nå. Å kjede seg og ha tid til å surfe uten å ha masse saker hengende over seg er faktisk bare deilig når man er vant til å ha det så travelt, men det måtte vært kjedelig å hatt lite å gjøre hele tida. Håper du får noen rolige dager du også! I går var det deilig med sol og blå himmel hele dagen, jeg henta pakke på posten etter jobb, og så rett hjem og heiv i meg noe middag, tok på bikini og satte meg ut. Idet jeg satte meg ut så skya det til... Typisk. Så da var det bare å komme seg inn igjen, og jeg kom meg hvertfall på treninga da. Heiv i meg en tablett mot halsbrann før treninga, for forrige mandag følte jeg at jeg måtte kaste opp hele timen pga halsbrann, og den hjalp ganske bra hvertfall, så jeg fikk tatt litt ekstra i og er godt sliten i beina i dag Etter i dag er det 3 dager igjen til ferie
pusilus Skrevet 13. juli 2010 #144 Skrevet 13. juli 2010 Så bra pillene hjelper mot kvalmen Vet du, i dag var det faktisk litt rolig til meg på jobb også. Jeg fikk ryddet og tatt mye forefallende Det var godt det. Skal dere ha tre eller fire uker ferie?
honning Skrevet 17. juli 2010 Forfatter #145 Skrevet 17. juli 2010 Så bra pillene hjelper mot kvalmen Vet du, i dag var det faktisk litt rolig til meg på jobb også. Jeg fikk ryddet og tatt mye forefallende Det var godt det. Skal dere ha tre eller fire uker ferie? Så bra at du også fikk en rolig dag på jobb! Vi skal ha 3 uker ferie. Dere da? Og når begynner du ferien? Ja tenk, nå har faktisk ferien begynt :hoppe: Jeg tok med meg ei sommerkake på jobb i går som nesten ble spist opp selv om vi er få på jobb nå, og hadde en ekstremt rolig dag på jobb helt fram til klokka ble ca 15-15:30. Da dukka det opp flere ting samtidig som måtte gjøres, og det ble en halvtime overtid på meg. Gjorde ikke så mye da, siden det uansett var ferie etterpå, men de tinga kunne godt ha dukka opp tidligere på heller, siden jeg likevel satt og hadde lite å gjøre Etter jobb så var det rett hjem og kjære vaska badet, og jeg stakk ut og kjøpte grillmat og mer gass til grillen, og så fikk vi besøk av en barnefamilie på fire som overnatta her i natt. Så vi har kosa oss med masse god mat, såg film i går kveld, og stor og god frokost igjen i dag. Veldig koselig. Etter at de dro i dag så begynte mannen å vaske stakittgjerdet vårt, for det må males i sommer. Og jeg har vaska klær og sittet ute og lest bok. Fin dag Nå stikker vi snart ut en kveldstur ut til hytta til svigers, for der er deler av familien til kjære nå, så vi får ta en tur og hilse på
honning Skrevet 20. juli 2010 Forfatter #147 Skrevet 20. juli 2010 Hurraaa for ferie Deilig med ferie ja!! Mangler bare akkurat nå Veldig rart med ferie uten noen planer syns jeg da. Sliter litt med å slå meg helt til ro med det, men mannen min får endelig vilja si for en gangs skyld Er bare å stille seg inn på å kose oss sammen, få litt gjort hjemme og satse på fint vær når vi drar til hytta etterhvert, så blir det nok bra Tenk at det er vår siste sommer sammen bare vi to. Veldig rar tanke! I dag skal jeg til jordmor og det gleder jeg meg til Hun har jo UL, så nå får jeg sett lillemann igjen i dag Tror jeg skal høre litt om fødselsforberedende kurs og litt sånn, for det tror jeg at vi bør komme oss på etterhvert. Min kjære har så sykehusskrekk stakkar, at han gruer seg veldig til fødselen og vil helst ikke høre snakk om det. Men han må jo bare begynne å venne seg til tanken og høre litt hva det går ut på og sånn. I tillegg har jeg hatt en del vondt i ryggen i det siste, og som har gått nedi rumpa og iblant vondt utover i beina, og hørte her en dag at det var nok bekkenet mitt som sliter litt. Jeg vet jo ikke hva jeg skal kjenne etter, og kom ikke på at man kunne ha mest vondt på baksida når det er bekkenet heller. I dag er det mer vondt enn vanlig, så det passer på en måte greit siden jeg skal dit, så får jeg forhørt meg litt om det også. Hadde egentlig lyst å gå på spinning i dag, men nå får jeg se hva hun anbefaler og ikke.. Nå skal jeg opp på barnerommet og begynne å rydde litt hvertfall Så tror jeg at jeg skal prøve å få til hvil også etterhvert, for jeg våkna så utrolig tidlig i dag og fikk ikke sove igjen etterpå. Litt mye tanker i hodet etter å ha fått en dårlig nyhet i går, og vonde bein som verka i tillegg, så dagen kunne godt ha begynt litt bedre
honning Skrevet 20. juli 2010 Forfatter #148 Skrevet 20. juli 2010 Da var jeg hjemme fra jordmor igjen. Var flink og gikk bort i dag, siden jeg likevel hadde så god tid. Småen låg på tvers i magen og hadde det bra såg det ut som på UL, men det var visst en litt uvanlig stilling å ligge i. Jeg tror at han ofte ligger sånn, for han ligger alltid ganske lavt nede og jeg kjenner han på sidene. Men det er jo lenge til fødsel, så hvordan han ligger akkurat nå spiller ingen rolle Ellers så sto alt bra til, men jeg har littegrann jernmangel og må bli flinkere til å spise brokkoli, asparges osv, og så har jeg fått vann i kroppen, og litt bekkenplager som jeg mistenkte. Så jeg har fått ny time hos lege når h*n er tilbake fra ferien sin, som passa bra siden jeg også er ferdig med ferien min da, og kan da få henvisning videre til trening hos fysioterapeut. I tillegg så nevnte jeg sykehus- og fødselsskrekken til mannen min, og hun ringte direkte og satte opp omvisning på sykehuset med jordmor for oss i september, så da håper jeg at han klarer å venne seg til tanken og at omvisninga blir bra. Jeg kom på en ting jeg glemte å spørre jordmor om; vet noen av dere om det bare er helsekortet man skal ta med seg når man skal fly framover? Eller trenger jeg noen annen form for "attest"? Nå skal jeg snart begynne å lage pannekaker til middag...
Gjest Iril Skrevet 20. juli 2010 #149 Skrevet 20. juli 2010 Det med flying varierer fra flyselskap til flyselskap. Det står på nettsidene deres når de vil ha legeerklæring, men stort sett er det ikke før mot slutten av svangerskapet.
Lucky? Skrevet 21. juli 2010 #150 Skrevet 21. juli 2010 Så bra at alt så bra ut på ul da, er nok et vakkert syn Godt dere fikk time til omvisning
^^Belle^^ Skrevet 21. juli 2010 #151 Skrevet 21. juli 2010 :rødme: Lillemann i magen. Veldig herlig å høre at alt står bra til.
siebaeo Skrevet 21. juli 2010 #152 Skrevet 21. juli 2010 Hei! Går det bra med deg? KJedelig at du også har fått litt bekkenplager.. Mine tips er: gå rolig med normale men ikke for lange skritt (heller bittelitt kortere, men IKKE museskritt altså), ikke bær tungt, nå er det alle andre + mannen som må ta handleposene og kofferter osv. Det er ganske viktig altså, selv om det føles litt primadonnaete.. Her var det meg som bar håndveska og han som bar ALL den andre bagasjen på ferie :dåne: Hold deg i aktivitet, men husk at smertene gjerne kommer ETTER aktiviteten så prøv deg litt forsiktig fram om det blir verre. Så ikke tråkk for hardt på spinningen nå.. Å gå for fort er ikke heller så bra (for min del). Fysioen din gir deg sikkert øvelser, men de indre rumpemusklene bør vist trenes en del samtidig som de ytre må tøyes. Dvs strekk ut på rumpa! Du kan f eks ta knebøy mens du står på en pute med et strikk bundet rundt knærne, slik at du får en liten motstand og må jobbe litt for å holde beina parallelle. Og for all del! INGEN SKREVEBEVEGELSER MED VEKT!! Dvs typisk sette seg inn i en lav bil eller lignende. Da kan det lyne til og det er ikke godt.. Jeg rygger inn i bilen når det er vondt I tillegg har det blitt veldig viktig å ligge godt for min del. Pute eller ekstra dyne mellom beina når det verker. Harde madrasser er Men jeg er UTROLIG mye bedre enn jeg var så nå er det bare når jeg overdriver det kjennes litt. Eller når lillegutt tramper på riktig sted. Både foran og bak. Det startet forresten bak i halebeinet. Ang fly. Jeg ville tatt med helsekortet i veska uansett hvor du skal. Jeg er ikke helt der at jeg går med det i veska at all times, men når jeg skal reise noe sted kan det like godt ligge der som i kofferten. Du må sjekke flyselskapet du skal reise med om når de krever bekreftelse på at du er reisedyktig. Det kan vist variere litt. I Norge tror jeg ikke det er før uke 36.. Men jeg fikk faktisk spørsmålet nå på vei inni flyet av en flyvertinne. Men da var det nok at jeg bare sa hvor mange uker det var. Jeg lurer sånn på hvordan min lille sprettball ligger om dagen.. Jeg synen han sparker høyt og lavt. :klø: Men han bokser sikkert litt og. Veldig aktiv om dagen! Vi er vist inne i den aller mest aktive perioden nå. Så det er bare å kose seg!! Håper du nyter ferien!
honning Skrevet 25. juli 2010 Forfatter #153 Skrevet 25. juli 2010 Hei Iril, Belle, Lucky og Siebaeo Takk for info om flying, Iril! Er ikke lett å få med seg alt Og tusen takk for all info i forbindelse med bekkenløsning, siebaeo! De siste dagene har vi ikke vært hjemme, og jeg har dermed ikke rydda, moppa, vaska klær og sånne ting, og da har bekkenet mitt oppført seg veldig fint igrunn. Så det merkes at det er lurt å ta det litt med ro ja. Ellers har jeg hatt veldig vondt under puppene den siste uka. Det føles som et stort avlangt blåmerke som er ømt når jeg tar på det, men så er det jo ikke det heller. Så jeg har lurt litt på om det er bhen som er helt feil, for bhene har ikke føltes mye bra i det siste heller. Der vi var i helga har de en undertøysbutikk med utrolig dyktige damer som jobber og som ser med en gang hva som er riktig og galt av størrelser og sånn. Og det viste seg at jeg hadde tatt grundig feil... Tidligere var jeg 75C, og økte til 80-85D for en del uker siden, men følte fremdeles at det var feil. Og da jeg prøvte bher i den undertøysbutikken så kom hun dama med en bh i 75F(!!!) til meg som jeg kjøpte. Herregud, er det mulig da?!? Har de virkelig vokst så mye? Jeg er fremdeles i sjokk igrunn, men kjære bare gliste han... Jeg tror nok at det er fort gjort å velge feil størrelser, selv om jeg følte at jeg burde ha kunnet sånt når jeg er over 30 år... :gjeiper: Nei nå er det leggetid Natta!
Miss I.W. Skrevet 26. juli 2010 #154 Skrevet 26. juli 2010 Hei! Det er så koslig å lese til deg også! Skjønner at din kjære likte bh størrelsen ja. De er så søte, men ganske enkle innimellom! Det er fort gjort å ta feil str. ja! Det ser du egentlig på ganske mange damer. Jeg gleder meg til å gå å få målt meg og kjøpt sikkelige bh`er når jeg er ferdig med ammingen. Tviler sterkt på at jeg kan gå tilbake til mine gamle. Kjipt med den bekkenløsninga, men du har virkelig fått noen gode tips! Her i gården var jeg fritatt fra all støvsuging og annet renhold som krevde mye tøy og bøy (dusjhjørnet f.eks.). Så lenge du har det i bakhodet og tar hensyn, kan du klare deg meg minimale smerter. Det blir sikkert godt å komme til fysioterapeut å trene, og der får du jo også gode tips til hva du kan trene selv og hva du bør holde deg unna. Du kan fly ganske lenge uten attest (tror det er 36 uker), og hvis du blir spurt så er det ikke slik at du må opp med helsekortet for å bevise hvor langt du er på vei. Det holder nok at du sier i fra. Hold deg bare unna nødutgang. Det er kjekt å ha med helsekortet på reise likevel, i tilfelle noe skjer. Ha en fortsatt fin ferie!
honning Skrevet 27. juli 2010 Forfatter #155 Skrevet 27. juli 2010 Hei! Det er så koslig å lese til deg også! Skjønner at din kjære likte bh størrelsen ja. De er så søte, men ganske enkle innimellom! Det er fort gjort å ta feil str. ja! Det ser du egentlig på ganske mange damer. Jeg gleder meg til å gå å få målt meg og kjøpt sikkelige bh`er når jeg er ferdig med ammingen. Tviler sterkt på at jeg kan gå tilbake til mine gamle. Kjipt med den bekkenløsninga, men du har virkelig fått noen gode tips! Her i gården var jeg fritatt fra all støvsuging og annet renhold som krevde mye tøy og bøy (dusjhjørnet f.eks.). Så lenge du har det i bakhodet og tar hensyn, kan du klare deg meg minimale smerter. Det blir sikkert godt å komme til fysioterapeut å trene, og der får du jo også gode tips til hva du kan trene selv og hva du bør holde deg unna. Du kan fly ganske lenge uten attest (tror det er 36 uker), og hvis du blir spurt så er det ikke slik at du må opp med helsekortet for å bevise hvor langt du er på vei. Det holder nok at du sier i fra. Hold deg bare unna nødutgang. Det er kjekt å ha med helsekortet på reise likevel, i tilfelle noe skjer. Ha en fortsatt fin ferie! Hei Missiw! Helt utrolig at småen din er nesten et halvt år allerede Utrolig så fort tida går altså! Ja det er godt at det er mange bra tips å få i forhold til bekkenløsning, og kjære her har også forstått nå at all små-styringa som jeg driver med her hjemme tar veldig på (jeg har hinta litt til han så han skal forstå det;)), selv om man ikke skulle tro det. Så i går fikk jeg beskjed av han om å slappe mer av når jeg sto og vaska opp, så han har tatt hintet Men jeg merka at jeg styra en del likevel i går, for i dag sleit jeg med å reise meg opp av senga.. Ha en fortsatt fin sommer du også I dag har det endelig vært en skikkelig soledag. Deilig! Vi starta dagen med å ha på vekkerklokka og stå opp grytidlig for å reise og prøvekjøre en bil som vi har sett på, men det ble ikke til at vi ville ha den. Så var vi hjemme igjen midt på dagen, og da var det rett i bikinien og ut i hagen og lese bok i sola Så jeg har hatt en fantastisk fin dag syns jeg. Bare lest og slappa av, og litt klesvask innimellom. Og nå i kveld har vi hatt besøk og sittet ute i sola fram til nå I morgen drar vi til hytta på sørlandet (mor og far si hytte), og jeg gleder meg veldig til det. Foreldrene mine er der nede nå og gleder seg til vi kommer, og jeg er veldig klar for noen late dager med litt bading, båtturer og god mat. Vi har ikke snakka om hvor lenge vi skal være der enda, men det får vi se an litt etterhvert. Kjenner jeg kjære rett så blir nok han fort utålmodig, men om han vil hjem littegrann tidligere enn meg, så kan han gjerne det også, så er jeg fint igjen et par dager etter han også Jeg orker ikke å være for mye hjemme i ferien heller, for da føles det ikke som skikkelig ferie med rydding, klesvask og småstyring som jeg bare "må" gjøre innimellom
Lucky? Skrevet 28. juli 2010 #156 Skrevet 28. juli 2010 God tur til sørlandet Deilig å komme seg bort noen dager da! Håper dere får deilig vær og kan kose dere litt i solen Har dessverre ingen tips ang bekkenløsningen, men håper den ikke bli slemmere med deg nå
honning Skrevet 2. august 2010 Forfatter #158 Skrevet 2. august 2010 God tur til sørlandet Deilig å komme seg bort noen dager da! Håper dere får deilig vær og kan kose dere litt i solen Har dessverre ingen tips ang bekkenløsningen, men håper den ikke bli slemmere med deg nå Takk for det, Lucky! Vi hadde noen bra dager på sørlandet, men ikke så heldige med været dessverre. Jaja, mannen fikk golfa litt og jeg satt på hytta og strikka og tok en tur i byen en dag, og gikk en tur med far litt en dag, så det var koselig syns jeg uansett. Sørlandet Håper dere har en fin tur Ja det var en god tur, og deilig å komme seg bort litt uansett om vi er litt uheldige med været. Vi kom hjem sent i går kveld, og stakk innom noen venner av oss som bor på vei hjem. Så nå har jeg fått dratt med meg masse babytøy hjem Alle vi får klær av har jenter fra før, så det blir mest hvite ting, litt kluter, noen dresser som er nøytrale, tepper og litt sånt, og jammen blir det fort litt utav det selv om det bare er jenter de har hatt. Var noen knøttsmå puma-sko der som var utrolig søte! Åh, det er mye fint altså I dag sov vi litt for lenge, hadde en lang frokost, satt og googla litt og diskuterte barnevogner, og så stakk kjære ut en tur og ringte meg akkurat nå og var innom og kikka på en bil igjen som vi skal se på i morgen. Jeg har vært hjemme og ligget i hagen og lest i boka mi i tillegg til litt klesvask. Deilig å bare kunne slappe av og lese i sola siden det har stort sett vært flott vær i dag. Noen som har tips til hva vi kan finne på siste ferieuka? Jeg har lyst å finne på noe og ikke bare være hjemme, og kjære er enig. Men oppfinnsomheten er vi ikke gode med. Til helga tar vi kanskje en tur på hytta igjen, og jeg tenkte litt å kanskje tatt en Oslo-tur eller noe i uka nå for å få litt avveksling? Kanskje ei overnatting der inne, og ut og spise på kvelden og litt sånn er jo koselig. Hva annet er det å finne på i østlandsområdet tro?
Lucky? Skrevet 2. august 2010 #159 Skrevet 2. august 2010 Høres ut som en deilig tur på hytta Herlig å kunne arve litt klær da Deilig med late morgener i ferien, trenger det også Spennende med ny bil, hva slags bil er dere ute etter da? Tja....hva skal dere finne på på østlandet :klø: Byen min er jo fin
honning Skrevet 3. august 2010 Forfatter #160 Skrevet 3. august 2010 Høres ut som en deilig tur på hytta Herlig å kunne arve litt klær da Deilig med late morgener i ferien, trenger det også Spennende med ny bil, hva slags bil er dere ute etter da? Tja....hva skal dere finne på på østlandet :klø: Byen min er jo fin Hei Lucky! Vi ser på ford s-max faktisk. Den er veldig stor og praktisk, og utrolig god å kjøre, så jeg tror at det blir en sånn vi kjøper. Må bare finne en som er sånn som vi liker den, og i tillegg ikke alt for dyr Byen din er sikkert fin ja. Tror bare at jeg har kjørt forbi der tidligere? Tror vi får se an hvordan det blir med prøvekjøringa i dag og om det blir bilkjøp på oss før vi bestemmer oss noe mer for hva vi skal gjøre resten av ferien. I går tror jeg faktisk at det kom noen dråper ut av puppen her. Merkelige greier Kan det plutselig begynne å komme ut en del så jeg bør begynne å gå med ammeinnlegg eller noe sånt? Hva er erfaringene til dere som er kjent med det? Nei, nå får jeg komme meg ut i sola igjen og lese ut boka mi. Har så lite igjen og er spent på hvordan det går
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå