Gå til innhold

Honning har blitt honningmor

honning

Anbefalte innlegg

Koselig med litt strikking til lillegutt

Her blir det sengen om et lite øyeblikk

Hei pusilus!

Ja det er veldig koselig å strikke til lillegutt, og nå som han er her så har jeg bare lyst til å strikke i størrelsen hans nå også, og ikke langt fram i tid :)

Deilig med besøksfrie dager innimellom også tenker jeg Godt å bare tusle hjemme å kose seg, selvom man blir litt sløv av å gjøre det en hel dag Men snart kan dere nok ta med lillegutt på deilige gåturer

Koselig med strikking da, moro å endelig kunne strikke til sin egen tenker jeg

Hei Lucky :)

Ja det er godt å bare tusle hjemme uten noen spesielle planer. Merker bare at jeg gleder meg til å gå enda mer ut på trilleturer, for jeg blir sliten i ryggen av så mye sofasitting som det har blitt i det siste ;)

Jøss!! Har du blitt mamma!? Det hadde jeg ikke fått med meg... Gratulerer så mye honning! Så godt at alt er gått bra. Kos deg masse med lillegutt!

Hei Tinio!

Tusen takk for det! Ja her skjedde ting plutselig veldig fort :nigo:

Hei hei

Hvordan går det med dere..? Håper det står bra til og at dere koser dere i heimen. Og regner med dere er så pass bissi med kosingen at det ikke blir så mye fokus på dagboka!

Hei siebaeo!

Her går det veldig fint og vi koser oss i heimen ja :) Jeg er ofte innom og leser her, men blir lite skriving. Er veldig nyskjerrig på hvordan det går med deg for tida da! Utrolig spennende dager, og jeg kan godt tro at du er i skikkelig ventemodus for tida. Det er rart å tenke på at lillegutt er over 4 uker nå, og jeg er enda noen dager unna termin.

Masse masse lykke til hvertfall! :klemmer:

Ja her går dagene veldig i ett igrunn, men lillegutt har ikke klart å slite oss ut enda ;) Han sover mye, så vi får slappa av ganske bra vi også. Og de fleste nettene er han veldig snill også, og er oppe og spiser et par ganger bare. Så vi håper at det fortsetter sånn... Kjære er ferdig med sin omsorgspermisjon nå og skal tilbake på jobb igjen på mandag, men nå kommer mor her i morgen kveld og skal være til fredag, så da skal hun hjelpe til litt her hjemme og bake litt og sånn. Det blir koselig, og jeg syns det er veldig bra at hun får tid til å være litt her sammen med oss.

Nå er det på tide med nytt måltid for gutten min, så jeg får vel vippe fram puppen igjen :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Villrips

Gratulerer så mye som mamma, kjære honning :strix:

(Jeg har falt helt ut etter jeg skiftet brukernavn.)

Deilig å lese at alt gikk godt og at dere har det bra :) Rart å tenke på at du egentlig ikke skulle født enda, og så har du en gutt på fire uker allerede :rødme:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mye som mamma, kjære honning :strix:

(Jeg har falt helt ut etter jeg skiftet brukernavn.)

Deilig å lese at alt gikk godt og at dere har det bra :) Rart å tenke på at du egentlig ikke skulle født enda, og så har du en gutt på fire uker allerede :rødme:

Tusen takk for det, Villrips! :klemmer:

Men, hvilket nick hadde du før? Nå kjenner jeg deg ikke igjen her og ble veldig nyskjerrig.. :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for det, Villrips! :klemmer:

Men, hvilket nick hadde du før? Nå kjenner jeg deg ikke igjen her og ble veldig nyskjerrig.. :sjenert:

Nå fant jeg deg i dagboka di, så da vet jeg hvem du er likevel :nigo: Håper alt går bra med deg :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Villrips

Nå fant jeg deg i dagboka di, så da vet jeg hvem du er likevel :nigo: Håper alt går bra med deg :klemmer:

Trodde jeg hadde slettet dagboken.. :sjenert:

Men godt du fant meg og husker meg :nigo:

Alt er bra med meg. Det durer og går.

Jeg har blitt en singel kvinne! :sjokk: Det har vært stress en stund, men ting begynner bli bra nå. :)

Ha en fin søndag videre! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trodde jeg hadde slettet dagboken.. :sjenert:

Men godt du fant meg og husker meg :nigo:

Alt er bra med meg. Det durer og går.

Jeg har blitt en singel kvinne! :sjokk: Det har vært stress en stund, men ting begynner bli bra nå. :)

Ha en fin søndag videre! :klemmer:

Jeg fant dagboken, men den var ikke aktivert lenger, så jeg fikk ikke lov til å skrive noe der :)

Oj, du har blitt singel! Det er godt at ting begynner å bli bra nå da. Det er litt av en omveltning å bli singel etter å ha vært i et lenger forhold.

Håper du har hatt en fin søndag :klem:

Her har det vært en fin dag. Jeg har vært ute på trilletur i dag, og så har vi hatt besøk i kveld. Nå er lillegutt akkurat lagt i senga for å sove, og jeg følger snart etter. Mor skulle komme her i kveld, men siste bussen hadde dratt når hun kom til togstoppet hun skulle av på, så det ble overnatting på hotell på henne i natt i stedet for å komme seg hit. Det var kjedelig. Så da kommer hun i morgen i stedet og skal være til fredag. Blir koselig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei :)

Så koselig med besøk av mor! (bestemor eller mamma..?)

Og trilletur høres utrolig deilig ut.. Hvor lenge ventet dere med det egentlig?

Vi er i skikkelig ventemodus ja.. Prøver å ikke bli for utålmodig. Men det er ikke helt lett. Trolig en del av det med å bli klar for fødsel.. Og det er jo forsåvidt bra. Rart å tenke på at du har en liten en på 1 mnd allerede ja. :jepp: Du snek i køen! :fnise: Høres ut som dere har fine dager, og at amming og soving går bra. Høres veldig veldig fint ut!! :)

Kos deg masse med besøk og ha en fin dag! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei pusilus, Lucky og siebaeo :klemmer:

Nå har mora mi reist igjen, og det var veldig koselig med besøk denne uka. Hun har kosa seg med lillegutt, og så har hun vært hushjelp for meg og støvsugt huset, pussa vinduer, baka masse så frysa vår er proppfull, og ordna masse her for oss. Det har vært deilig!!

Vi venta med første trilleturen til lillegutt var nesten en måned, men jeg hadde nok ikke venta fullt så lenge om han ikke hadde vært så veldig liten. Jeg tror forresten også det med å være i ventemodus også er en del av det å bli klar for fødsel. Man vil liksom bare føde på slutten for å få det overstått. Beklager at jeg snek i køen forresten :fnise:

I går var lillegutt og jeg i vårt første barseltreff, og han var helt klart den minste der. De andre ungene var "svære", i motsetning til min mini :fnise: Det virka til å være en bra gjeng jeg kom i gruppe med som var i noenlunde samme alder som meg, og de fleste hadde ikke unger fra før.

I går var terminen min også forresten, og i dag er lillegutt 5 uker gammel :hjerte: Jeg er veldig glad for å ha fått disse ukene med han, selv om det ikke ble som vi hadde tenkt og ikke var helt klare og alt det der. Utrolig hvor glad man kan bli i sånne små på noen uker :hjerte:

Det er en veldig grå dag i dag, men etter neste måltid så må vi ta oss en trilletur syns jeg. Vi får prøve å starte gode rutiner med å komme oss ofte ut, og prøve å klare å holde det :) Jeg kjøpte meg ei svindyr regnkåpe for et par dager siden, og den må jo bli brukt også :nigo: Nå mangler bare gode regnstøvler + en fornying av resten av klesskapet mitt. Jeg er nødt for å kaste litt gammelt tøy snart, og kjøpe nytt, for nå eg jeg lei av å gå i gamle klær som ikke er fine lenger. Får ta en opprydding en dag snart tenker jeg.

Heldigvis er lillegutt veldig snill, og jeg er stort sett uthvilt om dagene faktisk, og har tid for megselv ofte når han sover, så jeg kan ikke klage enda :nigo:

Nei, nå får jeg spise ferdig frokosten min her (ting tar tid ja...), og så er det nok ikke lenge til lillegutt skal ha et måltid igjen også etterpå. Så tenker jeg at jeg snart får tid til å komme meg gjennom litt dagbøker igjen snart nå som jeg kommer til å være alene hjemme på dagtid framover.

Ha ei fin helg jenter!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så deilig å få så masse hjelp fra moren din da! :jepp:

Husker første gang vi var på barseltreff, jeg og syntes alle de andre babyene der var kjempedigre! :fnise: Mine var jo født en måned før termin og var ikke noe flinke til å spise i begynnelsen, så de var bittesmå i forhold.

Gratulerer med 5 ukersdag til lille snille lillegutt! :strix:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så deilig med masse god hjelp fra mammaen din da :) Disse mammaene er gull verdt :hjerte:

Fint at du er fornøyd med barselgruppen også da :)

Høres ut som dere har noen fine dager sammen med lillegutt. Tenk at han er fem uker allerede, dagene flyr :)

Deilig å endelig kunne komme seg ut å trille litt også da, klart du må ha fin regnkåpe når du skal ut å gå ;)

Ha en fin søndag :kose:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Tinio og Lucky!

Mammaer er gull verdt ja, skulle bare ønske jeg hadde henne nærmere meg... :rødme:

De siste dagene har gått litt i ett, så jeg er trøtt og sliten nå og kjenner at jeg bare skal ta det med ro i dag. Nydelig vær ute, så jeg burde vært ute og gått tur, men prioriterer heller sofaen nå :) Vi får besøk av svigers også i dag, så greit å være litt oppegående når de kommer ;)

I går kveld hadde vi besøk av søster til kjære og typen, og kjære laga god middag, så det var veldig koselig.

Nei, nå får jeg legge pcen fra meg. Ha en fin søndag alle sammen! :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hva gir man i farsdagsgave til en nybakt pappa da tro? Hm... Kan liksom ikke få lillegutt til å tegne en tegning til kjære heller :ler:

Tips tas imot med takk ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, honning!

Godt å se at dere koser dere og at lillegutt er snill og ikke sliter ut mammaen sin. :hjerte: Godt å slippe å gå i ørska konstant!

Hva gir man i farsdagsgave til en nybakt pappa da tro? Hm... Kan liksom ikke få lillegutt til å tegne en tegning til kjære heller :ler:

Tips tas imot med takk ;)

Jeg har kjøpt ei gul sykkeljakke med refleks, sånn at pappaen skal være synlig og sikker på sykkeltur, men nå har jeg bestemt meg for spare den til bursdagen og heller legge meg på den klassiske linjen, med sokker og boksere (bruker ikke slips ;) ), et koslig kort og "spe" på med litt bakst, tror jeg.

Kjære har bursdag om en mnd og snart er det jul, så jeg har ikke tenkt å kjøpe meg ihjel, liksom. Men en liten ting må han få. :rødme: (Selv om det ikke ble noe mordagsgave på meg i år. Får håpe han tar det igjen neste år! :fnise: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det finnes jo mange fine bøker. :)

Hei Iril!

Jeg gikk en tur til byen, og det blei ei bok ja :) Kjøpte den siste til Knut Nærum, for den ser lettlest ut (kjære er ikke den som leser veldig mye), og Knut Nærum sine bøker pleier å være morsomme :Nikke:

Hei, honning!

Godt å se at dere koser dere og at lillegutt er snill og ikke sliter ut mammaen sin. :hjerte: Godt å slippe å gå i ørska konstant!

Jeg har kjøpt ei gul sykkeljakke med refleks, sånn at pappaen skal være synlig og sikker på sykkeltur, men nå har jeg bestemt meg for spare den til bursdagen og heller legge meg på den klassiske linjen, med sokker og boksere (bruker ikke slips ;) ), et koslig kort og "spe" på med litt bakst, tror jeg.

Kjære har bursdag om en mnd og snart er det jul, så jeg har ikke tenkt å kjøpe meg ihjel, liksom. Men en liten ting må han få. :rødme: (Selv om det ikke ble noe mordagsgave på meg i år. Får håpe han tar det igjen neste år! :fnise: )

Hei Missiw!

Sykkeljakke med refleks var ikke dumt, men det er lurt å ikke kjøpe seg ihjel når det er farsdag, bursdag og jul på så kort tid ja. Får satse på at din kjære kommer på å ordne noe til morsdagen til neste år ;) Min morsdagsgave i år ble positiv graviditetstest (som jeg ikke trodde noe på) :nigo:

Jeg gikk meg en trilletur til byen i dag og fikk kjøpt farsdagsgave + en gave til som enten skal være til ei som akkurat fikk ei jente eller som julegave til ei annen lita jente. Får se hva det blir til :)

Nei nå kaver småen litt her, så jeg får se om han skal rape... :gjeiper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så koselig med farsdagsgave da :) Når er farsdagen egentlig :klø:

Ha en fin kveld :kose:

Farsdag er nå til søndag mener jeg :)

Ha en fin kveld du også :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...