Lucky? Skrevet 25. september 2010 #281 Del Skrevet 25. september 2010 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
honning Skrevet 26. september 2010 Forfatter #282 Del Skrevet 26. september 2010 Lille gutten vår ble tatt med keisersnitt på fredag ettermiddag, og alt står bare bra til med mor og sønn! Jeg hadde begynnende svangerskapsforgiftning, og lillegutt la ikke på seg nok i magen, så de ville ta han ut med keisersnitt og syns at det var minst risikabelt. Keisersnittet gikk bra (utrolig rar følelse å ligge våken og kjenne at de holder på nedi magen uten at det gjør vondt), og en bitteliten gutt ble tatt ut som skreik med en gang han kom til verden Jeg fikk sett han et par ganger såvidt før de tok han med opp til nyfødt intensiv hvor han ligger enda, og kjære var med han opp og fikk sett mer på han mens jeg blei lappa sammen og låg på overvåkninga i 4 timer før jeg kom meg opp og fikk titta mer på han. Han var 1626gram og 47cm lang da han ble født, så lang og tynn er han! Og stort sett så bare sover og sover han. Jeg har prøvt å amme litt, men han er litt liten enda og forstår ikke helt hva som skjer, så han suger littegrann hvertfall, men så stopper han opp veldig kjapt igjen. Det er ikke så mye melk i puppene heller enda, så jeg pumper meg litt i tillegg for å få igang produksjonen skikkelig. Stolte besteforeldre var her og såg han i går også. Åh, han er så bitteliten og herlig :rødme: Jeg kan ikke få nok av han... Nå får jeg slappe av littegrann til her, så skal jeg gå inn og prøve å amme litt igjen. Håper alt står bra til med dere andre. Jeg blir litt selvopptatt nå merker jeg, så jeg får ikke helt oppdatert meg rundt omkring, men skal gjøre det så snart jeg får mer tid Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pasjonsblomst Skrevet 26. september 2010 #283 Del Skrevet 26. september 2010 åhhhhhhhhhh *smelt* Det var overraskende og gode nyhter på en søndag! Gratulerer kjempemasse! Håper du kommer deg snart, og at melkeproduksjonen tar seg opp. Åh, nå ble jeg rørt.... *snufs* masse lykkeønskninger og klemmer! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
dreia Skrevet 26. september 2010 #284 Del Skrevet 26. september 2010 Gratulerer så masse med lillegutt her også. Tenk, nå er du mamma! :rødme: Håpar han snart kviknar litt til og forstår litt meir av den etinga. Kjedelig og slitsomt med all pumpinga, men når melka faktisk begynner å komma, føles det litt meir meiningsfylt. Det syntest iallfall eg. På nyføddintensiven her sa dei at dei små gjerne kvikna litt meir til rundt veke 37, og det stemte veldig godt for oss. I slutten av veke 36 begynte pjokken å eta all maten sjølv utan sonden, og 37+1 åt han så godt at me fekk dra heim. Kos deg med den lille hjerteknusaren. Det er sikkert ganske tøft i starten med mange bekymringar, men etter kvart vil ting gå veldig godt. Det er iallfall mi erfaring. Og sjølvopptatt må du vera nå. Oppdatert kan du bli seinare - sånn omtrent når sistemann flyttar heimefrå. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Iril Skrevet 26. september 2010 #285 Del Skrevet 26. september 2010 Gratulerer så masse! :rødme: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lucky? Skrevet 26. september 2010 #286 Del Skrevet 26. september 2010 Absolutt lov å være selvopptatt når du akkurat har blitt mamma da Gratulerer så mye igjen med den lille gutten, herlig at alt står bra til med dere Kos dere masse sammen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LineGourmet Skrevet 26. september 2010 #287 Del Skrevet 26. september 2010 Whatt!? Du har blitt mamma! Helt plutselig :rødme: Gratulerer Honning! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pusilus Skrevet 26. september 2010 #288 Del Skrevet 26. september 2010 Gratulerer honningmor :rødme: Selvopptatt har du lov til å være nå ja Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
siebaeo Skrevet 26. september 2010 #289 Del Skrevet 26. september 2010 Åh! Det gikk fort!! :dåne: GRATULERER SÅÅÅ MYE!!! :strix: Og velkommen til lille gutten :rødme: Utrolig godt å høre at det går bra med dere.. Har tenkt og lurt masse på dere i løpet av helga. Er det ikke rart..? Og fantastisk?? :rødme: Det er nå du SKAL være selvopptatt! Og nyte den nye lille. Håper dere får dreis på amminga i full fart. Synes ikke det er noe rart at han blir litt forvirra over de nye omgivelsene.. Men han er i de beste hender! Nemlig dine. Gleder meg til å høre mer om hvordan dere har det. Masse gode tanker herfra til deg og din lille prins! :klem: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
^^Belle^^ Skrevet 27. september 2010 #290 Del Skrevet 27. september 2010 Oi, det gikk fort. Gratulerer så mye! Godt å høre at alt står bra til med dere begge. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Happy Feet Skrevet 27. september 2010 #291 Del Skrevet 27. september 2010 (endret) Neimen, honning Gratulerer så masse!! Tenk at du har blitt mamma allerede?!! Er så utrolig lenge siden jeg har vært innom her, blir ikke så mye KG-tid med en liten baby i hus, men så så jeg tickeren din i et innlegg og tenkte at nå måtte jeg jammen innom og hilse på og se hvordan det står til når du har kommet så langt. Og det første som lyser mot meg er at du allerede har blitt mamma. Gratulerer så mye igjen, du har en fantastisk tid i vente. Å bli mamma er bare helt ubeskrivelig, det dekker hele spekteret av følelser. Håper alt står bra til med deg og den lille gutten. Nå skal jeg inn og se om jeg finner bloggen din og se om jeg har tilgang. Veldig spent på hva som har skjedd i forkant av fødselen. Mange gode klemmer til den nybakte familien. Edit: finner ingen blogg. Kan jeg få tilgang? Endret 27. september 2010 av Happy Feet Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
honning Skrevet 28. september 2010 Forfatter #292 Del Skrevet 28. september 2010 (endret) Tusen takk for gratulasjonene Aurelia, dreia, Lucky, Line, pusilus, Iril og Happy Feet! Dreia: ja, jeg fikk også beskjed om at de ofte er sløve på denne tida. I dag er han 36 uker egentlig, så da regner jeg med at han kvikner litt mer til om ei ukes tid. Men han er flink og spiser av meg en del måltider, og nå kl 12 da jeg amma han så spiste han veldig mye syns vi, så da var han flink gutt Utrolig kjedelig med den pumpinga ja, men jeg har begynt å lekke en del allerede, så melkeproduksjonen ser ikke ut til å bli noe problem hvertfall. Får bare håpe at det er masse næring i melka og at han legger fort på seg Håper det går like kjapt å komme seg hjem her som det gjorde med dere, men prøver å innstille meg på at det kan ta tid.. Happy Feet: ikke meninga at du ikke skulle ha tilgang til bloggen min! Tror jeg fikk gitt deg tilgang i går? Si fra hvis ikke, så skal jeg prøve å fikse igjen Her går fremdeles alt fint. I går var det veiing av lillemann, og han hadde tatt av seg som de små gjør de første dagene, så det blir veiingene framover som blir spennende. Det virker hvertfall som at han har matvett og har gulpa lite de siste par dagene, og så spiser han noen måltider fra meg også (ikke hele måltidene, men vi er jo fornøyd med det han tar ) I går måtte kjære innom og handle ammeinnlegg for meg, så jeg slipper å gå rundt med konstant to svære flekker på klærne mine Når jeg ammer eller pumper fra en pupp, så begynner den andre puppen å lekke masse samtidig, men jeg fikk beskjed om at det bare var sånn helt i begynnelsen og går seg til. Lille gutten har det fint på nyfødt intensiven, og det er litt deilig at de tar seg av han der så jeg kan gå inn til meg og bare slappe av og tenke på megselv litt innimellom også. Men tida går fort mellom hver gang jeg skal inn dit og skifte på han og mate han, så jeg merker at jeg er sliten på kvelden selv om jeg ikke tar meg av han døgnet rundt. Nå har jeg jo hatt en operasjon også da, så det er kanskje ikke rart at jeg er ekstra sliten Ellers må jeg si at det er deilig å ha matlysten tilbake igjen! Nå spiser jeg store måltider igjen og har ingen problemer med å få ned mat sånn som det har vært noen uker her. Jeg aner ikke hvordan vekta mi ligger an i forhold til før jeg fødte heller forresten, så jeg får nok veie meg når jeg kommer hjem etterhvert. Føler liksom ikke at jeg skal spørre her om å veie meg, akkurat som at det har noen betydning akkurat nå Nå skal jeg legge bort pcen litt her og bare slappe av ei stund før jeg skal bort og kose med gutten min igjen Forresten: fantastisk at både Belle og Pusilus har blitt gravide!!! Endelig!! Endret 28. september 2010 av honning Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pasjonsblomst Skrevet 28. september 2010 #293 Del Skrevet 28. september 2010 åh Honning, det er så stas å høre om livet med lillegutt:) Håper dere fortsatt trives på sykehuset en stund til, blir ikke så lenge før hverdagen er hjemme. Virker heldigvis som det går greit enda. Klart du kjenner deg litt sliten nå, så mye nytt på en gang! Og operasjon ja, ikke bare bare det. Kommer du deg raskt? God bedring Du skal se det at vekta di stabiliseres helt naturlig nå etterhvert.. særlig hvis ammingen kommer skikkelig igang. Ha en fin kveld! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ananan Skrevet 2. oktober 2010 #294 Del Skrevet 2. oktober 2010 Gratulerer Honning, blitt mamma allerede jo :rødme: så utrolig herlig å lese at alt står bra til med mor og barn Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zia Skrevet 3. oktober 2010 #295 Del Skrevet 3. oktober 2010 Neimen, gratulerer! Så koselig lesning! Håper du nyter dagene med baby i hus :rødme: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Blåmor Skrevet 6. oktober 2010 #296 Del Skrevet 6. oktober 2010 Herregud, du har blitt mamma, jo! Så utrolig koselig! Jeg har vært helt borte i bryllupsland de siste dagene, så har ikke fått med meg noenting, litt flaut. Gratulerer så mye med veslegutt, jammen kom han ikke plutselig! Håper alt står bra til med dere alle tre, og at lillegutt legger på seg fort. Gratulerer igjen, utrolig koselige nyheter! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
honning Skrevet 8. oktober 2010 Forfatter #297 Del Skrevet 8. oktober 2010 åh Honning, det er så stas å høre om livet med lillegutt:) Håper dere fortsatt trives på sykehuset en stund til, blir ikke så lenge før hverdagen er hjemme. Virker heldigvis som det går greit enda. Klart du kjenner deg litt sliten nå, så mye nytt på en gang! Og operasjon ja, ikke bare bare det. Kommer du deg raskt? God bedring Du skal se det at vekta di stabiliseres helt naturlig nå etterhvert.. særlig hvis ammingen kommer skikkelig igang. Ha en fin kveld! Hei Aurelia! Vi er fortsatt på sykehuset, men ikke så veldig mye lenger nå heldigvis Har det veldig fint her egentlig da, og dagene går fort. Jeg kommer meg raskt ja, og nå føler jeg meg nesten helt fin etter operasjonen. Gratulerer Honning, blitt mamma allerede jo. så utrolig herlig å lese at alt står bra til med mor og barn Tusen takk Ananan Neimen, gratulerer! Så koselig lesning! Håper du nyter dagene med baby i hus Takk for det, Zia! Herregud, du har blitt mamma, jo! Så utrolig koselig! Jeg har vært helt borte i bryllupsland de siste dagene, så har ikke fått med meg noenting, litt flaut. Gratulerer så mye med veslegutt, jammen kom han ikke plutselig! Håper alt står bra til med dere alle tre, og at lillegutt legger på seg fort. Gratulerer igjen, utrolig koselige nyheter! Hei Blåmor og tusen takk! Ja tenk det, jeg har faktisk blitt mamma. Det er helt fantastisk. Du har vel gifta deg du mens jeg har vært her? Gratulerer så mye!! Må innom og oppdatere meg når jeg får tid og kommer meg hjem herfra Ja, livet på sykehuset går veldig bra nå. Fikk vite at vi sannsynligvis kommer oss hjem herfra søndag eller mandag. Nå fullammer jeg, og lillegutt legger veldig fort på seg. Han er nå 14 dager i dag, og veier ca 1980gram (var litt trøtt i 6-tida i morres når de sa hva han veide). Så han legger på seg fortere enn normalt og har næringsvett heldigvis, og jeg gleder meg utrolig mye til å kunne dra hjem nå. Eneste som er trist med å være på nyfødt intensiv er at man iblant får med seg noen triste skjebner her. Ingen sier noe om hva som skjer, men i går såg vi sykepleiere og leger som løpte og styra veldig i naborommet (hvor de minste ungene ligger) i noen timer, ambulansefolk som sto fortvila utfor, og foreldre som satt i gangen og gråt. Får helt vondt inni meg selv om jeg ikke vet akkurat hva som har skjedd. Vi er virkelig heldige som har en så frisk gutt som klarer seg så bra. Nei nå får vi kose litt her før neste amming Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Iril Skrevet 8. oktober 2010 #298 Del Skrevet 8. oktober 2010 Eneste som er trist med å være på nyfødt intensiv er at man iblant får med seg noen triste skjebner her. Ingen sier noe om hva som skjer, men i går såg vi sykepleiere og leger som løpte og styra veldig i naborommet (hvor de minste ungene ligger) i noen timer, ambulansefolk som sto fortvila utfor, og foreldre som satt i gangen og gråt. Uff, dette må være tungt. Ble lei meg bare av å tenke på det. Godt å høre at dere får reise hjem snart. Selv om det ikke er så ille på sykehuset, blir det sikkert bedre å få komme hjem til seg selv, jeg savner min egen seng veldig når jeg er borte. Ønsker dere en fin helg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miss I.W. Skrevet 8. oktober 2010 #299 Del Skrevet 8. oktober 2010 (endret) Åååh, gratulerer så masse med lillegutten, Honning! Godt å høre at det dere får til amminga og at gutten legger på seg fint! Tenk at om noen dager er dere hjemme! :rødme: Det blir sikkert deilig for alle tre! Skjønner godt det tar på når det skjer ting med andre babyer på avdelinga. Ble trist av å lese det selv, jeg. Ha en god, siste helg på sykehuset! Endret 8. oktober 2010 av Missiw Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ananan Skrevet 8. oktober 2010 #300 Del Skrevet 8. oktober 2010 Godt å høre at lillegutt legger godt på seg Ha en god helg, snart er dere hjemme og kan kose dere enda mer sammen :rødme: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå