honning Skrevet 29. august 2010 Forfatter #221 Del Skrevet 29. august 2010 Takk for gode tips, Siebaeo! Den frokosten hørtes veldig god ut Det er nok som du sier forbrenningen som går opp litt, og lillemann får helt sikkert i seg det han skal. Her har mannen funnet fram sjokolade og sånn i det siste, og jeg har ikke spist noe av det nesten. Men jeg skal prøve å bli flinkere til å unna meg bakerimat og sånn, for det er jo deilig! Jeg fikk forresten sove igjen i dag morres, heldigvis Så jeg sto opp i 10-tida og fikk lagt sammen en del klær og støvsuga litt. Burde vel egentlig holde meg unna støvsugeren, men kjære var så dårlig etter i går, at han er det umulig å få til å gjøre noe som helst i dag... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lucky? Skrevet 30. august 2010 #222 Del Skrevet 30. august 2010 Så godt at du fikk sovet litt igjen, utrolig irriterende å ligge våken å ikke få sove.... Strikke med pinne 2 tar evigheter! Selvom ikke plagget skal bli så stort, tar det virkelig tid.... stikket en genser til tanteungen en gang, pinne 2,5 og med mønster :dåne: Angret lenge på det prosjektet Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
honning Skrevet 30. august 2010 Forfatter #223 Del Skrevet 30. august 2010 Så godt at du fikk sovet litt igjen, utrolig irriterende å ligge våken å ikke få sove.... Strikke med pinne 2 tar evigheter! Selvom ikke plagget skal bli så stort, tar det virkelig tid.... stikket en genser til tanteungen en gang, pinne 2,5 og med mønster :dåne: Angret lenge på det prosjektet Lucky!! Gratulerer så utrolig mye, vennen Dette var virkelig fortjent!! Skjønner godt at du angra på det strikkeprosjektet Jeg har enda ikke strikka noe med mer enn en farge, og alt jeg har strikka med så tynne pinner er babysokker og babyvotter. Mer enn det orker jeg ikke med så tynne pinner i nærmeste framtid hvertfall :gjeiper: En liten time til svangerskapskurs her, så det blir avslapping på sofaen fram til det tenker jeg. Det var deilig å stikke hjem fra jobb klokka 12 i dag, så fikk jeg henta noen billetter til et show vi skal på i september på vei hjem, handla litt, smårydda litt ute og sprøyta plenen med ugressmiddel, leste bok, og så låg jeg jammen på sofaen og sov når kjære kom hjem fra jobb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest boobla Skrevet 30. august 2010 #224 Del Skrevet 30. august 2010 Hei, hei. Hilser på deg. Kjekt å se at det lyktes med prøverør på dere da. Om det blir d på oss, så er det en trørt at det går fort til noen, kanskje er vi også like heldig!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lucky? Skrevet 31. august 2010 #225 Del Skrevet 31. august 2010 Tusen takk Små sokker og votter er greit med små pinner ja, men genseren ble fin da Håper de har tatt vare på den og at den kanskje kommer i retur en gang Kom på at jeg faktisk strikket et babyteppe på pinne 2,5 for noen år siden også, det tok tiiiid :dåne: Deilig å gå tidlig fra jobben innimellom da, det er sjeldent jeg får til Hvilket show skal dere på da? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
honning Skrevet 1. september 2010 Forfatter #226 Del Skrevet 1. september 2010 Hei, hei. Hilser på deg. Kjekt å se at det lyktes med prøverør på dere da. Om det blir d på oss, så er det en trørt at det går fort til noen, kanskje er vi også like heldig!! Hei boobla! Koselig med et nytt "fjes" her inne! Ja, jeg er et bevis på at prøverør kan gå veldig bra, og håper at så mange som mulig følger mitt eksempel når de først må gå til det steget. Får håpe dere klarer det før det da Kommer innom dagboka di også snart (har smugtitta litt, men ikke hatt tid til å skrive enda) Tusen takk Små sokker og votter er greit med små pinner ja, men genseren ble fin da Håper de har tatt vare på den og at den kanskje kommer i retur en gang Kom på at jeg faktisk strikket et babyteppe på pinne 2,5 for noen år siden også, det tok tiiiid :dåne: Deilig å gå tidlig fra jobben innimellom da, det er sjeldent jeg får til Hvilket show skal dere på da? Hei Lucky! Strikk med tynne pinner blir utrolig fint ja. Skulle bare ønske at jeg syns det var morro å strikke med Babyteppe på pinne 2,5 er ganske imponerende! Vi skal faktisk på showet til Sven Nordin; "Pappa". Det blir et ganske aktuelt tema å høre på for oss Nå har jeg akkurat vært ute og spist med ei venninne. Dagene går veldig i ett for tida selv om jeg har trappa ned til å jobbe 50%. Det er ingen problem å fylle opp de siste fire timene av dagen. I dag var jeg hos kiropraktor på formiddagen (og nå er jeg utrolig vond og øm oppe på ryggen og i skuldra, men regner med at det bare er en midlertidig bivirkning), og etterpå dro jeg og sykla på elixia en halvtime før jeg stakk hjem og dusja. Og så jobba jeg ettermiddag i dag. Det er utrolig travelt på jobb for tida, så jeg føler at jeg sliter med å prøve å gjøre en 8-timers jobb på 4 timer nå. Men det er jo umulig, så jeg må bare gjøre det jeg rekker. Syns synd på de andre som jobber da, for de er ganske stressa for tida stakkar, mens jeg stikker på bassengtrening og "koser meg" liksom. Neida, de forstår jo godt at sånn er det bare, men jeg er nok litt for ansvarsfull, har ansvaret for avdelinga mi, og nå er det liksom jeg som er den som stikker av og lar de andre være igjen og jobbe. Det er veldig uvant. Nei nå frister senga veldig. Natta jenter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lucky? Skrevet 2. september 2010 #227 Del Skrevet 2. september 2010 Morsomt med show da og Sven Nordin er super Skjønner hvordan du tenker ovenfor avdelingen din, men du skal tenke på deg selv du nå Vet det ikke er lett da Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
honning Skrevet 2. september 2010 Forfatter #228 Del Skrevet 2. september 2010 Morsomt med show da og Sven Nordin er super Skjønner hvordan du tenker ovenfor avdelingen din, men du skal tenke på deg selv du nå Vet det ikke er lett da Ja, jeg prøver å tenke på megselv og ikke stresse meg opp over det. Kjære "kjefter" litt på meg når jeg har vært på jobb i 5 timer i stedet for 4 et par dager denne uka, og i morgen kan jeg heller ikke ta en superkort-dag, for da skal vi begynne med nytt datasystem + at jeg skal i et par møter. Men jeg skal prøve å være flink og bare stikke av så fort jeg klarer Det er morsomt med show ja, og vi får utnytte oss av det mens det enda er enkelt å bare stikke ut en kveld Nå har jeg funnet noe nytt å strikke til mini; det er en jakke, lue og votter som var veldig søtt syns jeg. Men så klarer jeg ikke å bestemme meg for hvilken størrelse jeg skal strikke i. Om jeg strikker helt smått og han er veldig stor, så får han ikke brukt det omtrent. Og om jeg strikker til 6 måneder, så har jeg strikka en annen jakke i ganske samme størrelse... Og om jeg strikker til 12 måneder, så er det jo evigheter til han får hatt det på seg. Noen med erfaring eller tanker som har tips til hva som er lurt? Hva ville dere gjort? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lucky? Skrevet 3. september 2010 #229 Del Skrevet 3. september 2010 Må absolutt utnytte de siste ukene nå til å finne på ting sammen Snart må dere jo ha barnevakt for å få gjort slikt Strikke str er ikke lett...men er jo moro å kunne bruke det litt når man først har lagt så mye arbeid i det da Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Blåmor Skrevet 3. september 2010 #230 Del Skrevet 3. september 2010 Så moro med show! Jeg har lyst til å bestille billetter til Pernille Sørensens nye show på Latter i bursdagsgave til Blåmann. Deilig med sånne helaftener ute! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
honning Skrevet 4. september 2010 Forfatter #231 Del Skrevet 4. september 2010 God "morgen"/natt! Eller er den egentlig så god når jeg er oppe på denne tida av døgnet en lørdag? Jeg har ikke klart å sove siden i 3-tida tror jeg det var, så jeg sto opp og gikk på do et par ganger, og når klokka var halv fem så fant jeg ut at jeg bare fikk komme meg opp litt. Så nå har jeg sittet på kg ei god stund og oppdatert meg litt rundt omkring hvertfall, og håper at jeg ikke har glemt å stikke innom alt for mange dagbøker (Blant annet multisitat streiker nå... ) Hei Lucky! Snart må vi ha barnevakt for å kunne finne på sånne ting ja, tenk det Tenkte at jeg skulle sjekke ut kinoer å gå på også, så vi har gått litt "fra oss" før småen kommer Hei Blåmor! Show med Pernille Sørensen hørtes også utrolig morsomt ut. Hun er kjempeflink! Ser ikke ut til at hun skal hit til byen... Vi skal forresten også på John Cleese i september, så da har vi flere sånne kjekke ting å se fram til. Jeg ga billetter til John Cleese til kjære i bursdagsgave, selv om jeg egentlig syntes det var alt for dyrt... Ja nå var det endelig helg! Føltes ikke helt sånn da jeg låg våken før jeg sto opp, for jeg låg bare og tenkte på jobbgreier som jeg ikke klarer å legge helt fra meg i hodet mitt. Fy meg! Jeg jobba mer enn 50% igjen i går, så det blei 6 timer på jobb i stedet for 4, og da fikk jeg til og med beskjed fra sjefen min om at jeg måtte passe på megselv og at jeg tross alt er 50% sykemeldt. Men akkurat i går gikk vi over til et nytt system på jobb, og jeg følte at jeg måtte være der for å organisere og sette oss skikkelig igang med det... Neste uke blir litt bedre, og uka etter der igjen blir enda bedre, for da er vi fulltallige på jobb igjen (utenom meg som ikke er helt fulltallig ). Nei, nå må jeg slippe å tenke så mye på det, og venne meg til permisjonstanken. De neste ukene på jobb bør jeg igrunn fokusere på å avvikle megselv og gjøre meg ferdig med alle mailer og oppgaver jeg holder på med, så jeg ikke sliter meg ut siste uka Denne helga har vi ingen planer. Kjære har vært så mye ute de siste helgene syns jeg, og jeg har sittet igjen her aleine hjemme uten noe særs å finne på, så i går kveld var det deilig å ha han hjemme. Etter yogaen min i går så ble det faktisk litt , og så x-factor og godteri etterpå. Så sovna jeg på sofaen foran tven etterpå, og sleit meg i seng klokka 11 I dag ser det ut til å bli flott vær (ja, nå er det ikke lenge til sola står opp.....), så jeg skal prøve å få kjære til å endelig klippe plenen/åkeren, og så bør vi få opp nytt stativ til postkassen, for det har blitt helt ødelagt, så den står nå på bakken (ikke så praktisk for den stakkars postmannen vår). Det er så mye ting jeg har lyst å få fiksa de neste ukene, og føler at jeg må mase på kjære hele tida for å få ting gjort (selv om han har blitt litt flinkere nå som han ser at jeg har vondt når jeg gjør for mye). Nei, jeg tror jeg skal gå opp og prøve å legge meg igjen nå før sola har kommet helt opp. Hadde vært veldig fint å sove noen timer til nå syns jeg *Gjespe* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pasjonsblomst Skrevet 4. september 2010 #232 Del Skrevet 4. september 2010 Blir glad av å lese graviditetsdagboka di... Det virker som det går veldig bra med deg? Synes du skal ha et superstrengt opplegg med 4 timers dager på jobb.. Og jobbe litt med deg selv at når de 4 timene er over, da har du gjort 100% din innsats og du er ferdig med en kjempebra dag på jobb! Sånt er det nå om dagen.. til det beste for deg og lillemann. Jeg pratet litt med sambo om prøving og fruktbarhet og sånt.. Og da sa han så "beroligende" at hvis vi hadde problemer så kunne vi jo bare kjøre på med prøverør og så ordna det seg. Nuuuuullll stress der i gården, det er nå godt også på et vis :rødme: ha en super dag i sola! (er selv blitt forkjøla, så det blir en rolig helg her..) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lucky? Skrevet 4. september 2010 #233 Del Skrevet 4. september 2010 Håper du har fått litt mer søvn nå på morgenen Slitsomt å våkne så tidlig, blir jo så sliten mot kvelden Kos dere i det fine været det ser ut til å bli i dag Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
honning Skrevet 4. september 2010 Forfatter #234 Del Skrevet 4. september 2010 Hei Aurelia og Lucky!! Det går veldig bra med meg ja Har litt vondt i bekkenet og ryggen bare, men det går bra. Var litt frustrert over det i dag da, for det er så mye jeg skulle gjort men som jeg ikke klarer å gjøre lenger, og jeg har lyst å klare det selv Det høres deilig ut å klare å være så avslappa som typen din, Aurelia! Vi jenter er ikke helt laga på den måten Men det er jo bra at han er positiv da, selv om du skulle ønske at han ikke hadde fullt så god tid alltid. Ja, jeg fikk sove igjen heldigvis. Sov i ca 3 timer til, og så sovna jeg på sofaen igjen senere i ettermiddag/kveldinga i tillegg. Det gjorde godt. Vi fikk gjort lite fornuftig i dag syns jeg, og før jeg sov i ettermiddag igjen så var jeg egentlig ganske sur og irriterte meg over at ting ikke blir gjort her i huset. Tror jeg begynner å tenke at det nærmer seg nå, og har lyst å ha ting klart til babyen kommer Kjære er fullt klar over gjerdet som må males videre på, plenen som må klippes før vinteren, osv. (jeg fikk minna han på det), så han får vel bare ta det i sitt tempo, og det nytter ikke verken for han eller meg om det gjør meg sur Jeg er heldigvis skjelden sur da Men etter at jeg hadde sovet så kom heldigvis humøret seg, og vi har igrunn hatt en ganske fin dag. Var en tur i byen i det fine været i dag, kjøpte oss hver vår softis og gikk litt rundt og traska. Og så tok vi en tur innom et vennepar for å skravle litt, og etterpå kjørte vi faktisk en liten tur før vi dro hjem igjen. Og nå i kveld har vi vært i fest hos noen venner, og jeg kjørte de andre til byen før jeg dro hjem igjen. Hadde så halsbrann og tørre linser og trøtt, så jeg orka ikke å bli med ut. Nå har jeg en liten gutt som hikker langt nedi bekkenet mitt her Er veldig spent på hvordan gutten min blir når han kommer ut; hvordan han ser ut og hvordan han er sånn i forhold til om han sover mye, spiser godt, skriker mye, osv. Gleder meg masse masse Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LineGourmet Skrevet 5. september 2010 #235 Del Skrevet 5. september 2010 Nå har jeg en liten gutt som hikker langt nedi bekkenet mitt her Er veldig spent på hvordan gutten min blir når han kommer ut; hvordan han ser ut og hvordan han er sånn i forhold til om han sover mye, spiser godt, skriker mye, osv. Gleder meg masse masse Ååå :rødme: Det er ikke lenge igjen nå Er det i midten av oktober du har termin? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pasjonsblomst Skrevet 5. september 2010 #236 Del Skrevet 5. september 2010 Åhhhh... du har faktisk en gutt inni magen din.. sprell levende.. Det er en så flott tanke Det er jammen ikke rart du er litt sliten til tider, Honning, du bærer jo konstant på barnet ditt, gir han et trygt sted å være Ha en fin og avslappende søndag! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lucky? Skrevet 5. september 2010 #237 Del Skrevet 5. september 2010 Nå har jeg en liten gutt som hikker langt nedi bekkenet mitt her Er veldig spent på hvordan gutten min blir når han kommer ut; hvordan han ser ut og hvordan han er sånn i forhold til om han sover mye, spiser godt, skriker mye, osv. Gleder meg masse masse Spennende å se hvordan han blir ja Har dere tenkt å ta 3D ul? Må være en herlig følelse av hikking i magen Må være frustrerende å ikke få gjort alt man vil pga kranglete bekken Men du kommer nok i mål til slutt skal du se Er det mye igjen som skal handles inn og gjøres klart eller? Her hjemme hjelper det heller ikke mase på mannen, da blir det i allefall ikke gjort føler jeg.... Men utrolig irriterende å gå å vente på at han skal gjøre noe... Ha en fin søndag Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
honning Skrevet 5. september 2010 Forfatter #238 Del Skrevet 5. september 2010 Spennende å se hvordan han blir ja Har dere tenkt å ta 3D ul? Må være en herlig følelse av hikking i magen Må være frustrerende å ikke få gjort alt man vil pga kranglete bekken Men du kommer nok i mål til slutt skal du se Er det mye igjen som skal handles inn og gjøres klart eller? Her hjemme hjelper det heller ikke mase på mannen, da blir det i allefall ikke gjort føler jeg.... Men utrolig irriterende å gå å vente på at han skal gjøre noe... Ha en fin søndag Gynekologen min har faktisk 3D UL, så det fikk vi sett i uke 19 allerede. Var ganske utrolig å se at han drakk fostervann, blodomløpet, og lignende UL som skal være nå til fredag blir ikke hos min gyn, men hos en annen jeg ikke har vært hos før, så da er jeg usikker på om det blir 3D eller ikke. Denne gangen er igrunn det viktigste å se at målene ser bra ut syns jeg Nå ligger vi egentlig nokså godt an i forhold til innkjøp syns jeg, og det er stort sett småting som mangler. Jeg skal legge ut liste i bloggen min senere, så jeg kan holde styr på hva vi har og hva vi trenger der Nå har heldigvis kjære klippa plenen, så da er det en mindre ting å irritere seg over her i gården Ha en fin søndag du også, Lucky Ja nå har kjære fått klippa plenen , og jeg stakk og handla stellebord som jeg fant på finn. Hun jeg kjøpte det av lurte på om jeg hadde fått unge enda eller ikke, og da jeg sa at jeg har 2 måneder igjen så ble hun helt overraska Utrolig at det er mulig å ikke se at jeg er langt på vei gravid syns jeg, men man har jo iblant ganske stor mage etter en fødsel også, så det er jo ikke så rart siden det er ei jeg ikke har møtt før Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
honning Skrevet 6. september 2010 Forfatter #239 Del Skrevet 6. september 2010 4 dager igjen til helg... I dag ringte de fra legekontoret og sa at jordmora mi er syk så jeg ikke kunne komme til henne i morgen, og hun har lang ventetid, så det blir ei stund til neste gang også. Det var kjedelig. Men så fikk jeg time hos fastlegen min i stedet, og han fikk en avlysning i dag, så da måtte jeg bare stikke fra med en gang. Så det ble en kort dag på jobb i dag - under 3 timer Jeg jobba jo så mye forrige uke, at det gjorde igrunn ikke noe heller. Det meste såg bra ut; jerninnholdet i blodet var høyere enn noen gang (det fikk jeg beskjed om å gjøre noe med tidligere i sommer, for jeg begynte å få lavt jerninnhold), men så hadde jeg littegrann eggehvite i urinen (ikke noen unormale tall til å være så langt uti svangerskapet, så det gjorde h*n ikke noe med), og så hadde jeg gått ned en kilo siden sist jeg ble veid (og det var jeg også klar over). Men at jeg har gått ned i vekt skulle ikke ha noe å si for ungen mente han, og jeg prøver å spise så mye jeg klarer, men det er liksom ikke helt plass for tida, jeg blir fort mett og får fort halsbrann. I natt våkna jeg forresten og hadde vondt i den ene sida av magen. Det var en ekkel følelse, så jeg sto opp og gikk på do, og da jeg la meg igjen så begynte heldigvis lillegutt å bevege litt på seg, så da har han nok det fint. Det var liksom vondt der hvor han låg, og jeg klarte ikke helt å kjenne hva det kunne være. Jeg har fremdeles vondt, bare ikke like mye lenger, så jeg håper det går helt over snart. Liker ikke sånne bekymringer... Etter legetimen stakk jeg og handla garn til nytt strikkeprosjekt, og begynte litt på det da jeg kom hjem. Men nå har jeg kommet til noe fletting som jeg ikke forsto oppskrifta av, så jeg vet ikke helt hvordan jeg skal komme meg videre Jeg får google litt på instruksjonsvideoer på nettet og se om det ser ut til å stemme med oppskrifta mi. Veldig kjedelig om jeg ikke kommer meg videre bare på grunn av det Ha en fin mandagskveld jenter! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
honning Skrevet 8. september 2010 Forfatter #240 Del Skrevet 8. september 2010 Halvveis i uka allerede. Det er utrolig hvor fort tida går, og spesielt når jeg bare jobber halve dager også. Denne uka har jeg vært flink og gått hjem fra jobb når jeg skal også Nå er jeg igang med neste strikkeprosjekt, og i går begynte jeg å finne fram bilder som skal inn i album, så nå er jeg så og si igang med det også. Det er bryllupsalbumet jeg skal igang med nå, og det er et prosjekt som jeg bare har utsatt, for jeg vet ikke helt hvor jeg skal begynne engang... Men siden jeg har litt ekstra tid nå, og har utsatt det i 3 år, så er det vel på tide å begynne med Det er koselig å se tilbake på de bildene igjen :rødme: Blir vanskelig å plukke ut hvilke bilder som skal i album og ikke da, og så lurer jeg på om jeg får plass til bildene fra bryllupsreisa i samme album, eller om jeg må ta de for seg etterpå :klø: Nå sitter jeg og koser meg med skolebolle og kakao (jeg må jo tross alt legge på meg igjen snart ), og skal snart igang med bildene. Så er det til kiropraktor i 15-tida, middagslaging etterpå, og bokklubb i kveld. En fin dag Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå