Gå til innhold

Honning har blitt honningmor

honning

Anbefalte innlegg

Ja dere er hjertelig velkomne, Blåmor ;)

Hurra for 30 uker ja, siebaeo! Du har nådd 31 uker nå da, og jeg er der i morgen :hoppe: Jeg har termin 28.oktober, men kanskje jeg regner en dag feil, for legen og jeg hadde plutselig en dags forskjell forrige gang, og det har vi ikke hatt før, så jeg ble litt forvirra. Kanskje jeg må regne om igjen..? Hvilken dato har du termin igjen?

Hei Ananan!

Det ble dårlig med tur den dagen. Jeg fant ei løype på et kart på nettet, men når jeg kjørte dit så var jeg usikker på hvor den begynte og hvor jeg egentlig skulle gå, så det ble kjøretur i stedet (som ikke akkurat hjelper på ryggen, men jeg fikk kommet meg opp fra sofaen litt hvertfall :fnise: ).

Ja nå går det fort mot permisjonstida, Lucky! Ca 6 uker igjen nå, og jeg fortsetter å være like sjokkert for hver dag som går. At det er mulig å være nesten 7 måneder på vei og ikke helt forstå det :ler:

Nei, jammen ikke lenge igjen nå pusilus :strix:

Næmmen, Line , jeg kan jo ikke være noe forbilde vel? Takker veldig for komplimentet, men jeg mener egentlig at jeg burde ha vært ute og gått tur oftere. Jeg er uansett veldig fornøyd med at jeg er såpass "oppegående" som jeg er; det har ikke vært noe problem å jobbe fullt fram til sommeren (litt mer slitsomt for ryggen nå), deilig å komme seg på trening og jeg føler meg ikke tung enda faktisk. Ikke har jeg noe særs mat-/søtbehov heller, og spiser ganske som jeg gjorde før også, og det hjelper nok litt på. Klesvasken lot jeg mannen ta to ganger, så overtok jeg igjen, for det er mye enklere å bare gjøre det selv enn å mase for å få han til å gjøre det :ler: Men, iblant så er det prinsippsaker som bare MÅ gjennomføres! Hehe. Generelt må jeg si at han har blitt flinkere til å ta ansvaret til å gjøre mer selv her hjemme de siste par ukene, og det er veldig godt at han innser at han må gjøre mer!

Takk for det, Blåmor :klemmer: Tror jeg skal be jordmor om å få lov til å trappe ned litt på jobben når jeg skal dit om et par uker, om fysioen ikke gjør underverker, men skal prøve å holde ut litt til med hele dager og heller prøve å gå litt mer turer kveldstid, for det har jeg godt av uansett.

KG tar jammen fort tid når man setter seg ned med det :nigo: Jeg har hvertfall fått oppdatert meg litt rundt omkring nå, og håper at jeg ikke har glemt å være innom for mange av de "vanlige" dagbøkene. Jeg tenker iblant at jeg skal prøve å få lest litt flere dagbøker, men er visst treig nok med å oppdatere meg at jeg får vente litt til med det.

Her går det fremdeles bare bra. Det blir litt mer hviling etter arbeidstid nå enn før, og deilig å klare å sove etter jobb - det er ikke jeg vant til. I helga var jeg hjemme hos foreldrene mine, og det var nok siste gang før lillemann kommer. Tida går fort framover, og de siste ukene tør jeg ikke å reise noe særs heller, så det er nok bedre å holde seg litt mer i nærheten av hjemmet. Det var hvertfall veldig koselig å være hjemme noen dager sammen med venner og familie.

I kveld har jeg vært ute og gått tur i regnværet. Prøvte meg på ei lysløype, men fant ikke helt utav løypa, og asfalt var det også, så det ble ikke helt som jeg hadde tenkt meg. Så jeg gikk et godt stykke før jeg snudde og gikk samme vei tilbake igjen. Det var godt å komme seg ut, men spesielt kjedelig at det bare var asfalt hele turen.

I morgen skal jeg til fysio rett etter jobb, og gleder meg til det. Blir godt å komme igang med det, og er spent på om det fungerer for meg. Det kan ikke gjøre ting verre hvertfall ;)

Ellers framover så er det gravidyoga de neste 7 fredagene, mandag og tirsdag neste uke er det svangerskapskurs, og uka etter det igjen så er det både jordmor, ultralyd og omvisning på sykehuset, så om 2-3 uker er jeg kanskje litt mer mentalt forberedt på hva som skal skje ;)

Nei nå tror jeg at det er leggetid her. Natta!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Grattis med 31 uker! :strix: Det næremer seg med stormskrikk! Kjekt å få unnagjort svangerskapskurs og sette litt fokus på hva som skal skje. Det var ikke så mye nytt, syntes jeg, men litt godt å få det "live", istedet for bare å lese i bøker og på nett. Ble liksom litt mer virkelig... ;)

Jeg har også gått en runde med kjære ang husarbeid, og er som deg; det er bedre å gjøre det selv enn å mase! Men støvsugingen få bare være, for støvsuging og bekkenprobl. går så dårlig sammen. Håper det gikk fint til fysioterapeuten i dag!

Det er så koslig med bevegelse i magen! :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser ut til at du har fullt program fremover du nå :) Godt å være godt forberedt på hva som skal skje ja :jepp: Kos deg hos fysio i dag :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hola! :vinke:

Jeg har termin 24 oktober. Men jeg er litt forvirret.. Ultralyddamen som satte den nye terminen sa samtidig at jeg var 20+2 da vi var der.. Hvis jeg ikke husker helt feil. Og da stemmer 31+3 nå. Men på terminkalkulatoren får jeg da opp at jeg skal være 31+4 (282 dagers svangerskap), og 31+5 hvis man regner 283 dager.. :klø: Ikke så rart jeg synes jeg får mailene fra babyverden for tidlig! Håper lillegutt i magen har kontroll på dette for det har tydeligvis ikke jeg :ler:

Gikk det bra hos fysio i dag? Hvor i ryggen er det du får vondt? Du gjør sikkert lurt i å trappe ned om du blir velidg sliten på jobb. Her er det fra mellomgulvhøyde og opp mellom skulderbladene når jeg blir sliten. Ikke så rart når vi begynner å bli framtunge sikkert! Da er yogaen fin som trener ryggen.. Blir spennende å høre hvordan din yoga er! Min var jo som jeg fortalte mye mer trening enn jeg trodde det skulle bli.

Ha en fin-fin kveld! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grattis med 31 uker! :strix: Det næremer seg med stormskrikk! Kjekt å få unnagjort svangerskapskurs og sette litt fokus på hva som skal skje. Det var ikke så mye nytt, syntes jeg, men litt godt å få det "live", istedet for bare å lese i bøker og på nett. Ble liksom litt mer virkelig... ;)

Jeg har også gått en runde med kjære ang husarbeid, og er som deg; det er bedre å gjøre det selv enn å mase! Men støvsugingen få bare være, for støvsuging og bekkenprobl. går så dårlig sammen. Håper det gikk fint til fysioterapeuten i dag!

Det er så koslig med bevegelse i magen! :hjerte:

Takk, ja nå er det 9 uker igjen :hoppe: Jeg tenker også at det blir nok ikke så mye nytt på svangerskapskurset, men jeg har mest meldt oss på så kjære kan bli forberedt på hva som skal skje under fødselen, for han gruer seg så utrolig masse, og han vil ikke sette seg ned og lese om fødsel heller :)

Jeg holder meg også unna støvsuging nå, men gjør det meste andre selv. Men jeg merker at jeg utsetter mer ting som burde blitt gjort pga manglende energi for tida. Litt for sliten etter jobb... :)

Ser ut til at du har fullt program fremover du nå :) Godt å være godt forberedt på hva som skal skje ja :jepp: Kos deg hos fysio i dag :klemmer:

Fysio var bra, og nå fylles programmet veldig opp framover ja :)

:klemmer:

Hola! :vinke:

Jeg har termin 24 oktober. Men jeg er litt forvirret.. Ultralyddamen som satte den nye terminen sa samtidig at jeg var 20+2 da vi var der.. Hvis jeg ikke husker helt feil. Og da stemmer 31+3 nå. Men på terminkalkulatoren får jeg da opp at jeg skal være 31+4 (282 dagers svangerskap), og 31+5 hvis man regner 283 dager.. :klø: Ikke så rart jeg synes jeg får mailene fra babyverden for tidlig! Håper lillegutt i magen har kontroll på dette for det har tydeligvis ikke jeg :ler:

Gikk det bra hos fysio i dag? Hvor i ryggen er det du får vondt? Du gjør sikkert lurt i å trappe ned om du blir velidg sliten på jobb. Her er det fra mellomgulvhøyde og opp mellom skulderbladene når jeg blir sliten. Ikke så rart når vi begynner å bli framtunge sikkert! Da er yogaen fin som trener ryggen.. Blir spennende å høre hvordan din yoga er! Min var jo som jeg fortalte mye mer trening enn jeg trodde det skulle bli.

Ha en fin-fin kveld! :klem:

Hola!

De lillegutta våre får holde kontrollen på terminen selv ja, det høres ut som en god plan :ler:

Fysio gikk bra i dag. Skriver en liten oppsummering på det under her :) Jeg har mest vondt nedi korsryggen, og nedover i setet så det ikke er godt å sitte utover dagen og kvelden, og så går det utover i låra også iblant. Det blir godt for ryggen med litt yogatrening ja, og jeg skal skrive referat på hvordan det blir etter fredagen ;)

:klem:

Ja, fysioen i dag gikk bra. Det var egentlig bare en time så hun kunne sjekke meg, og ikke noe trening/behandling i dag. Hun sa at jeg har låsning i ryggen og er veldig stiv på den ene sida av ryggen, og henviste meg videre til en kiropraktor. Så jeg skal ringe til kiropraktoren i morgen og avtale time. I tillegg ville hun ha meg med på bassengtrening som hun holder kl 15 på tirsdager og torsdager, så da skal jeg prøve å få til det allerede i morgen :)

I tillegg fikk jeg beskjed om at jeg måtte tenke litt mer på megselv siden jeg blir sliten i ryggen av å sitte mye på jobb og er så utslitt på kveldene for tida, så jeg burde heller jobbe korte dager eller annenhver dag. Uff, og akkurat nå som vi ikke har tid til det på jobb egentlig, men jeg må jo egentlig tenke på megselv da, og få de på jobben til å ordne opp selv. Så jeg får si fra til sjefen om det så han er forberedt på at jeg kanskje kutter ned litt framover, så tviler jeg jo ikke på at han forstår det da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som du selv sier; du MÅ tenke på deg selv og lillegutt og hva som er best for dere. Det er ingen som har godt av at du ikke fungerer på jobb, verken du som føler at du har mye vondt og kanskje har dårlig samvittighet for at du ikke får gjort jobben din, og samtidig vil jo sjefene dine at du skal gjøre jobben din så bra som mulig, og da gjør du nok den enda bedre hvis du får hvile i mellom og kanskje jobber annenhver dag! Puh, det ble en lang setning...

Uansett, budskapet var at hvis du får vondt, så kutt ned på jobbingen. Det er helt lovlig! Så får du heller tenke at det er få av oss som er uunnværlige, selv om det kanskje betyr at noen andre tar deler av jobben som du egentlig skulle gjort. Kollegene dine vet jo at du er gravid!

Dagens lekse... :opplyser:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Som du selv sier; du MÅ tenke på deg selv og lillegutt og hva som er best for dere. Det er ingen som har godt av at du ikke fungerer på jobb, verken du som føler at du har mye vondt og kanskje har dårlig samvittighet for at du ikke får gjort jobben din, og samtidig vil jo sjefene dine at du skal gjøre jobben din så bra som mulig, og da gjør du nok den enda bedre hvis du får hvile i mellom og kanskje jobber annenhver dag! Puh, det ble en lang setning...

Uansett, budskapet var at hvis du får vondt, så kutt ned på jobbingen. Det er helt lovlig! Så får du heller tenke at det er få av oss som er uunnværlige, selv om det kanskje betyr at noen andre tar deler av jobben som du egentlig skulle gjort. Kollegene dine vet jo at du er gravid!

Dagens lekse... :opplyser:

Takk for dagens lekse, Blåmor! :klemmer:

Det er bare godt å høre det fra andre. Jeg har ganske høy terskel før jeg går til lege om ting, og bare at jeg har tenkt tanken å trappe ned de siste dagene nå tror jeg sier sitt, så jeg må nok bare få ut fingeren ;)

Det er bare bra at andre tar over jobben min (det er bare det at han som skal overta jobben min i permisjonen ble pappa i går, så han er borte også nå et par uker, men det får bare gå seg til).

:kose:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En dag igjen til helg :hoppe:

I dag har jeg hatt mye vondt i ryggen på jobb, så jeg bestemte meg for å ikke vente med å ringe legekontoret og høre om sykemelding. Så nå er jeg 50% sykemeldt fra mandag av.. Det føles litt som et nederlag på en måte, men likevel så vet jeg at det kommer til å få det mye bedre. Og så fikk jeg time til kiropraktor neste onsdag, så da får jeg letta litt på trykket i ryggen ;)

Bassengtreninga gikk også bra i dag forresten. Vi var 6 stykker der, og var en fin liten gjeng. Så nå håper jeg bare at det fungerer bra for ryggen, og ser fram til yogaen i morgen også. Deilig å komme igang med litt sånt, i tillegg til at det er en fin måte å bli kjent med andre gravide på :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helg igjen!! :hoppe:

Så bra honning, det er viktig å ta vare på seg selv vet du :kose:

Ja det er nok det, men litt vanskelig å innse sånt når man liksom skal klare alt ;)

Veldig bra at du har kuttet litt ned på jobbingen :tommelsmil:

God helg :klem1:

Det blir nok veldig bra ja. God helg til deg også, Ananan! :klemmer:

Ja nå er det endelig helg igjen, og det var deilig etter ei veldig travel uke på jobb. Var spesielt travelt på starten av uka, men gikk heldigvis litt bedre etterhvert.

I dag var det rett på gravidyoga etter jobb, og det var veldig bra syntes jeg. Var deilig dybdeavspenning, en god del fysiske øvelser for å øve opp nedre del av ryggen, bekkenet, låra, øvelser som hjelper mot krampe i leggene, og pusteøvelser og tøyeøvelser. Så egentlig veldig godt variert. Jeg blei ikke svett, men jeg tviler ikke på at jeg kommer til å kjenne at jeg har brukt kroppen (kjenner litt allerede, men er usikker på om det kommer av bassengtreninga i går eller yogaen i dag - kommer uansett til å være stiv i morgen) :)

Etter yogaen kjørte jeg kjære rett på guttefest, og jeg har en alene-hjemme-kveld. For første kveld på lenge så føler jeg meg faktisk opplagt etter en full dag på jobb, og har en mistanke om at yogaen har noe med det å gjøre. Er stiv i ryggen fremdeles, men jeg føler at det har begynt å løsne littegrann, så jeg har trua på at det hjelper på framover nå :Nikke:

Denne helga har jeg ingen planer, mens kjære skal være i guttefest hele helga. Det er her i byen så han kommer hjemom, og er kanskje litt hjemme på dagen i morgen (og dropper litt av opplegget på guttehelga), men så er det på an igjen i morgen også. Så jeg lurer litt på hva jeg skal finne på. Bør kanskje komme igang med nytt strikkeprosjekt, for det er jo meldt regn uansett? :klø: ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nytt strikkeprosjekt høres greit ut :Nikke: Her har jeg begynt på et nytt teppe, det vil si at jeg har 5 som er ferdig og to under arbeid :sjenert:

Endret av pusilus
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nytt strikkeprosjekt høres greit ut :Nikke: Her har jeg begynt på et nytt teppe, det vil si at jeg har 5 som er ferdig og to under arbeid :sjenert:

5 ferdige tepper er jo kjempeflott! Og så er det iblant greit å holde på med flere ting samtidig for å få litt variasjon når man er litt lei av å holde på med en ting ;) Jeg holder bare på med en kjøkkenklut nå, og det er så lite og enkelt at jeg kjenner at nytt prosjekt venter :nigo:

Jeg kom meg i seng tidlig i går og leste litt før jeg sovna, så jeg sto opp før 9 godt uthvilt, tok meg en rugsprø, dro på butikken og handla, og nå prøver jeg å vekke kjære som ba om vekking kl 10. Så snart er det frokost før han stikker videre. Nydelig vær, men det er meldt regn om et par timer ser jeg...

Ha en fin lørdag jenter! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Stått opp, spist frokost, og handlet på butikken før kl 10! Det må jeg si er imponerende :ler:

Så bra at du har fått 50 % sykemelding nå. Det blir nok bra tror jeg :)

Kos deg masse i helgen Honning. Strikking og bøker og det som måtte friste ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stått opp, spist frokost, og handlet på butikken før kl 10! Det må jeg si er imponerende :ler:

Så bra at du har fått 50 % sykemelding nå. Det blir nok bra tror jeg :)

Kos deg masse i helgen Honning. Strikking og bøker og det som måtte friste ;)

Det er ikke akkurat ofte at det skjer nei :ler:

Ha ei flott helg du også, Line! :klemmer:

Tok meg en gåtur til byen etter å ha kikka gjennom litt strikkeoppskrifter her hjemme. Kikka litt på husfliden, og da jeg fikk hjelp så anbefalte de bare å strikke på veldig tynne pinner til baby, men det orker jo ikke jeg, så da gadd jeg ikke å høre på forslaga der mer :fnise: Pinne 2 blir jeg jo aldri ferdig med! Eventuelt foreslo hun å strikke teppe i tykkere pinner, men jeg har så mange tepper, at jeg tror ikke at jeg trenger flere av det, og ikke orker jeg å begynne på det heller. Så jeg kikka i ei strikkebok som jeg vet ei på jobben har, og bestemte meg for å strikke noe der, så da får jeg bare få oppskrifta av henne før jeg kommer igang. I kveld får jeg heller bare fortsette på kjøkkenkluten, og så kom jeg på at jeg har igjen knytinga på ei lue også, så det kan jeg gjøre ferdig i tillegg før jeg begynner på noe nytt.

Nå koker jeg meg egg og tomatsuppe som jeg skal kose meg med. Så spørs det hva neste jeg skal finne på; tørke støv, legge sammen klær, moppe eller rydde. Bør egentlig gjøre alt, så jeg får se hva jeg rekker eller gidder før jeg setter meg på sofaen med strikketøyet eller boka mi :) Egentlig bør jeg ut og klippe åkeren (som plenen ser ut som), men bekkenet er ikke helt snillt med meg i dag, så mannen må nok få lov til å ta den plenklippinga når han er hjemme. Er bare så fryktelig vanskelig å få han til å gjøre sånne ting... :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Honning :)

Den gressklipperen skal du la stå!! :opplyser: Du må bare forklare mannen din at for tunge løft (og sikkert dytt?) kan sette i gang fødsel. Da blir det vel sving på sakene :lur:

Leste et sted at man skulle prioritere nå og kanskje la den gulvvasken vente en dag og legge seg med beina høyt og hvile når man kan. Og det er jo tross alt lørdag.. :)

Jeg tenkte jeg skulle se om jeg fant bilde av den posedressen jeg får til lillegutt. Den er utrolig fin og ser ut som den er strikket med litt større pinner. Den har hette, ermer og er ellers som en pose med to små hull i så man kan ha den i bilstolen og. Men den var i en strikkebok så ikke sikkert jeg får det til. (den er 100 mil unna.. )

Synes den yogaen din høres så bra ut! Skulle ønske den jeg går på var litt mer sånn.. Jeg er egentlig litt skuffa over den. Selv om det er bra sånn som det er også. Jeg hadde også tenkt å begynne på bassengtrening og lurer nå på om jeg ikke skal ta opp ideen igjen.. Høres veldig deilig ut. :)

jeg ligger på sofaen etter en bytur og tenker på at jeg hadde billett til Birken nå jeg.. :fnise: Heeelt greit å droppe det i år!

Håper du koser deg med suppa di! :klem: (her skal det lages grøt snart.. min nye livrett :ler: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei Honning :)

Den gressklipperen skal du la stå!! :opplyser: Du må bare forklare mannen din at for tunge løft (og sikkert dytt?) kan sette i gang fødsel. Da blir det vel sving på sakene :lur:

Leste et sted at man skulle prioritere nå og kanskje la den gulvvasken vente en dag og legge seg med beina høyt og hvile når man kan. Og det er jo tross alt lørdag.. :)

Jeg tenkte jeg skulle se om jeg fant bilde av den posedressen jeg får til lillegutt. Den er utrolig fin og ser ut som den er strikket med litt større pinner. Den har hette, ermer og er ellers som en pose med to små hull i så man kan ha den i bilstolen og. Men den var i en strikkebok så ikke sikkert jeg får det til. (den er 100 mil unna.. )

Synes den yogaen din høres så bra ut! Skulle ønske den jeg går på var litt mer sånn.. Jeg er egentlig litt skuffa over den. Selv om det er bra sånn som det er også. Jeg hadde også tenkt å begynne på bassengtrening og lurer nå på om jeg ikke skal ta opp ideen igjen.. Høres veldig deilig ut. :)

jeg ligger på sofaen etter en bytur og tenker på at jeg hadde billett til Birken nå jeg.. :fnise: Heeelt greit å droppe det i år!

Håper du koser deg med suppa di! :klem: (her skal det lages grøt snart.. min nye livrett :ler: )

Hei Siebaeo! :vinke:

Ja, jeg lot gressklipperen stå, og håper at været er fint i morgen samtidig som at kjære ikke er alt for fyllesyk og sniker seg unna ;)

Det ble støvtørking av 1.etasje, og jeg kjente egentlig at det var nok for i dag. Utrolig at man kan bli så fort sliten av å gjøre småting :fnise: Det er tross alt lørdag som du sier ja, så det blir nok stort sett avslapping resten av kvelden nå. Kanskje legge sammen litt klær, for de ligger rett ved sida av meg, og kommer til å irritere meg hele kvelden om jeg ikke gjør noe med de. Hehe. Men det kan jeg gjøre sittende og er ikke sååå mye.

Posedress har jeg faktisk også fått. Jeg hadde tenkt på å strikke det, men fikk vite at jeg skulle få en, så da droppa jeg det likevel. De er ofte i tykt garn og tykke pinner ja :)

Kjedelig at du er skuffa over yogaen du går på. Bassengtrening er uansett bra tror jeg, så det er det nok ikke dumt å begynne litt med :)

Suppa var bra (vanlig posesuppe, så ikke akkurat så avansert, hehe), og det sto mellom det og grøt her også. Vurderte semulegrynsgrøt faktisk, men får ta det en annen dag heller ;)

Kos deg med grøten, og nyt sofaen mens du tenker på at du slipper å være med på Birken i år :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Æsj så kjedelig å være oppe på denne tida av døgnet... Får ikke sove, og har ligget ei stund og vridd og vrengt på meg. Sto opp først og gikk på do og prøvte å sove igjen etterpå, og så var jeg sulten, så da var det bare å komme seg opp. Så nå varmer jeg like så greit opp tomatsuppa fra i går, siden jeg likevel hadde laga så mye av den ;)

Etter at jeg var hos legen sist så har jeg tatt av 1-2 kilo, og det bekymrer meg litt at jeg går ned i vekt siden jeg ikke er stor i utgangspunktet. Er liksom redd for at lillemann der inne ikke vokser nok, selv om det sannsynligvis bare er jeg selv som ikke går opp så mye i vekt. Jeg må jo ha litt å gå på når jeg skal begynne å amme også (om jeg får det til). Jeg har ikke hatt så mye appetitt de siste ukene, men har likevel prøvt å spise som vanlig. Har blitt fortere stappmett enn tidligere, men nå håper jeg at matlysten kommer tilbake igjen, og regner med at det bare var en liten fase som går over igjen, og får bare følge litt ekstra med :) Nå når jeg først våkna og var sulten, så var jeg nødt til å stå opp og få meg et skikkelig måltid ;)

I går kveld ble jeg helt ferdig med lua som jeg hadde mangla litt på, og så såg jeg 3 episoder med Dexter. Jeg har venta til at sommeren skulle bli over med å begynne på den serien, og nå føler jeg ikke akkurat at det er så veldig sommer lenger, så det passa greit å begynne nå som jeg likevel ikke hadde noe å gjøre i går :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi, good morning Honning.. Håper du har fått sovet litt etter det.. Kjedelig å våkne så tidlig og ikke få sove mer. Jeg har hatt noen sånn morgener, men har etterhvert klart å få til å sove litt etterpå. jeg må bare prøve å ikke våkne for mye.. Spise litt og lege meg igjen med en gang.

Du vet, nå går jo forbrenningen opp (mener jeg å ha lest) og man trenger en del kallorier enn før. Så i tillegg til at du har begynt å jobbe igjen samt trene er det kanskje naturlig å gå litt ned..? Jeg har har vært stabil siden jeg begynte på jobb igjen da jeg var i uke 28. + 1 kg nå kanksje.. Men så sliter jeg ikke akkurat med matlysten heller da! Nesten litt FOR opptatt av mat og godsaker.. Kanskje du må unne deg alt du har lyst på en liten stund? Gå på bakeriet og kjøpe varme kanelboller, bestille litt god mat om du er matlei og ikke finner på noe. Koke grøt og lage varme frokoster. Og et siste tips er å ha en pose med mandler og tørket aprikos med deg overalt! Mandler har høyt kalloriinnhold og er en super nødproviant. Tørket aprikos har mye jern tror jeg. Magen synker nok litt nå og da blir det bedre plass til mat! :) Her har det skjedd allerede tror jeg..

Lillemann får nok det han trenger! De gjør som oftest det :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frokosttips på tampen! Jeg hadde to pannekaker fra i går og la dem på rist på varmluft for å varme dem litt. Glemte dem en stund.. og vips varme litt sprø pannekaker! :fnise: Med smør, litt ost og eplesyltetøy ble det overraskende godt! :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...