Gå til innhold

Komposten i bhg som barnet mitt skal begynne i, lukter skikkelig ille! Hvordan/når si fra?

Anbefalte innlegg

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Hvor mye ville du som forelder blandet deg i dette?

Barnet mitt begynner ikke i denne barnehagen før i august, men denne lukta har vært der siden i fjor høst, så sjansen er stor for at de ikke kommer til å gjøre noe med det med det første.

Kompostavfallet står så og si midt i småbarnsavdelingenes uteareale, og jeg synes det er merkelig at personalet og andre foreldre ikke gjør noe med det.

Ped.leder i åpen barnehage (en annen barnehage enn der hun skal begynne), sier at deres barnehage ikke har kompost fordi

1) deres barnehage produserer ikke nok biologisk avfall

2) kompost krever at en putter noe oppi hver dag, og barnehagen er jo stengt i helger.

Barnehagen vi skal begynne i til høsten er akkurat like stor, og jeg synes det er rart at de skal finne kompost mer praktisk/riktig for dem, enn den andre barnehagen like ved?

Jeg skal ringe og be om et møte med barnehagen nå før sommerferien, for å bli litt kjent med de ansatte og se hvordan de har det. Kan jeg ta opp lukta da? De bør jo absolutt ikke ha kompost når de ikke behandler den riktig!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde bare spurt jeg...ser ikke noe problem med det. "Forresten, hva gjør kommunen med den komposten her ute som lukter så fælt a?" Hvis du spør på den måten antar du automatisk at ingen i barnehagen har hovedansvaret (hvis bhg er kommunal da). Så hadde jeg ventet til jeg hørte svaret før jeg avgjorde om jeg skulle blande meg noe mer. Du er jo ikke ute etter å å gå til angrep på noen av de ansatte personlig. Ekkelt med illeluktende søppel der barna skal tilbringe store deler av dagen.

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Har du hørt hva andre foreldre i den aktuelle barnehagen sier da? Kanskje bare din nese er sart for kompostlukt, for kompost lukter ;)

På mitt forrige bosted var alle barnehager tvunget til å kompostere alt matavfall mm. Dette er ikke en ting de kunne velge bort.

Jeg personlig synes det er kjempeflott at barn lærer seg dette. Det gir bedre utsikter for fremtiden til jorden.

Skrevet

Jeg jobber selv i barnehage; gi beskjed, ingen tar seg nær av det :)

Skrevet

Kan vere komposten er for blaut, og litt spon e.l. hadde tatt knekken på den verste lukta.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...