Gå til innhold

hvordan vet du at det ikke er mer en bare en forelskelse?

Anbefalte innlegg

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Jeg klarer ikke å slutte å tenke på dette her!! og det plager meg noe helt utrolig.

Har forelsket meg mange ganger, men når jeg ble forelsket i min kjereste jeg er med nå, var det noe helt spesielt. alltid har jeg tenkt at noe er galt med mine tidligere forelskelser, men denne var det ikke noe tvil med.

Nå er det 8 mnd siden vi ble sammen, og det er en tanke som plager meg så og si konstant.

Hvordan blir forholdet når forelskelsen tar slutt?? Hva om det ikke er mer enn en forelskelse? For ikke så lenge siden var jeg i en kort fase hvor jeg ikke var såå forelska. Jeg tenkte ting som - er han den hundre prosent rette for meg?? Hva skjer nå? er alt det samme??

Jeg håper for Guds skyld det bare er meg som tror at alt skal liksom vere en dans på roser.. Jeg blir veldig knust og lei meg på tanken at det ikke skal fungere mellom meg og han.

Han er min aller beste venn, den aller beste personen jeg vet om, og jeg har så utrolig glad for at jeg noen gang ble kjent med han.

Jeg vil bare at det skal bli med og han!!!!!!! :( Og har rett og slett redsel for at det ikke kommer til å skje.

å elske noen og velge å tilbringe resten av livet med en person det er vel og BESTEMME seg for at nå skal jeg og han streve for alt at det skal bli best mulig.

eller er det slik jeg er redd for at det er: Jeg klarer ikke å leve uten han, det er aldri noe tvil eller noe slikt, ja vi må jo jobbe hardt, men resten kommer av seg selv.

Han er verdens beste.. men likevel kommer denne snikende ekle dritt tanken konstant..

For å si det sånn , jeg kommer aldri til å bli lei av å se ansiktet hans, han får meg alltid til å le og har så mye morro med han..

Er bare elske helt overdrevent????? Kan noen med erfaringer forklare meg hva et forhold uten nyforelskelsen går ut på??

Alt ble veldig rotete, håper noen tar seg tid til å svare..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg skjønner faktisk hva du mener. Er i samme situasjon selv. Men jeg har bestemt meg for å prøve å rydde bort den bekymringen. Nå har ikke du sagt noe om din situasjon, jeg har gått ut av et ekteskap med to barn og vet at det er så mye mer som står på spill enn meg og mine følelser. Men jeg har som du falt fullstendig, og orker ikke tanken på at det skal vi se seg å være feil.

Men det er en del av livet da å prøve og feile. Jeg tror det bare er å gi det tid. Forelskelsen går dessverre over, skulle ønske det varte evig, på den annen side så er det litt opp til hver enkelt å anstrenge seg for å ivareta romantikken.

Du må bare ta sjansen. Vi må bare ta sjansen. Men jeg skjønner hva du mener, det ligger en sånn ulmende bekymring bak som egentlig ikke har rot i virkeligheten. Det er ikke noe å peke på. bare en frykt.

Prøv å legge det tilside. Om det skulle vise seg å være feil match så får du bare ta det. Men det kan være lurt å snakke om mest mulig nå, luke ut interessekonflikter, drømmer, ønsker osv

Lykke til

Skrevet

Nå har vi "bare" vært sammen i 2 år, men vi har virkelig hatt våre opp og nedturer, spesielt under svangerskapet. Vi er stadig nyforelsket, minst én gang om dagen, eller gjerne flere dager i strekk, og det er en deilig følelse. Det gjelder å ta vare på hverandre, følelsene, det er de småtingene som er viktig. :)

Jeg tror alle har tenkt de tankene i et forhold, kanskje spesielt hvis man har en nedtur. Men så blir alt bra igjen og det er den man vil dele resten av livet med.

Kanskje også det at man ikke ser for seg/vil leve med en annen en denne personen.

Skrevet (endret)

Kjære deg, du må slappe av i det forholdet du er, nyte det og ikke problematisere en fremtid som du faktisk ikke kan kontrollere. Dette er "waist of energy"! Du må ta sjansen!

Jeg har vært gift med samme mann i 19 år og ja - de berusende følelsene tar slutt en dag, og går over til noe annet som ikke kan beskrives nøyaktig, men det handler mer om at vi har en følesesmessig "kontrakt" som bygger på tillit, kjærlighet, gjensidighet, respekt, raushet og ansvar. Alt dette er viktige bærebjelker i forholdet vårt, og når disse er solide nok så tåler forholdet å bli utsatt for vanskelige nedturer.

Og ja - i et varig forhold seiler man ikke bare på følelsene, det handler også om en vilje til å ville investere i forholdet.

Endret av Havbris

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...