Kirin Skrevet 23. april 2010 #1 Skrevet 23. april 2010 (endret) KG kan brukes til så mangt, så nå håper jeg noen her har vært borte i denne problemstillingen. Huset vårt er bygget i 1960, og vinduene er den tidens isolervinduer, med to enkle glassruter som åpnes hver sin vei, og i mellomrommet er det ca. 10 cm luft. På kjøkkenet vårt er det montert persienner mellom vinduene, noe som er veldig praktisk med tanke på at det ikke samler seg støv på dem, og det kommer ikke lys inn på sidene når de er lukket. Vi ønsker nå slike persienner i flere rom, men problemet med nåtidens persienner (som fås kjøpt over alt) er at de har heve/senke- og dreiemekanismen plassert foran. De vi har på kjøkkenet er laget slik at begge mekanismene kommer ut i en ende, går gjennom to borede hull i karmen, og dermed kan betjenes uten å åpne det innvendige varevinduet. Da lurer jeg på: Er det noen her som har fått montert nye persienner på gamlemåten i slike vinduer? Har dere gjort det selv eller satt bort jobben? Finnes det noe firma i Osloområdet som utfører slikt? Ca. prisnivå? Jeg vet at jeg kan ringe et markisefirma eller noe i den duren, men det er fredag, og det hadde vært finfint å få vite noe mer om dette nå i helgen, da det haster litt med å få dette gjort. Hvis noen (mot alle odds) har noen tips blir jeg superduperglad! Endret 23. april 2010 av Kirin
Gjest Marlo Skrevet 23. april 2010 #2 Skrevet 23. april 2010 Oj oj! Abonnerer på denne ja. Har slike gamle vinduer selv og drømmer sånn om persienner (da vi har sol inn heeeeele dagen), men har nesten slått fra meg tanken siden jeg ikke kan henge dem opp på vanlig måte. Vil jo gjerne kunne lukke opp vinduet også.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå