Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

Jeg har ikke noe spesiell tørr hud,men akkurat rundt øyebrynene,og innimellom øyebrynene,så flasser jeg fort/får tørr hud som flaker. Noen som vet hvorfor jeg blir så flassete og tørr akkurat i de områdene? Noe som har tips som kan hjelpe,i tillegg til å smøre meg med fuktighetskrem?

Videoannonse
Annonse
Gjest AnonymBruker
Skrevet

Har hatt samme problem og nå har det kommet tilbake. Har ingen aning hva som forårsaker det. Har dehydrert hud men den flasser ikke andre steder. Har vurdert irritasjon fra brynpudder til lus faktisk.. men det klør ikke. Utrolig merkelig.

Skrevet

Jeg plages ofte med det om vinteren. Peeling og en god fuktighetskrem funker bra.

Skrevet

Bruker du foundation/pudder? Noen ganger opplever jeg at det sitter igjen litt rester etter at jeg har fjernet sminken, kanskje er det det som oppleves som tørr hud?

Skrevet

Kan det være eksem kansje? Greitt å få sjekket i tilfelle.

Legen min anbefalte kortison krem/salve (kjøpes uten resept på apotek). Smurte på bittelitt hver morgen, tok ikke mange dagene før det var borte. Får jeg tilbakefall er det bare en dag eller to så er det ok igjen. Men sjekk først, kortison er skumle greier, i hvertfall i store doser og i ansiktet!

Skrevet

Jeg bruker Dermalogica Multi-Active toner under fuktighetskremen. Den er fantastisk og fukter alle mine tørre partier gjennom hele dagen. :jepp:

Skrevet

Jeg har også dette problemet. Løste det ved å begynne å bruke serum i tillegg til vanlig ansiktskrem :D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...