Gjest AnonymBruker Skrevet 23. april 2010 #1 Skrevet 23. april 2010 Hvor kan jeg finne store kjoler? ikke brudekjole, men brudepike kjoler osv? (snakker om størrelser oppi 50+ avdelingen)
Gjest AnonymBruker Skrevet 23. april 2010 #2 Skrevet 23. april 2010 Det lurer jeg også på. Kjoler som ikke er "kjerring" kjoler eller "potetsekker"
Gjest AnonymBruker Skrevet 23. april 2010 #3 Skrevet 23. april 2010 Meinar på eg har lest at Torunns Drømmekjoler fører kjolar i alle størrelsar. http://www.drommekjoler.no/ Dei har både nettbutikk og butikk i Ålesund.
Gjest Pippelipp Skrevet 24. april 2010 #4 Skrevet 24. april 2010 Det spørs om den beste løsningen er å kjøpe skjørt og overdel. Jeg har gitt opp å kjøpe kjoler, for kjoler skal visst bæres til man er ca str 40 og ikke har noen pupper og jeg faller ikke innenfor noen kategorier som passer i en kjole. Jeg kjøper bare todelt nå.
Gjest Stachtari83 Skrevet 9. juni 2010 #5 Skrevet 9. juni 2010 Saa tilfeldigvis denne linken i et bryllupsmagasin: www.bigbeautifulbridescollection.com
Solsikke84 Skrevet 9. juni 2010 #6 Skrevet 9. juni 2010 (endret) Jeg var innom Abigale på Kløfta (nord for Oslo, men så på nettsidene www.abigale.no at de har åpnet en filial på Hamar på 100kvm..) for første gang i dag. Jeg er selv ute etter kjole som ikke er hvit, men prøvde noen kjoler for å se om jeg vil ha ermeløs eller stropper eller så. Ikke kjerringkjoler (ok, noen var vel ment for brudens mor), pene, moderne og de jeg prøvde virket sydd/designet for store jenter og ikke bare en "slim design" som er økt i størrelse. Klarer ikke helt forklare. De hadde mange fine kjoler, snille priser (For meg som ser etter brudekjole da. De fleste brudekjolene jeg så på lå rundt 4-5 lapper, dyreste var 12 lapper, selskapskjolene var 1200-2000 or mer og mindre) og jeg er str 50 og måtte henge endel tilbake fordi det var for stort. De jeg prøvde satt stort sett fint på med, foret fint og stive så man ikke ser michelinmannen ut osv. Virket som flott kvalitet. Men jeg har jo ikke peiling:P Ellers bestiller www.fantasikjoler.com fra kina etter mål om ønsker (tror de hadde et pristilleg på noen hundrelapper for "plus sizes" og noen hundrelapper på skreddersydd). Prisene er vel på rundt 12-1400 på de fleste.. utenom tillegg for plus size og sånn. Snille priser og man kan velge farge. Er kanskje det jeg selv kommer til å gå for.. for å få MIN drømmekjole. Jeg tror www.divax.no også bestiller fra kina så man kan få skreddersydd billig og de har også mye pent og mye i større str.. Endret 9. juni 2010 av Minxie
Gjest AnonymBruker Skrevet 10. juni 2010 #7 Skrevet 10. juni 2010 ...eller dere kan bestille kjole direkte fra Kina selv, gjennom ebay. Da sparer dere vel både tid og penger, vil jeg tro. De ulike leverandørene har jo ratinger, og hvis du velger en leverandør med god rating og mange leveranser, så bør det jo være rimelig trygt? Jeg bestilte nettopp en kjole til et bryllup fra 2010-perfect: http://stores.ebay.com/2010perfect Inkl frakt kommer kjolen på 1150 kr. Da blir den sydd helt etter mine mål, og jeg kan velge farge fra et fargekart. (Nå har jeg jo ikke fått kjolen ennå, kanskje jeg har blitt lurt for 1150 kr, da skal jeg i så fall oppdatere dere ) De skriver ikke noe om at det er tillegg for store størrelser, så vidt jeg kan se.
ffjellrev Skrevet 11. juni 2010 #8 Skrevet 11. juni 2010 Kanskje ikke heeeelt relevant, men jeg bestilte min kjole skreddersydd fra Kina over ebay. Jeg er ikke stor, men veldig høy. Var redd jeg kom til å få en kjole som nådde meg til knærne, men den passer med perfekt. Den er faktisk litt for lang, trengte ikke betalte tillegg. Betalte vel 960 kroner. Konklusjonen er at det anbefales på det varmeste! Ligger bilde av kjolen på bryllupsdagboka mi.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå