Gjest AnonymBruker Skrevet 23. april 2010 #1 Skrevet 23. april 2010 Sånn, da har jeg i all fall lettet hjertet mitt! Håper alle perfekte og mindre perfekte fedre og mødre får en god kveld. Mine to små sover omsider. Noen blåmerker på armene etter å ha blitt kløpet, men ingen større ting denne uka.
Gjest AnonymBruker Skrevet 23. april 2010 #2 Skrevet 23. april 2010 Jeg tror ikke de blir bedre av det :/ Kan sinnemestringskurs være noe? Det er verre for ungene enn for deg. Kan skrive under på det, jeg ble selv slått av min mor.
Gjest AnonymBruker Skrevet 23. april 2010 #3 Skrevet 23. april 2010 Vil bare annbefale deg sterkt å søke hjelp. Dersom du gjør det så vil du få råd om hvordan du skal takle situasjoner som normalt vil gjøre at du slår (dersom det er noe du gjør i sinne?) Da vil du få råd om andre oppdragelsesløsninger til dine barn, f.eks hva du skal gjøre når 3 åringen trasser, eller 6 åringen nekter å høre på det du sier. Foresten: Barnevernet er ikke et uhyre som kommer å røsker barna fra deg, dersom du viser det villig til forandring, så ønsker de bare å hjelpe deg. til det beste for barna og deg.
Gjest AnonymBruker Skrevet 23. april 2010 #4 Skrevet 23. april 2010 Nå er ungene så store at de husker det også, iværtfall 6 åringen. Han på 3 år husker sikkert ikke noe med. Tror det er på tide å slutte nå du
Berentsens Skrevet 23. april 2010 #5 Skrevet 23. april 2010 (endret) Så bra at du har fått lettet ditt hjerte. Da føles det nok mye bedre. Så spørs det da om du er voksen nok til å gripe deg selv i nakken og gjøre noe med problemet. Regner med at du selv ikke ville satt pris på å bli slått, eller hva? Endret 23. april 2010 av Berentsens
Gjest AnonymBruker Skrevet 23. april 2010 #6 Skrevet 23. april 2010 så vil du få råd om hvordan du skal takle situasjoner som normalt vil gjøre at du slår (dersom det er noe du gjør i sinne?) Da vil du få råd om andre oppdragelsesløsninger til dine barn, Jeg vet hva jeg skal gjøre, jeg er selv utdannet pedagog og sosionom. Jeg tør ikke si hvor jeg jobber for dere ville aldri tro meg... Men det man vet i praksis er ikke alltid så lett å omsette i virkeligheten... Når det klikker i hodet, svartner. Da hjelper ikke teori. Da går det fort og så er blåmerket på plass.
Gjest AnonymBruker Skrevet 23. april 2010 #7 Skrevet 23. april 2010 Da må du prøve å unngå de situasjonene som gjør at det svartner for deg (enklere sagt enn gjordt) Neste gang det svartner for deg, så tenk igjenom situasjonen etterpå. Hva kunne du gjordt for å unngå den? Kunne du ha "stoppet" det mye tidligere? Trengte dere egentlig å krangel om f.eks at han ville ha den blå genseren i stedet for den svarte(spilte det noen rolle hvilken han brukte)? Ettersom du er utdannet rekter jeg med du har hørt dette tidligere da men.... Bra du innrømmer det for deg selv istedet for å fornekte at det du gjør er galt, er underveis mot en løsning da...
Gjest Pia Skrevet 23. april 2010 #8 Skrevet 23. april 2010 Sånn, da har jeg i all fall lettet hjertet mitt! Håper alle perfekte og mindre perfekte fedre og mødre får en god kveld. Mine to små sover omsider. Noen blåmerker på armene etter å ha blitt kløpet, men ingen større ting denne uka. Jeg håper barnas far en dag kommer hjem og slår deg litt rundt så du er den med blåmerker så du kanskje får føle på kroppen selv hva du driver med. Vet faren om dette? Eller mishandler du, og kuer, han og? Håper faren tar barna fra deg. Å mishandle barne så de går rundt med blåmerker fordi det svartner for deg gjør deg til en potensiell livsfarlig person for barna dine, en dag svartner det for mye for deg og barnet flyr veggeimellom og livet ebber ut.
Sunniva81 Skrevet 23. april 2010 #10 Skrevet 23. april 2010 Sånn, da har jeg i all fall lettet hjertet mitt! Håper alle perfekte og mindre perfekte fedre og mødre får en god kveld. Mine to små sover omsider. Noen blåmerker på armene etter å ha blitt kløpet, men ingen større ting denne uka. :omg: Hadde jeg lagt hånd på mitt barn,hadde jeg ikke kunnet leve med meg selv etterpå! Søk hjelp!
Tulle Skrevet 23. april 2010 #11 Skrevet 23. april 2010 Det verkar inni meg no. Du MÅ søkje hjelp. Du skriv du er sosionom og pedagog. Ja, da sitt du med kunnskap om korleis skadevirkningane for barn som blir utsatt for mishandling er. Søk HJELP!
Sunniva81 Skrevet 23. april 2010 #13 Skrevet 23. april 2010 Det er tydelig at dette er daglidags for TS hvertfall(og barna).Det kommer frem i måten hun skriver på. Likegyldighet! Og at det verker.......Det er bare fornavnet
MimsenVimsen Skrevet 23. april 2010 #14 Skrevet 23. april 2010 Sånn, da har jeg i all fall lettet hjertet mitt! Håper alle perfekte og mindre perfekte fedre og mødre får en god kveld. Mine to små sover omsider. Noen blåmerker på armene etter å ha blitt kløpet, men ingen større ting denne uka. Jeg tror du burde stoppe opp og tenke "Hva er det jeg driver med????!" Stå opp imorgen og se på blåmerkene du har påført sønnene dine. "Ingen større ting denne uka?" Å fysisk skade barna sine (eller noen andre for den saks skyld) er en stor sak uansett! Hva er det som gjør at du tror du har rett til å behandle andre mennesker på denne måten? Særlig barn som er forsvarsløse, å som elsker og stoler på moren sin så ubetinget. Det kommer de ikke til å gjøre når de blir eldre om du fortsetter slik, du kan ødelegge livene deres. Søk hjelp! Det hadde vært så utrolig tøft av deg, og en psykolog kommer ikke til å dømme deg, men hjelpe deg. Bare det at du skriver det her normaliserer deg jo betraktelig, du syns jo ikke dette er greit du heller? Du trenger hjelp.. Og det gjør de fleste mennesker i løpet av livet på en eller annen måte. Lykke til, du er tøff som skriver det her.
Bintou Skrevet 23. april 2010 #15 Skrevet 23. april 2010 Jeg har truffet en del barn mellom 4 og 6 som blir slått som en del av disiplinen av autoritære personer i skolen. Jeg har sett hvor redde de kan bli. Jeg har sett dem gråte på vei til skolen, lettet når de kan løpe hjem til den trygge havnen. Er det noe som virkelig gjør vondt dypt inne i hjerterota så er det å se den frykten og den smerten hos små uskyldige barn. Jeg kan bare forestille meg hvor mye værre det må være når den personen som slår og som er uberegnelig og farlig er den du skulle vært tryggest hos, en ditt eget hjem, din egen mamma, som du er så glad i og ser sånn opp til. Jeg har også sett hvor vanskelig sånne unger kan bli å håndtere for voksne som ikke slår. Og hvordan voksne mennesker som selv har blitt slått som små fører dette videre. Du er en del av volden i samfunnet, du er en del av en ond sirkel, og det er på høy tid at du slutter helt. Du kan ikke tillate deg selv å gå dit en gang til.. søk hjelp, vær så snill!
Beauté Skrevet 23. april 2010 #16 Skrevet 23. april 2010 Jeg har tre barn. Eldste er 13 år. Jeg har ALDRI slått dem. Jo da, jeg har tatt dem hardt om de ikke klarer å oppføre seg. Men Aldri slått eller klort, knepet. Jeg takler ikke sånne mennesker som deg. Det er totalt forkastelig.
ExMuslimAtheist Skrevet 23. april 2010 #17 Skrevet 23. april 2010 Sånn, da har jeg i all fall lettet hjertet mitt! Håper alle perfekte og mindre perfekte fedre og mødre får en god kveld. Mine to små sover omsider. Noen blåmerker på armene etter å ha blitt kløpet, men ingen større ting denne uka. Virker som om du er stolt av det, at du sier det for å få lettet på hjertet ditt, fy*** hva med barnet ditt som har blåmerke på armen, du er jo bare ond hjertet, jeg selv ble slått, tro meg hvis dette fortsettet og hvis det er noe de kommer til å huske, ja så kommer du til å angre senere Ikke nå. skulle ønske jeg viste hvem du var og barna dine jeg hadde meldt fra til barnevernet! Jeg får fysiskt vondt av å høre om folk som deg, ÆSJ!
Mette Skrevet 24. april 2010 #18 Skrevet 24. april 2010 Tråden er ryddet iht reglene. Mette Forumansvarlig
Gjest gjestdeluxe Skrevet 24. april 2010 #19 Skrevet 24. april 2010 Sånn, da har jeg i all fall lettet hjertet mitt! Håper alle perfekte og mindre perfekte fedre og mødre får en god kveld. Mine to små sover omsider. Noen blåmerker på armene etter å ha blitt kløpet, men ingen større ting denne uka. Du tuller? Gitt at du snakker sant: Jeg synes du høres ut som en elendig mor.
Gjest AnonymBruker Skrevet 24. april 2010 #20 Skrevet 24. april 2010 stakkars unger. de kommer til å slite når de blir eldre
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå