Gå til innhold

Heklet brudekrone

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå har jeg trålet meg igjennom mange tråder, men finner ikke det jeg er på jakt etter. Har funnet en del bilder på nettet av heklede brudekroner. Synes de er nydelige og har lyst til å lage en slik en. Noen som har oppskrift de kan dele? :goodbye:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nå har jeg trålet meg igjennom mange tråder, men finner ikke det jeg er på jakt etter. Har funnet en del bilder på nettet av heklede brudekroner. Synes de er nydelige og har lyst til å lage en slik en. Noen som har oppskrift de kan dele? :goodbye:

Jeg vet ikke hvordan du evt hadde tenkt deg kronen, men her er en oppskrift :

http://www.jarbo.se/i2/sites/jarbo/files/filer/beskrivningar_pdf/5-30_nd_low.pdf

alternativt kontakte norsk folkemuseum eller husfliden? De burde i hverfall vite hvor du skal lete.....

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Jeg har et hefte med 3 vakre brudekroner, men dessverre ligger dette hos mine foreldre. Det er et gammelt hefte jeg fikk av min bestemor, og jeg tror det kan ha vært bilde av en benk med en heklet duk/sengeteppe drapert over? Kanskje heftet ble utgitt av Familien, men det skal jeg ikke si for sikkert; det er mange år siden jeg sist heklet noe fra det heftet. Det er mange nydelige oppskrifter der, deriblant disse 3 brudekronene.

Du kunne jo ringt til familien og spurt dem om de har utgitt et slikt hefte? Om det er til noen hjelp inneholdt dette heftet også oppskrifter på en dåpskjole i hardangersøm-inspirert hekling, og noen slike heklede kragegreier til å ha rindt halsen. tror det også var noen julemønstre lengre bak i heftet. Heftet inneholdt ellers også det vanlige utvalget av duker, sengetepper og heklebrikker.

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Mener jeg har sett heklet brudekrone i et gammelt Familie blad hjemme hos mamma. (mamma vare på oppskrifter som hun kanskje en gang kommer til å bruke) Vet ikke hvor gammelt bladet er med sikkert fra 80 tallet en eller annen gang.

Ville tatt kontakt med med håndarbeidansvarlig i Familien og hørt om de har hatt noe slikt.

Skrevet

Etter mye leting fant jeg oppskriften på den krona jeg syntes var så fin! Oppskriften er på svensk, men det skal jeg nå alltids klare å tyde håper jeg ;) Legger ut bilde og oppskrift her om noen andre skulle være interesserte :) (Trykk på bildet av oppskriften for å forstørre den)

Oppskrift

Bilde av brudekrone

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...