Gå til innhold

Erfaring med Brudesenteret i Drammen?

Anbefalte innlegg

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Jeg var der for å starte letingen etter kjole, armert med forloveren min og pågangsmot.

Jeg sa som sant var at "jeg er åpen for forslag" men, at jeg helst ville unngå sånne kjoler som krevde (store) underskjøt med stiv bøyle nederst, sånn at jeg ser ut som et klokketårn, og at jeg ikke trives, overhodet (!) i stroppeløse kjoler, og ville ha noe med stropper eller ermer.

Damen kom først trekkende med det største, stiveste underskjørtet jeg har sett på denne siden av jul! Deretter med den ene stroppeløse kjolen etter den andre.

Jeg måtte nesten spørre om hun hadde misforstått hva jeg var ute etter, men neida, hun forstod at jeg ikke ville ha stroppeløse, men nå skulle alle andre ha stroppeløse og jeg var jo såååååå pen i det! Og jeg ville jo følge trenden, ikke sant? Ingen tanke for at jeg ikke følte meg vel i noen av kjolene, og mine forsøk på å kansje finne noe annet ble avfeid med at den var dyr, og den var ikke min smak.

Hun var ikke interresert i å høre budsjettet mitt, eller annet jeg hadde å si.

Hadde hun en dårlig dag, eller er det sånn når man prøver kjoler? At "damen" har siste ordet?

Videoannonse
Annonse
Gjest AnonymBruker
Skrevet

Jeg kan ikke svare for dem nå, men det kan minne om hva som skjedde min søster da hun skulle finne seg kjole der.

Først litt om min venninne. hun er 177 cm høy og ganske kraftig, men ikke tykk. Egentlig ganske perfekt.

men da vi kom inn, så de bare påå oss og sa: vi har nok ingen kjoler til deg.

Hvorfor spurte vi. nei de hadde ikke str for store bruder.Før de bare gikk til noe annet, ingen sjanse til å hjelpe oss å kikke

Vi gikk da til oslo og fant en brudekjole str 40, vi kjøpte den, og dro tilbake til drammen der hun kom inn og sa at denne kjolen betalte jeg kr 16000 for, i str 40.

så beklager dere , jeg valgte å la noen andre få de pengene.

Men over til din sak.

Det er du som bestemmer, de skal lytte til deg, de kan komme med forslag, men det er ditt valg.

Skrevet

Jeg vært der, kjøpte kjolen et annet sted, da hun bare fant frem rare, små harry kjoler til meg, og ble nok litt snurt når jeg ikke likte de.... men vært innom der igjen, da var de mye hyggligere. Syntes ikke de er så flinke til å ta inn fine kjoler, men det er jo smak og behag...

Skrevet

En venninde av meg var der for å kjøpe brudekole.

Damen "spiste opp" noen deler av selvfølelsen hennes for å si det sånn...

Jeg var innom selv en formiddag i vinterferien. Så på korsett. De hadde bare en type så jeg fikk den hjelpen jeg skulle ha..... (Men det krever jo heller ikke all verdens å hjelpe å ta på et korsett og si at passer......) (Må legge til at jeg spurte om hjelp til å finne sko. Påpekte at jeg ikke ville ha "ekstrem hel".... Og hun viste meg mange sko med "kjempe hel" på tilbud...jaja.....Lydhøre er de ikke....)

Skrevet

En venninde av meg var der for å kjøpe brudekole.

Damen "spiste opp" noen deler av selvfølelsen hennes for å si det sånn...

Jeg var innom selv en formiddag i vinterferien. Så på korsett. De hadde bare en type så jeg fikk den hjelpen jeg skulle ha..... (Men det krever jo heller ikke all verdens å hjelpe å ta på et korsett og si at passer......) (Må legge til at jeg spurte om hjelp til å finne sko. Påpekte at jeg ikke ville ha "ekstrem hel".... Og hun viste meg mange sko med "kjempe hel" på tilbud...jaja.....Lydhøre er de ikke....)

Skrevet

Hei,

Jeg har hørt så mye dårlig om dem at jeg gikkk bare rett forbi dem. Men litt lenger nedi gata ligger Brudespesialisten, AnnaBee. Jeg fikk masse hjelp der av en kjempehyggelig dame som helt tydelig var ute etter å finne noe som passet til meg. Så der ville jeg prøvd hvis du skal lete etter kjole i Drammen. :)

Skrevet

Ble litt usikker her jeg nå. Jeg har kjøpt min kjole i en brudesalong i Drammen (rett ovenfor torgetvest) og er super fornøyd. De hadde en fantastisk service og hjalp meg å finne den perfekte kjolen. De var ærlige og forklarte hva som passet formen til forloverne mine, farge osv osv

Jeg var også innom butikken som ligger litt høyere i samme gate, der snudde vi og gikk ganske raskt ut igjen, lita jente på 20 som surret rundt der, hadde ingen gode råd eller tips å komme med.

Det hele bunner vel i hva man forventer på et sted, hvis jeg antar rett at jeg ble kjmpe fornøyd der dere var veldig misfornøyde?

Skrevet

Enten hva man forventer eller hvem man treffer på? Folk yter jo forskjellig service. Så bra du hadde god erfaring med de da :)

Skrevet

Ja, merkelig å lese om forskjellige erfaringer. jeg var først hos AnnaBee og var SKIKKELIG misfornøyd. Jeg kom inn og fikk spørsmålet: "hvilke kjoler vil du prøve?", så måtte jeg selv bla i kjolene som hang der for å finne hvem jeg ville prøve. Noen kjoler satt mindre fint enn andre og jeg fikk blant annet beskjed om at "sånt måtte man nesten bare trene vekk" når jeg sa jeg syns det tøyt litt over på ryggen. hehe - jeg måtte jo le, men det er jo ikke akkurat så koselig sagt.

Så dro vi til brudesenteret - der fikk jeg en helt annen velkomst. Hun fant fram kjoler - hørte på mine ønsker og jeg fant drømmekjolen. Hun var også realistisk og påpekte hvilke deler av kroppen jeg burde fremheve og hvilke kjoler som gjorde nettop det. Jeg fikk også prøve med korsett og hun satte på både smykker og slør for å få et mer helhetlig inntrykk.

Men ser jo ut som om erfaringene er forskjellig. Tipper det kommer mye an på hvem man møter i butikken.... :)

Jeg fant hvertfall kjolen min! :)

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Minnar om kva ei veninne av systera mi var ute for.

Ho var der for å kikke på kjolar saman med mora og systera og var møtt med:

" vi har ikke kjoler i din prisklasse". Ho kjende seg helst som ho i Pretty Woman som ikke fekk kjøpe den fysste kjolen!

Detta var før ho i det hele tatt fekk fortlja om kor mykkje de planla å bruka. Ho hadde satt av 25 000 til kjole, og 5000 til slør/sko/veske/anna pynt (ja ho har mykkje pengar!).

Detta er ei dame som veit å seie i frå, så ho fortalde dei eit par pauli ord før dei reiste til Oslo og handla der...

Eg trur ikkje at eg kjem til å bruka Brudesenteret når det er min tur...

• 1 år senere...
Skrevet

Jeg er av de som fikk ekstremt mye bedre service på Brudesenteret enn på AnnaBee, så trur nok det har mye å gjøre med hvem man treffer på, ja...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...