Topplue Skrevet 23. april 2010 #1 Skrevet 23. april 2010 Blokken min skal pusses opp og jeg er super allergisk mot støv og slikt, og snakket med legen om noen medesiner men fikk beskjed om at jeg burde bare holde meg unna blokken i de ukene det holder på. Men nå har det seg sånn at kjærsten min bor hjemme en periode nå fordi han studerer og ikke har råd til noe eget sted å bo. Jeg har et godt forhold til hans foreldre og jeg er mye på besøk. Føler også at jeg er flink til å hjelpe til litt i huset (rydde etter middag, hjelpe til med noe som må fikses, rydde i hagen osv), for å vise takknemlighet over at jeg er på besøk og at jeg sover over innimellom. Kjærsten min har tilbudt meg å bo hos de i de ukene det pusses opp hjemme. Foreldrene hans har sakt det er greit, om enn noe nølende. Jeg er så redd for å trenge meg på. Noenm som har noen tips til om jeg kansje heller burde finne et annet sted å bo (siden de er litt nølende), eller isåfall noen måte jeg kan vise takknemlighetpå. Har ikke altfor god råd, og må jo betale husleie den perioden for min leilighet som jeg ikke kan være i. Så blir vankselig å betale husleie til svigers.....
Glitnir Skrevet 23. april 2010 #2 Skrevet 23. april 2010 Bare noen uker, og når de i tillegg alle ønsker deg velkommen, er vel ikke noe problem? Dersom du selv ikke har lyst så dropper du det selvsagt da. Husleie for den perioden blir kanskje litt kleint, så hva med å kjøpe inn mye mat og lage en del middag etc. isteden?
Gjest Julia Skrevet 23. april 2010 #3 Skrevet 23. april 2010 Kan du bo hos noen venninner? Har du venner i nærheten? Jeg hadde ikke flyttett inn til svigers så lenge de er litt nølende. Takk for tilbudet men bo et annet sted i mellomtiden.
Gjest redstar Skrevet 23. april 2010 #4 Skrevet 23. april 2010 Kan du bo hos noen venninner? Har du venner i nærheten? Jeg hadde ikke flyttett inn til svigers så lenge de er litt nølende. Takk for tilbudet men bo et annet sted i mellomtiden. Jeg må si meg enig, det kan fort bli kluss her om du blir boende der for lenge tror jeg:s Men egentlig så kan det gå fint også, det du sier med å kjøpe inn mat, hjelpe til osv tror jeg er en fin ordning Jeg og kjæresten min var uten bolig 1mnd å vi ble da boende noe hos min familie og noe hos hans og det gikk egentlig kjempe greit utenom at vi ble galne av å ikke ha privatlivet vårt osv(minste jenta er 10 og det var jo sååå stas å ha oss hjemme, vi fikk aldri fred,haha) men mamma synes egentlig det var veldig bra og ha noen i huset fordi vi passet huset dems da dem dro på ferie og når foreldrene hans nå skal bort i 2 uker så passer vi på dems hus. Jeg og ham var også flinke til å vaske, lage mat og annet husarbeid slik at når dem kom hjem fra jobb så var alt gjort slik at dem fikk slippe av så jeg tror egentlig at dem synes det var ok å ha oss hjemme en stund, men ikke for lenge:p Lykke til:)
Gjest AnonymBruker Skrevet 23. april 2010 #5 Skrevet 23. april 2010 Hadde jeg vært i din situasjon uten annet sted å bo ville jeg i hvert fall ha hjulpet til med husarbeid, spleiset på mat og stilt opp hvis det var noe. Nå vet jeg ikke hvor de bor i forhold til aktivitetsmuligheter o.l., men kanskje du har mulighet til å være en del ute mens du bor der? Sammen med kjæresten, venninner, eller bare gå noen turer? Da unngår du kanskje litt av følelsen av at du trenger deg på. Jeg vet heller ikke hvordan dine svigerforeldre er, men du kan gi dem et koselig kort der du takker for hjelpen, og kanskje en liten gave de får bruk for? Det trenger absolutt ikke være noe dyrt, men bare en liten oppmerksomhet som takk? Det er i hvert fall noe av det jeg kommer på i farta.
Topplue Skrevet 23. april 2010 Forfatter #6 Skrevet 23. april 2010 Har ingen venner som bor i nærheten her dessverre. Og hvis jeg skal dra til de (noen timer med tog til hjemstedet) blir det stress å komme seg til møter og diverse her. Jeg jobber hjemme fra og har ikke noe kontor så blir liksom sittende inne på dagen, og etter jobb og skole er kjærsten min såpass sliten at han sjelden orker å bli med ut på ting annet enn i helgen da. Jeg er bare litt redd for at de sa ja fordi de ikke følte at de hadde noe valg, men egentlig ønsker de privativ og ikke at jeg skal sitte oppå de hver dag i ca tre uker... Også tenker jeg på en gang da jeg lot en venninne bo hos meg en periode og det endre opp med at jeg var alle andre steder enn hjemme fordi jeg ikke likte å sitte med henne 24/7, og jeg håper ikke at det blir en slik situasjon med svigers..... Men men, handle inn mat, vaske og rydde, liten gave med kort det er jo veldige gode tips så tusen takk!
onyx Skrevet 23. april 2010 #7 Skrevet 23. april 2010 Er det utvendig de skal pusse opp blokken? Kanskje du kan bo hos svigers i ukedagene mens de jobber og det støver som verst og være hjemme i helgene?
nessi Skrevet 23. april 2010 #8 Skrevet 23. april 2010 Kan du ikke ta med pc'n og jobbe litt fra bibliotek og kafe'er med tråløstinternett på ukedagene, og så reise til venninner i helgene. Så slipper du å være hos svigers hele tiden.
Gjest Dhanu Skrevet 23. april 2010 #9 Skrevet 23. april 2010 Dersom svigers er nølende til å si ja, er det feil av kjæresten din å invitere deg til å bo der. Når han er voksen, bør han vise den ytterste respekt for sine foreldres privatliv, og for de fleste er det verken normalt eller ønskelig å ha voksne barn og svigerbarn boende hjemme hos seg.
Topplue Skrevet 23. april 2010 Forfatter #10 Skrevet 23. april 2010 Å bo hjemme er intet alternativ dessverre. Får sterke pustevansker. Men tenker jeg prøver meg på en PCen i parken og cafeen i uken, og venninner i helgen. Takker!
Gjest lolita___ Skrevet 23. april 2010 #11 Skrevet 23. april 2010 Siden de er nølende så hadde jeg takket nei.Kan du ikke besøke dine egne foreldre,bo der i de 2 ukene?? Uansett hva du gjør så vil de kanskje føle at du trenger deg på.Tenk på at det må være en grunn til at de er nølende...
Topplue Skrevet 23. april 2010 Forfatter #12 Skrevet 23. april 2010 Har ingen foreldre lenger. Men har en venninne som bor noen timers togtur unna som jeg kan bo hos.
Lille Larve Skrevet 24. april 2010 #13 Skrevet 24. april 2010 Jeg hadde ikke hatt noen problemer å bodd noen uker hos svigers
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå