Namaste Skrevet 23. april 2010 #1 Skrevet 23. april 2010 Hei Er du flink med data, kan du formatere? Jeg trenger litt fjernhjelp. Går det an å få en oppskrift på det? Da blir jeg veldig glad. :-) På forhånd takk. :-)
Pinkyh Skrevet 23. april 2010 #2 Skrevet 23. april 2010 (endret) Hvilket operativsystem har du da? Har du XP så er denne sikkert grei å følge: http://lifehacker.com/157578/geek-to-live--how-to-format-your-hard-drive-and-install-windows-xp-from-scratch Endret 23. april 2010 av Pinkyh
aluminium Skrevet 23. april 2010 #3 Skrevet 23. april 2010 Let frem installasjonsdisken som fulgte med, og sett den i maskinen. Ta en restart, og se om den automatisk starter fra CDen, mange maskiner gjør det. Hvis den gjør det, så er det bare å følge anvisningene. Det er litt vanskelig å si noe mer konkret uten å vite hvilke valg du får opp underveis, hvor mange partisjoner du har (C: og D: disk?) osv.
Namaste Skrevet 23. april 2010 Forfatter #4 Skrevet 23. april 2010 Hvilket operativsystem har du da? Har du XP så er denne sikkert grei å følge: http://lifehacker.com/157578/geek-to-live--how-to-format-your-hard-drive-and-install-windows-xp-from-scratch Det jeg har er en ASUS maskin, med vista. Problemet er at jeg ikke får logget meg inn på den maskinen.
Anjah Skrevet 23. april 2010 #6 Skrevet 23. april 2010 (endret) Du trenger Cd-romen med operativsystemet for å få formatert i allefall. Og dersom du ikke kommer deg inn på maskinen fordi du har glemt brukernavn og passord, skal man kunne nullstille dette i Bios. For å komme til Bios, trykker du enten F2 eller F3 rett etter omstart av PC'en (valgene du får står som regel i øverste hjørnet av skjermen ved oppstart) Her inne leter du deg frem til riktig subfolder(system 32/config/osv..) fjern skrivebeskyttelse for filene, delete passord (skravert info), LAGRE endringene, og restarte maskinen. Problem løst håper jeg, og du slipper å formatere. Endret 23. april 2010 av Anjah
Namaste Skrevet 23. april 2010 Forfatter #7 Skrevet 23. april 2010 Du trenger Cd-romen med operativsystemet for å få formatert i allefall. Og dersom du ikke kommer deg inn på maskinen fordi du har glemt brukernavn og passord, skal man kunne nullstille dette i Bios. For å komme til Bios, trykker du enten F2 eller F3 rett etter omstart av PC'en (valgene du får står som regel i øverste hjørnet av skjermen ved oppstart) Her inne leter du deg frem til riktig subfolder(system 32/config/osv..) fjern skrivebeskyttelse for filene, delete passord (skravert info), LAGRE endringene, og restarte maskinen. Problem løst håper jeg, og du slipper å formatere. jeg har ikke glemt verken brukernavn eller passord, men jeg gjorde en innstilling på eksplouder. da jeg skulle restarte den kom jeg ikke inn igjen. Tusen takk for råd. :-) Skal prøve når jeg kommer hjem ikveld.
Gjest Nedfall Skrevet 25. april 2010 #8 Skrevet 25. april 2010 jeg har ikke glemt verken brukernavn eller passord, men jeg gjorde en innstilling på eksplouder. da jeg skulle restarte den kom jeg ikke inn igjen. Tusen takk for råd. :-) Skal prøve når jeg kommer hjem ikveld. Kommer du frem til innloggingsskjermen ? Prøv å trykke Ctrl + Alt + Delete to ganger. Er ikke sikker på Vista, men på Xp vil du da få opp en "standard" innlogging, der du må skrive inn brukernavn og passord. Eller er jo "Last Known Good Configuration" en mulighet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå