Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

Er du flink med data, kan du formatere? Jeg trenger litt fjernhjelp.

Går det an å få en oppskrift på det? Da blir jeg veldig glad. :-)

På forhånd takk. :-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Let frem installasjonsdisken som fulgte med, og sett den i maskinen. Ta en restart, og se om den automatisk starter fra CDen, mange maskiner gjør det. Hvis den gjør det, så er det bare å følge anvisningene.

Det er litt vanskelig å si noe mer konkret uten å vite hvilke valg du får opp underveis, hvor mange partisjoner du har (C: og D: disk?) osv.

Skrevet

Har du glemt passordet da eller?

Skrevet (endret)

Du trenger Cd-romen med operativsystemet for å få formatert i allefall.

Og dersom du ikke kommer deg inn på maskinen fordi du har glemt brukernavn og passord, skal man kunne nullstille dette i Bios. For å komme til Bios, trykker du enten F2 eller F3 rett etter omstart av PC'en (valgene du får står som regel i øverste hjørnet av skjermen ved oppstart)

Her inne leter du deg frem til riktig subfolder(system 32/config/osv..) fjern skrivebeskyttelse for filene, delete passord (skravert info), LAGRE endringene, og restarte maskinen.

Problem løst håper jeg, og du slipper å formatere.

Endret av Anjah
Skrevet

Du trenger Cd-romen med operativsystemet for å få formatert i allefall.

Og dersom du ikke kommer deg inn på maskinen fordi du har glemt brukernavn og passord, skal man kunne nullstille dette i Bios. For å komme til Bios, trykker du enten F2 eller F3 rett etter omstart av PC'en (valgene du får står som regel i øverste hjørnet av skjermen ved oppstart)

Her inne leter du deg frem til riktig subfolder(system 32/config/osv..) fjern skrivebeskyttelse for filene, delete passord (skravert info), LAGRE endringene, og restarte maskinen.

Problem løst håper jeg, og du slipper å formatere.

jeg har ikke glemt verken brukernavn eller passord, men jeg gjorde en innstilling på eksplouder. da jeg skulle restarte den kom jeg ikke inn igjen.

Tusen takk for råd. :-)

Skal prøve når jeg kommer hjem ikveld.

Gjest Nedfall
Skrevet

jeg har ikke glemt verken brukernavn eller passord, men jeg gjorde en innstilling på eksplouder. da jeg skulle restarte den kom jeg ikke inn igjen.

Tusen takk for råd. :-)

Skal prøve når jeg kommer hjem ikveld.

Kommer du frem til innloggingsskjermen ?

Prøv å trykke Ctrl + Alt + Delete to ganger. Er ikke sikker på Vista, men på Xp vil du da få opp en "standard" innlogging, der du må skrive inn brukernavn og passord.

Eller er jo "Last Known Good Configuration" en mulighet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...