Gå til innhold

Stavgang

Fremhevede innlegg

Skrevet

Leste i VG idag om stavgang! Hva faen er poenget med stavgang? Er man så slapp i beina at man trenger armene for å komme seg forover, så får man holde seg hjemme i sofahelvete. Forleden dag så kom en løpende med stavene hengende etter, tror ikke de var nede i bakken engang. Jeg måtte bare snu meg og riste på hodet :riste: folk er blitt steingærne. Spørr du meg, så må dette være noe vintersportsutstyrs leverandørene har funnet på for å få penger inn i kassa om sommeren også :ler:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Brukes armene aktivt med lange tak når man går, blir treningen mer intensiv og man forbrenner mer. Bruker man dem som en slapp spaserstokk (som mange gjør), er det helt bortkastet.

På fjellet er de fine til å holde balansen med i ulendt terreng.

Skrevet

For å være litt saklig til et ellers jævli usaklig innlegg over her... :roll:

Man forbrenner mer med å bruke mer av kroppen, man beveger mer muskler, følgelig mer treningseffekt med å kun gå, man forebygger nakke og skulderplager som nesten alle har for tiden (pga mer sedat livsstil ref. sofahelvete...).

Flere motargumenter; denne gang bygd på mer enn uvitenhet og fordommer?....

Skrevet

Hm... Noen på jobben går tur med staver i lønsj-pausen (midt i sentrum av Oslo...) Kanskje det var dem du så? :wink:

En forbrennner flere kalorier ved å bruke stavene.

Skrevet

Forbrenner flere kalorier ved å bruke staver, det tror jeg ikke noe på. Må være akkurat den samme effekte å veive med armene :sjarmor:

Skrevet
Forbrenner flere kalorier ved å bruke staver, det tror jeg ikke noe på.

Neeeeida, vi bare lyver for deg, vi! :ler:

Skrevet

Egentlig så gir jeg faen da, jeg har ikke tenkt å starte med stavgang for å forbrenne flere kalorier, for da forsvinner jeg fra denne verden :hoho::hoho:

Skrevet
Forbrenner flere kalorier ved å bruke staver' date=' det tror jeg ikke noe på. Må være akkurat den samme effekte å veive med armene :sjarmor:[/quote']

Til en viss grad, men man får ikke samme motstanden som når man "drar armene nedover" (alle på langrenn vet hva jeg mener, de har kjent det). Også lettere å huske på. Man hadde jo sett rar ut med bevisst kraftig vifting også.

Gjest She Devil
Skrevet

Da foreslår jeg at du begynner med stavgang jeg, xxx :sjarmor:

Skrevet

Friskis & Svettis i Oslo har stavgangkurs hver onsdag. Du kan lese mer her

Skrevet

Da foreslår jeg at du begynner med stavgang jeg, xxx :sjarmor:

Ta det helt rolig, Hunn djevel :evil: Du blir ikke kvitt meg så lett :kul:

Skrevet

Beste for deg xxx er nok å vifte med ørene....

Gjest She Devil
Skrevet

Ta det helt rolig, Hunn djevel :evil: Du blir ikke kvitt meg så lett :kul:

Hrmf, nei vel da :wink:

Skrevet
Beste for deg xxx er nok å vifte med ørene....

Tror jeg veiver med armene :vinke: Jeg har så mega svære ører, så det kan bli farlig for trafikken :Hehe:

Skrevet
Man hadde jo sett rar ut med bevisst kraftig vifting også.

:hoho::hoho:

Skrevet

For meg med isjasproblemer er stavgang fantastisk, en belaster ikke kroppen så mye som når en går uten, ryggen holdes automatisk rettere og en går faktisk fortere enn uten staver... og så er det selvfølgelig ikke et must å bruke dem, det er opp til hver enkelt, for meg er det ihvertfall fantastisk... :wink:

Skrevet

Vet om flere som har blitt betydelig sterkere i rygg og armer etter at de begynte å gå med staver. En forbrenner mer og blir fastere i kroppen. Og veldig fint for de som har ryggproblemer som liker å gå i ulent terreng.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...