Gå til innhold

~ Hva samler du på ~

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har du en spesiell ting/et spesielt produkt du samler/sparer på? Glass som du evt. ønsker deg flere av til jul, bursdager o.l? Eller frimerker, små biler el. l?

Selv kjøper jeg shot-glass fra de Hard Rock-cafeene jeg kommer over rundtom i verden. De er så morsomme. Synes det er bedre med disse glassene som du faktisk kan servere folk med og bruke, enn sånne teite jalla-suvernirer...som det forøvrig finnes nok av i all verdens land!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tja, jeg pleide å samle på frimerker da jeg var yngre, men de er jeg gått lei av og vurderer å selge samlinga.

Sånn generelt så samler jeg på

- Ritzenhof-glass (champagne og bar)

- Telesølv

- Barista-serien fra PP

(disse går vel mer i kategorien husholdning e.l. men likevel)

Jeg er også på en intens jakt etter gamle apotek / medisin-krukker i rødt og blått glass, og vi har faktisk noen gamle skilt hjemme,- a la "høyspenning - livsfare" :ler: og noen bilskilt fra USA. Ikke det at jeg er så gira og har de oppe på veggene da - de ligger å støver ned :lol:

Riktig gamle smykker er også en lidenskap.

Skrevet

Jeg og en kompis samler på en setning! Vi ønsker å kunne si denne setningen på flest mulig språk.

Skrevet

Samler ikke på noe, jeg ... eller, samlet på sukkerbiter da jeg var yngre (nåja). :wink:

Skrevet
Jeg og en kompis samler på en setning! Vi ønsker å kunne si denne setningen på flest mulig språk.

Å! Det var en fin ting å samle på!

Jeg er numismatiker (?) men har ikke vært særlig aktiv de siste årene.

Skrevet

Setningen er jo bare tull, da, jeg vet ikke hvor mye nytte en har av å si: "Jeg har en marihøne i kjøkkenskapet" på flest mulig språk. Men gøy er det! :blunke:

Skrevet

Postkort! Jeg er en sann plage når folk jeg kjenner skal ut og reise. Har fått åtte stykker hittil i år.

Skrevet
Setningen er jo bare tull' date=' da, jeg vet ikke hvor mye nytte en har av å si: "Jeg har en marihøne i kjøkkenskapet" på flest mulig språk. Men gøy er det! :blunke:[/quote']

:ler: Det er vel en setning god nok det :wink: hvor mange språk kan dere si den på nå da?

Skrevet

Hmmm... La meg telle, det er en del. Har skrevet setningene ned i en liten bok som jeg ikke har her, men jeg tipper en 15 -16 språk...

Skrevet

Spesielle lightere,som jeg kjøper når vi er ute og reiser.

Skrevet
Spesielle ligthere' date='som jeg kjøper når vi er ute og reiser.[/quote']

Faktisk så synes jeg også det er litt kult med lightere og fyrstikker fra reiser jeg også... Men jeg vet ikke egentlig om jeg samler på dem, akkurat. har en litt kul ligthter fra en coffe-shop i Bern...

Skrevet

Da jeg var yngre samla jeg på glansbilder, servietter og viskelær.

Men nå... Hardangerbestikk, Porsgrunn service(ja, sånne kjedelige husmorting :P ). Samler også på katter (glass, porselen etc.) I perioder samler jeg også på hybelkaniner. :sjarmor:

Skrevet

Ritzenhof-glass (ØL)

Skal begynne å samle på servise før bryllupet

Ellers samler jeg vel ikke på noe spessielt

Skrevet

Samler på miniparafymer...som jeg har i en settekasse på veggen på toalettet........og på miniklokker i "gull" som jeg kjøper i syden.... :)

Mannen min samler på spesielle lightere.... :)

Gjest Anonymous
Skrevet

ROT!!!! :ler:

Samler ikke så mye i den forstand, men prøver å samle opp noen nyttegjenstander som Hardangerbestikk - Renesanse.

Har også samlet på Luso-service men ble lei hele settet og har satt det bort.

Ellers samler jeg ikke på noe spesielt.

Da jeg var yngre samlet jeg på servietter og frimerker.

Gjest mattahara
Skrevet

ååååååååååå

sånne møkka kjedelige til som

middagservice

kaffeservice

bestikk

glass

osv.....

vi er ikke gift ikke noen planer heller,...vært sammen i ti år enda ikke alt ferdig så når vi er over 40 begge to så er nok det meste på plass ja :ler:

Skrevet

Jeg samler på fingerbøler fra alle verdenshjørner. Har dem i tinghylla (puttekassa) mi.

Ellers er jeg ferdig å samle på Hardanger-bestikket "Nina". Har nok nå. Og sånne dyre servicer, solvtøy ol, det har jeg sagt til meg selv at jeg aldri skal samle på. Orker ikke. Synes det er kjedelig å få én kopp eller ett tefat i gave, jeg. Nei, takke meg til billigere service ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...