Asteria Skrevet 22. april 2010 #1 Skrevet 22. april 2010 Hei, vi skal male både stue, gang, kjøkken og soverom... Stilen våres er litt shabby chic (noe hvitt/gammelt), men også noe møbler i mørk brun farge... Beste måten å se fargene vi har i interiøret er å gå inn på denne siden: http://www.a-mobler.no/a/produktutlisting.aspx?k=5 Her er akkurat den stilen vi har og vi prøver å finne farger som passer... Vi skal kjøpe Lady maling som er på halv pris nå.. Men har ikke bestemt oss for hvilen.. Sett litt på den som heter "lys antikk" eller "chi" til veggene (er også redd for at det skal bli for mørkt)... også kunne jeg tenkt meg en litt mørkere farge som ser litt gammel ut, slik at stilen bli gjennomført.. Sett litt på jord-fargene de har, og lurer på om "vannilje" kan passe.. eller om det blir krasj med en jord- og en luft-farge...? Tips mottas med takk
Asteria Skrevet 23. april 2010 Forfatter #2 Skrevet 23. april 2010 dytter Begynner å helle mot å male med "vannilje" på veggene.. noen som har gjort dette? Blir det for mørkt?
Gjest Arhirwen Skrevet 23. april 2010 #3 Skrevet 23. april 2010 Jeg synes "lys antikk" blir i overkant lys. Jeg har en lignende stil her i huset - shabby/fransk landstil. Da vi malte her i fjor, falt jeg helt for en farge som heter "Sans" - mener det var det navnet. Den er lys, men behagelig, og vil nok være noe i samme dur som "vanilje". Jeg er ihvertfall veldig glad i slike nyanser som dette, istedenfor "lys antikk" som kan bli for hvit.
Asteria Skrevet 23. april 2010 Forfatter #4 Skrevet 23. april 2010 Takk for svar.. Jeg tror nok lys antikk blir litt for lys ja.. Men så lurer jeg på en annen ting også.. er det vanlig å ha en lysere farge på lister etc, eller blir det bra med en farge som er noe mørkere enn veggen... hva har dere ? Jeg tenkte på å male listene en nyanse mørkere... men det vil kanskje se dumt ut? :klø:
Gjest Arhirwen Skrevet 23. april 2010 #5 Skrevet 23. april 2010 Vi har eggehvit oljemaling på både gulv-, vindu- og taklister. Altså lysere enn veggene. På gulvlistene kan det bli veldig tøft med mørkere farge, men vær forsiktig med vindu- og taklistene. Det kan fort bli for markert og at det vil gjøre rommet mindre eller lignende. Hadde jeg hatt et hus med god takhøyde - f eks rundt 3 meter, så ville jeg prøvd med mørkere gulvlister. Men ikke i et hus med vanlig høyde (ca. 240cm). Et bilde Dette er tatt fra huset her, og viser alle 3 fargene vi har brukt. Hovedfargen er den "sans" som er noe i samme dur som "vanilje", "eggehvit" på lister, og på døren er jeg litt usikker på fargenavn, men lurer på om det var "sand".
Asteria Skrevet 23. april 2010 Forfatter #6 Skrevet 23. april 2010 Ah.. det var ganske stilig...da lurer jeg på lysere lister alikevell..hm.. er ikke lett det her.. Vi har også en lang vegg i stuen hvor halvparten er panel.. lurer litt på å lasere denne med cappucino..tror det kan bli stilig.. Men ja, må nok ha lyse lister..
Gjest Arhirwen Skrevet 23. april 2010 #8 Skrevet 23. april 2010 (endret) Jeg fant ut at det man i utgangspunktet tenker på av farger, er det man som regel ender opp med også. Hehe. Så når du finner fargene "dine" så vet du det. Lykke til! Endret 23. april 2010 av Arhirwen
Asteria Skrevet 23. april 2010 Forfatter #9 Skrevet 23. april 2010 Ja jeg har vel kanskje bestemt meg.. Men er jo så redd for å velge feil så er ikke helt enkelt dette her
Gjest SmallTalk Skrevet 23. april 2010 #10 Skrevet 23. april 2010 Jeg hadde tatt lyse lister. Dersom du skulle male veggene om en stund, så kan det hende at listene blir i feil farge i forhold til den nye fargen, og da må du ta alle listene i tillegg. Det er kjip jobb.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå