Gjest AnonymBruker Skrevet 22. april 2010 #1 Skrevet 22. april 2010 Hei Coop Änglamark sine hudprodukter har kommet høyt opp på ulike tester deriblant grønn hverdag sin test. Coop Änglamark innholder ikke skadelige stoffer som allergifremkallende og hormon forstyrrende stoffer. Jeg lurer på om fuktighetskremen til Coop Änglamark tetter den porene? Tror dere en kan få små problemer med huden om en bruker den på kroppen (ikke ansikt). Inneholder Coop Änglamark sin fuktighetskrem noen stoffer som er bra for huden? Jeg har lyst til og bruke Coop Änglamark sin fuktighetskrem fordi den ikke inneholder allergifremkallende stoffer og parabener. Men er usikker på om den tetter porene da jeg er litt plaget med nupper. Noen som kan mer enn meg om dette som kan hjelpe?
Aryia Skrevet 22. april 2010 #2 Skrevet 22. april 2010 (endret) Bare det at produktene heter COOP og fås kjøpt i dagligvarebutikk er jo grunn nok til å la være. Endret 22. april 2010 av Aryia
Jade Skrevet 22. april 2010 #3 Skrevet 22. april 2010 De testene er basert på at de ikke inneholder ingredienser som er skadelig for huden eller miljøet. De er ikke basert på at produktet faktisk virker. Det kan godt hende de virker, altså. Og så kan det være som for alle produkter. De virker for noen, men ikke for andre. Og så kommer det sikkert an på hudtype. Jeg vil tippe at de ikke har forskjellige fuktighetskremer for forskjellige hudtyper?
SlowMotion Skrevet 22. april 2010 #4 Skrevet 22. april 2010 Bare det at produktene heter COOP og fås kjøpt i dagligvarebutikk er jo grunn nok til å la være. Litt fordomsfullt, kanskje? Har du i det hele tatt prøvd produktene? TS: Shampoen og balsamen bruker jeg ofte, for meg funker de vel så bra som mange produkter jeg har kjøpt hos frisør. Når de da i tillegg er miljøvennlig og hudvennlig, er jeg storfornøyd! Body lotionen ble jeg ikke så imponert over. Syns den var litt for tykk konsistens på, jeg liker helst helt flytende kremer, i tillegg til at jeg syns den luktet litt pussig. Men huden ble myk og fin! Om jeg ikke husker feil, koster fuktighetkremen under 20 kroner, så det er ikke så altfor dyrt å kjøpe den og teste selv, da :gjeiper:
Gjest strykebrett Skrevet 22. april 2010 #5 Skrevet 22. april 2010 Noen som vet om disse produktene er testet på dyr?
ashera Skrevet 22. april 2010 #6 Skrevet 22. april 2010 Ang. dyretesting er det gjengitt en mail fra Coop i Hilde Christinas blogg. Det ser ut til at ingredienser kan være testet, men ferdige produkter er ikke testet. Ellers har jeg brukt den parfymefrie deodoranten fra Änglamark noen ganger, og den er drøy, effektiv og billig.
SlowMotion Skrevet 22. april 2010 #7 Skrevet 22. april 2010 (endret) I følge Hilde Christinas blogg sier Coop i en mail at produktene deres ikke er testet på dyr, men at mange av ingrediensene tidligere kan være/er testet på dyr. Men de tester ikke på dyr selv. Blogg Endret 22. april 2010 av SlowMotion
Honesty Skrevet 23. april 2010 #10 Skrevet 23. april 2010 Jeg bruker flere av produktene i babyserien på datteren min (olje, shampoo og har også bad, selv om det ikke blir brukt), og til meg selv bruker jeg faktisk shampoo og balsam derfra for tida. Hodebunnen min trengte en pause fra alt dilldall, og da er disse produktene rene og enkle. Shampooen er kanskje litt vel effektiv, men balsamen gjør håret mykt og glatt igjen, og jeg merker ingen forskjell på sluttresultatet ift. frisørprodukter. Ellers liker jeg barberskummet for sensitiv hud, som er helt uten parfyme, og jeg har også prøvd en lotion (hudlotion? den var gul) fra serien, men den likte jeg ikke, og har heller ikke sett den i norske butikker. Jeg kommer garantert til å prøve flere ting derfra, for meg er det nemlig ingen nødvendig kvalitetsgaranti at ting kommer fra et merke som selges på hudpleiesalong. Jeg liker også mange av matvarene fra Coop Änglamark, for å spore litt av.
Gjest AnonymBruker Skrevet 23. april 2010 #11 Skrevet 23. april 2010 Hmm Coop Änglamark sin fuktighetskrem er vel bedre enn mange andre fuktighetskremmer, men tetter den porene? Det er jo mange slike lister for hva en ikke burde ha i kremmer og kosmetiske produkter. Er det noen som vet om noen tilsvarende lister for hva som er bra for huden og ha i kremer? Hva burde en fuktighetskrem inneholde? Ts
Gjest asanti Skrevet 23. april 2010 #12 Skrevet 23. april 2010 Jeg skjønner den dag i dag ikke hvorfor folk handler shampoo og hudprodukter i samme butikk som dere handler mat! Er dere virkelig ikke beviste over hvor mye andre lugubre stoffer det er i de kremene feks? Selv om at det er billig så er virkestoffene så lite konsentrert i slike produkter at man bruker jo sikkert 4 gang så mye av den billige kremen som du helt sikkert syntes var et kupp inne på matbutikken. Det er jo en grunn til at det er så billig! Dere kjøper vel gjerne dyreför der også? Fysj.
Gjest AnonymBruker Skrevet 23. april 2010 #13 Skrevet 23. april 2010 Jeg skjønner den dag i dag ikke hvorfor folk handler shampoo og hudprodukter i samme butikk som dere handler mat! Er dere virkelig ikke beviste over hvor mye andre lugubre stoffer det er i de kremene feks? Selv om at det er billig så er virkestoffene så lite konsentrert i slike produkter at man bruker jo sikkert 4 gang så mye av den billige kremen som du helt sikkert syntes var et kupp inne på matbutikken. Det er jo en grunn til at det er så billig! Dere kjøper vel gjerne dyreför der også? Fysj. Hei ts her ja jeg er bevist på hvor mage "lugbure" stoffer det er i de fleste kremer også på apotek, parfymeri osv. Det er derfor jeg lurer på om Coop Änglamark tetter porene? Og om fuktighetskremen deres inneholder noe som er bra for huden? Fordi disse produktene ikke inneholder de skadelige stoffene du kan jo lese litt på grønn hverdag sin side kanskje..
Gjest strykebrett Skrevet 23. april 2010 #14 Skrevet 23. april 2010 Hei ts her ja jeg er bevist på hvor mage "lugbure" stoffer det er i de fleste kremer også på apotek, parfymeri osv. Det er derfor jeg lurer på om Coop Änglamark tetter porene? Og om fuktighetskremen deres inneholder noe som er bra for huden? Fordi disse produktene ikke inneholder de skadelige stoffene du kan jo lese litt på grønn hverdag sin side kanskje.. De skadelige stoffene popper nok inn i produktene automatisk i det de fraktes inn i dagligvarebutikken. Hvis du setter produktene i en parfymerihyller derimot, renner de farlige ingredienesene ut av produktet automatisk. Det er magi!
Gjest asanti Skrevet 23. april 2010 #15 Skrevet 23. april 2010 (endret) Som en lengre opp her skrev så burde du ta det som en NoNo at produkte selges i en matvarebutikk. Det gjelder også parfymeriprodukter. Eneste grunnen til at feks Dior sine produkter koster mye er pga navnet. De kan ha stive priser for folk kjøper det for navnet, ikke for at det er noe særlig bra. Så anbefaler deg virkelig å kjøpe en krem fra et hudpleiemerke og er det trangt om penger så finnes det nettbutikker i utlandet du kan finne produktene på. Endret 23. april 2010 av asanti
Sasha Sasha Skrevet 23. april 2010 #16 Skrevet 23. april 2010 De skadelige stoffene popper nok inn i produktene automatisk i det de fraktes inn i dagligvarebutikken. Hvis du setter produktene i en parfymerihyller derimot, renner de farlige ingredienesene ut av produktet automatisk. Det er magi! Åååå så det er derfor det lukter så veldig parfyme i alle parfyme butikker
Gjest AnonymBruker Skrevet 23. april 2010 #17 Skrevet 23. april 2010 Som en lengre opp her skrev så burde du ta det som en NoNo at produkte selges i en matvarebutikk. Det gjelder også parfymeriprodukter. Eneste grunnen til at feks Dior sine produkter koster mye er pga navnet. De kan ha stive priser for folk kjøper det for navnet, ikke for at det er noe særlig bra. Så anbefaler deg virkelig å kjøpe en krem fra et hudpleiemerke og er det trangt om penger så finnes det nettbutikker i utlandet du kan finne produktene på. Hvilken fuktighetskrem ville du anbefalt til ts om den ikke skal inneholde skadelige stoffer.(hormonforstyrrende stoffer parbener) Som lar huden puste og ikke er så dyr.?
Gjest asanti Skrevet 23. april 2010 #18 Skrevet 23. april 2010 Nimue og Kerstin Florian er jeg selv veldig fornøyd med. Men skal man ha bra produkter og virkelig vil investere i å ha en frisk hud så koster det jo litt. Men syns ikke disse produktene er så alt for dyre.
Gjest gloria Skrevet 23. april 2010 #19 Skrevet 23. april 2010 Hvorfor ikke bruke litt ekstra penger på "ordentlige" hudpleiemerker som Matis,Decleor osv? Bare tenk over hvor mye penger man sløser bort på totalt unødvendige ting i løpet av et år...blir fort en dyr ansiktskrem ut av det.
Gjest AnonymBruker Skrevet 23. april 2010 #20 Skrevet 23. april 2010 Hvorfor ikke bruke litt ekstra penger på "ordentlige" hudpleiemerker som Matis,Decleor osv? Bare tenk over hvor mye penger man sløser bort på totalt unødvendige ting i løpet av et år...blir fort en dyr ansiktskrem ut av det. TS er ute etter produkter uten hormonforstyrrende og allergifremkallende ingredienser. De ingrediensene finner du stappfullt av i de merkene du nevner.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå