Cheesecake Skrevet 22. april 2010 #1 Skrevet 22. april 2010 For en god del år siden, kanskje 10-15, gikk det et barneprogram som foregikk på en "søppeldynge". Det handlet om en kvinne som klarte å legge skoene (tror det var klovnesko) i søpla, og måtte derfor ta turen til søppeldynga for å finne skoene igjen. Der rotet hun gjennom masse forskjellige gjenstander, og viste oss små filmsnutter. Det var også en rotte der som hun ble kjent med. Denne serien gikk på tv da min søster (25) var i barnetv-alder. Min bestefar tok opp programmet slik at jeg også kunne se det. Jeg har så utrolig lyst å se dette programmet igjen, noen som husker det og vet hva det heter?
lilleGrethe Skrevet 22. april 2010 #2 Skrevet 22. april 2010 Den eneste søppeldynga jeg husker er fra Fraglene, men beskrivelsen din passer ikke helt. Lykke til!
Colargol Skrevet 23. april 2010 #3 Skrevet 23. april 2010 (endret) Hmm, kommer bare på "Fragelene" og en episode av "Redda Joppe -død eller levande" med søppeldynge jeg også. Husker du om den er norsk, svensk eller noe annet? Legger inn en egen forespørsel også jeg, for jeg leter etter navnet på en serie/film fra barne-tv (70-80tallet) som handlet om en gjeng barn som bodde et sted der det ikke fantes sol. Sola kom en gang hvert xx år tror jeg og en jente hadde sett sola før. Da sola kom denne gangen så var det en gjeng med slemme barn som låste henne inn i kjelleren og hun fikk bare en stripe med sol ned dit, mens de andre var ute å sprang i gresset til sola ble borte igjen. Jeg aner ikke nasjonalitet på serien, men tror den var skandinavisk i det minste. Noen som husker? Endret 23. april 2010 av Colargol
Cheesecake Skrevet 23. april 2010 Forfatter #4 Skrevet 23. april 2010 Nå har jeg funnet ut at serien heter På Skaphaugen og er 20 (!!!) år gammel. Den var norsk og ble sendt på NRK. Jeg kan ikke huske den serien med barna og sola, men den hørtes trist ut Etter å ha søkt litt på internett, viser det seg at det er mange der ute som er på jakt etter gamle, kjære minner. Noen som vet om man kan få ta i gamle tvprogrammer? Kanskje fra NRK direkte? Uansett så synes jeg de burde gi ut dvder av gamle, gode barnetv. Jeg husker fler serier jeg gjerne skulle sett igjen, og vist til egne barn osv.
Eliisa Skrevet 23. april 2010 #5 Skrevet 23. april 2010 Jeg har kjøpt ting av NRK som de ikke har i butikken sin.. Litt dyrt, men men..
Cheesecake Skrevet 23. april 2010 Forfatter #6 Skrevet 23. april 2010 Jeg har kjøpt ting av NRK som de ikke har i butikken sin.. Litt dyrt, men men.. Hvordan?
Eliisa Skrevet 23. april 2010 #7 Skrevet 23. april 2010 NRK-butikken Står "kontakt oss" nederst på siden. Da er det jo bare å spørre om de har det du ser etter og hva det eventuelt koster. Jeg kjøpte et gammelt hørespill som en kompis var med på. Kostet 850 (tror jeg).. Så ja, det er dyrt.
Cheesecake Skrevet 23. april 2010 Forfatter #8 Skrevet 23. april 2010 NRK-butikken Står "kontakt oss" nederst på siden. Da er det jo bare å spørre om de har det du ser etter og hva det eventuelt koster. Jeg kjøpte et gammelt hørespill som en kompis var med på. Kostet 850 (tror jeg).. Så ja, det er dyrt. Tusen takk!
sofie777 Skrevet 23. april 2010 #9 Skrevet 23. april 2010 Legger inn en egen forespørsel også jeg, for jeg leter etter navnet på en serie/film fra barne-tv (70-80tallet) som handlet om en gjeng barn som bodde et sted der det ikke fantes sol. Sola kom en gang hvert xx år tror jeg og en jente hadde sett sola før. Da sola kom denne gangen så var det en gjeng med slemme barn som låste henne inn i kjelleren og hun fikk bare en stripe med sol ned dit, mens de andre var ute å sprang i gresset til sola ble borte igjen. Jeg aner ikke nasjonalitet på serien, men tror den var skandinavisk i det minste. Noen som husker? Jeg husker denne. Jeg er bergenser, så jeg føler at jeg av og til kunne identifisere meg med den jenten som ble låst inne. Jeg tror ikke den var skandinavisk, tror heller den var engelsk, tysk eller annet mellom-europeisk. Var jo mye av det på 80-tallet da jeg så mest barne-tv. Barna bodde ihvertfall på en annen planet, derfor var det fenomenet slik at det tok år mellom hver soltime.
Vendie Skrevet 24. april 2010 #10 Skrevet 24. april 2010 Legger inn en egen forespørsel også jeg, for jeg leter etter navnet på en serie/film fra barne-tv (70-80tallet) som handlet om en gjeng barn som bodde et sted der det ikke fantes sol. Sola kom en gang hvert xx år tror jeg og en jente hadde sett sola før. Da sola kom denne gangen så var det en gjeng med slemme barn som låste henne inn i kjelleren og hun fikk bare en stripe med sol ned dit, mens de andre var ute å sprang i gresset til sola ble borte igjen. Jeg aner ikke nasjonalitet på serien, men tror den var skandinavisk i det minste. Noen som husker? All summer in a day. Fant faktisk hele filmen på youtube for ikke så lenge siden, er du heldig ligger den der enda.
Hetheru Skrevet 24. april 2010 #11 Skrevet 24. april 2010 Husker at jeg leste novellen den filmen er inspirert av på skolen. Gjorde stort intrykk på meg da. Fant filmen på youtube nå nettopp. Veldig kjekt å se Takker for tipset
Colargol Skrevet 24. april 2010 #12 Skrevet 24. april 2010 Ah, det var en film ja, ikke en serie! Tuusen takk -har hatt denne i bakhodet lenge! Fant den også på You Tube, så skal se den nå -jeg ligger i senga å er sjuk alikevel! Takk til både Vendie og Sofie777! Og Jeanette89, kult at du fant din! Jeg husker ikke Skraphaugen ved navn, men om du finner den på Youtube eller Daily Motion eller noe, så si fra her da!
Cheesecake Skrevet 24. april 2010 Forfatter #13 Skrevet 24. april 2010 Venter spent på svar fra NRK om den er mulig å kjøpe. Håper jeg får sett den igjen!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå