Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ok. Dette er ikke for å få samme effekt, men snarere fordi jeg er forundret over at det er mulig.

Jeg hadde sikkert noen ugreie sminkeopplevelser selv da jeg var yngre, men gud bedre meg.

Jeg ser det hver dag, men i dag ettermiddag, i skarp vårsol, står det en ung jente foran meg. Veldig lys i håret. Med en maske av knallbrun makeup og lyserosa leppestift. Tror nok hun kunne vært søt under alt spakkelet. Det så ærlig talt helt vilt ut! Jeg skrek nesten da hun snudde seg min vei, som om jeg skulle sett en person med et ekstra øye i panna som ga meg "the evils".

Jeg bruker selv foundation hver dag samt annen sminke, men uansett hvor mye jeg hadde lasset på hadde jeg verken fått en slik farge eller dekkevne. Det er nesten så ansiktstrekkene forsvinner.

Hvilke onde mennesker og i hvilke butikker selger de disse greiene de bruker? Jotun?????

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Uff ja, ser det oftere og oftere ute på gaten her jeg bor også. Jeg gjetter at oppskriften er som følger: Tykt lag klissete, altfor mørk foundation fra H&M, med påfølgende lag av diverse altfor mørke concealere, et par lag med mørkt pudder, og deretter ørti-fjorten lag med solpudder. Sannsynligvis oppå en solariums- og selvbruningsoransje hud.

LEKKERT ;)

Gjest AnonymBruker
Skrevet

:skratte:

Jeg tror det er overdreven bruk av solarium, flere lag med fondation, primer, pudder osv. Det ser helt jævlig ut rett å slett.. :jepp:

Også den fæle leppestiften :skratte:

Skrevet

Kanskje vi kan skylde det på strømkrisen vi har hatt. Litt lite lys på badet??

Jeg har selv en venninne, vi er i begynnelsen av 30 åra, som har syn som en flaggermus og ikke kan bruke linser. Jeg har sagt fra når hun har gått overboard med solpudder på toilett på utested. Som en god venninne. Men jeg kan da ikke tro at alle disse har +8 i syn.

Ser også litt rart ut i Norge i april å være bæsjebrun. Og det er forskjell på fargen på de man ser har vært på ferie og de som har brukt silikonfugemasse og bengalakk.

Skrevet

Haha! Veldig enig. Fikk en prøve på Maybellines nye foundation i et blad her en dag. Den var i fargen Beige Natural. Prøvde den på hånden, og fargen var gaaanske orange. Hvis det er standard farge i disse billige foundationene, så er jeg ikke overrasket over hvordan folk ser ut..

Skrevet

Tro meg, oss onde butikkdamer prøver så godt vi kan å omvende dem, men man snakker til døve ører....

Vanlig samtale:

OB (Orange berte)

"Hei, ska ha en faundaisjon"

Meg

"Ja, da har vi en her som er veldig god. Gir god dekkevne samtidig som den ser veldig naturlig på"

OB

"Ja, ska ha den mørkeste fargen då lissm"

Meg

"Jeg tror den kan bli litt mørk til deg, men du kan jo prøve denne fargen her? Jeg ser du har sminke på deg, men ved å prøve litt på hånden, så ser vi om den er veldig langt unna eller ikke. Men den bør virkelig testes på en ansikt uten sminke, eventuelt et ansikt med sminke i rett farge"

OB

*prøve*

"den e aaaaaalt for lys, ser jo dø ut lissom..."

Meg

"neida, den blander seg jo inn i huden uten å lage skille, da passer den perfekt. Vil du prøve litt i ansiktet?"

OB

"Nei, den passer ikke... Tar den mørkeste jeg... Så vil jeg ha det mørkeste pudderet du har til. Kan godt være et solpudder, så får jeg litt ekstra farge..."

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Mange av de forstår ikke forskjellen mellom lys fra lysrør og lys fra sola. Man bør ALLTID sjekke sminken i naturlig lys.

Skrevet (endret)

Haha! Veldig enig. Fikk en prøve på Maybellines nye foundation i et blad her en dag. Den var i fargen Beige Natural. Prøvde den på hånden, og fargen var gaaanske orange. Hvis det er standard farge i disse billige foundationene, så er jeg ikke overrasket over hvordan folk ser ut..

jepp det er nok riktig det du sier at det er lite fargevalg i mange av de billige foundations valg, men de fleste av disse velger jo aldri hva som de blir anbefalt eller som passer som faktiskt matcher. fordi det er jo så nydelig å se ut som en appelsin når solen kommer:) haha

Jeg jobber på vita,og gjett om hvor mange av dem som kommer å spør om råd om fargevalg, men neida når jeg anbefalt å prøvt på fargen på som matcher ( og ja jeg har enda et ganske sterkt håp i om de skal velge riktig farge en dag!)så sa hun ene; å nei nå ble jeg bare like hvit som deg! og det er jo ikke meningen jeg skal se ut som et spøkelse daaaa...jeg tar den mørkeste jeg for å freshe opp huden :fnise:

Det er utrolig at de faktiskt tør å gå ut slik døren å se så forbanna oransje ut.synes det er flaut for deres del når folk snur seg op peker og ler. synes det er ganske morsomt selv til tider når de tar på lipgloss i det lille speilet sitt på bussen og tror de er deilige :sjenert:

Endret av mari4ever
Skrevet (endret)

Usj! Og enda verre er det når du ser skille!

Jeg så en neger for ikke så lenge siden. Men jeg måtte jammen se litt ekstra på henne, for hun hadde da vitterlig asiatiske trekk. Men så så jeg hendene hennes, og de var like lyse som mine :) Det så bare komisk ut! Et eller annet som ikke stemte, liksom. (Nei, det var ikke en neger, men hun var like mørkhudet som en!)

Endret av Jade
Skrevet

huff, lysrør ja... Gateplansbutikk, så her er det lett å geleide kundene til vinduet og døra, samt speil der, men mange som ikke ser vitsen.... Jeg lever også i drømmet om at jeg en gang skal få en jente til å se hvor jævlig det faktisk ser ut...

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Og dere er sikkert så perfekte og så flinke til å sminke dere å ja daa.Tror mange av dere har gått gjennom den fasen selv.For deres egen skyld ta litt sol så ser dere ikke ut som lik.

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Og dere er sikkert så perfekte og så flinke til å sminke dere å ja daa.Tror mange av dere har gått gjennom den fasen selv.For deres egen skyld ta litt sol så ser dere ikke ut som lik.

Noen som følte seg truffet eller :ler:

Skrevet

Føler du deg truffet, eller? :gjeiper:

Det ser jo helt forferdelig ut med oransje ansikt og hvit hals og ører. Vi snakker jo faktisk ikke om folk som tar solarium og blir jevnt brun overalt, men de som bruker lag på lag med altfor mørk brunoransje "brunkrem". Heldigvis kan jeg med hånden på hjertet si at jeg aldri har gjort akkurat den tabben. Men jeg har da gjort andre sminketabber i min ungdom :)

Gjest strykebrett
Skrevet

Det hjelper ikke at leppestiften er lysere enn resten av ansiktet heller. Blir en slags negativ-effekt. Merkelige greier..

Skrevet

Heller lik enn appelsin :filer:

Vet ikke om jeg skal le eller gråte av disse stakkars fjortisene (selv om også har sett dem i begynnelsen av tjueåra med denne maska, men de er heldigvis litt færre...) som tror de er så fine. Jeg kan være enig i at det er fint å være naturlig solbrun og ha lysere lepper, men kun når det er naturlig. Og da mener jeg ikke at spray-tan eller solarium er naturlig... To uker i Hellas og med en vanlig lys lipgloss er naturlig og fint.

Er så glad for at det ikke var noen sånne sminke"trender" når jeg var på den alderen... Grøss.

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Skjønner ikke hvor å ta sol passer inn her. De jentene som går med brun/oransje masker er jo gjerne mye blekere i huden enn hva foundationen er. Så kanskje det er de som burde ta sol, for å få den fargen de vil.

Jeg personlig har ikke vært innom den fasen. Min største frykt har alltid vært å se ut som ei maskeguri.

Skrevet

Huff og huff!

En bekjent av meg hadde en gang på seg en fin hvit blazer, og så kom en av fjortisvenninnene til lillesøsteren hennes og gav henne en klem som satte fra seg et kraftig orange avtrykk...!

Hun var ikke mye blid da nei :P

Blir de helt blinde tilslutt så de aldri tror de har nok farge eller hva?

Vet jo at det blir sånn med parfyme; man kan ikke lukte den på seg selv, så man pøser på fordi man tror man har på for lite....

Skrevet

Problemet er gjerne at de aldri har sett seg selv i speilet i dagslys....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...