siljelb Skrevet 16. september 2003 #1 Skrevet 16. september 2003 Jeg farget håret mitt lilla for en måneds tid siden, med Fudge hårfarge. Jeg bleket det ikke først, siden jeg var usikker på hvor lenge fargen ville vare. Jeg var veldig fornøyd med sånn det så ut med en gang, men dessverre varte den bare ca. 2 vask før det var nesten helt tilbake til min naturlige farge (mørk blond). Jeg hadde vått hår da jeg farget det, men har senere hørt at med Fudge-fargene bør man ha tørt hår. Jeg har også blitt fortalt at man bør bleke håret, men jeg vil helst unngå det med farger som muligens bare varer noen få dager eller uker. Så, er det noen som har noen lure ideer eller tips? Finnes det andre farger som er bedre (og som man får tak i i Norge/Bergen)? -Silje
Livets datter Skrevet 16. september 2003 #2 Skrevet 16. september 2003 Hei. For noen år tilbake brukte jeg den knall røde Apua-Lene-fudge-fargen i håret mitt. Første gang jeg gjorde dette, var hos frisøren, og hun lærte meg da hvordan jeg selv kunne farge opp igjen senere. Det er riktig som du sier, at håret skal være tørt når du farger det med fudge. For det andre, vil det å bleke håret helt ned gi en mer intens farge. Dessuten vil den sitte lengre, da det å bleke håret også tørker det ut litt, og fargen fester seg bedre. Imidlertid vil du alltid oppdage at fargen blekner noe etterhvert, og du må "gjenfarge" håret. Men min knalle rødfarge holdt da lenger en 2 vask. Men jeg husker frisøren sa at Fudge-fargene med blått i seg holder mye dårligere enn de andre. Har ett eller annet med innholdet i fargene å gjøre. Og lilla er det jo blått i...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå