Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva burde man bruke over foundation? Jeg opplever at huden min blir veldig stygg i dagslys når jeg har pudder eller mineralpudder over foundation. Vanskelig å forklare hvordan det ser ut, men det er ikke pent. Er dette fordi den kanskje er for mørk?

Opplever også at pudderet forsvinner her og der i løpet av dagen - finner aldri noe jeg er fornøyd med :(

Har også noen kvisearr ("hull/groper") i huden. Hvordan kan jeg skjule disse på best mulig måte? Har prøvd noen concealere, men har ikke vært helt fornøyd.

Hjelp meg!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Først og fremst: Du må ha riktig farge på foundationen/mineralpudderet. Det skal ikke være mørkere enn din naturlige ansiktsfarge! Videre er det bedre med for lite enn for mye. Om du syns huden ser stygg ut i dagslys så er det definitivt noe som er feil. Har du et god foundation og vil bruke litt pudder på toppen så bruk bare litt på områdene som har tendens til å bli blanke - ikke dekk til slik at det ser ut som du har på maske :filer:

Siden du har litt uregelmessigheter i huden fra før så ville jeg ha gått i et parfymeri og bedt de om hjelp. Og ja - det er forskjell på billig produkter som du får kjøpt på H&M og de du får kjøpt på parfymeri...

:)

Skrevet

Jepp, som hun over sier her- er fargen riktig tror du? Den skal forvinne i din egen hudfarge. Det som også er veldig viktig for et pent resultat er riktig pleie av huden. Viktig at du iallefall renser huden din og påfører fuktighetskrem før foundation, la kremen trekke inn litt først. Primer for ansiktet er også noe du kan prøve ut, den jevner ut huden litt og gjør at make- up`en sitter lenger.

Når du påfører foundation skal du påføre lite om gangen og jobbe den inn i huden. Prøv deg frem med fingrene, kanskje å bruke svamp er noe for deg?

En concealer jeg nylig har oppdaget- glominerals sin gloCamoflauge er kjempe god på å dekke kviser\arr og andre ujevnheter i huden. Itillegg er den "pleiende", den vil tørke ut om du har kviser. Denne skal ikke brukes under\ rundt øyene.

Håper det ordner seg! :)

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Tips om hvordan du bør påføre pudder for å sette foundation: Bruk pudderpuff og "rull/klapp" puffen med pudder på huden. Deretter gå over med en pudderkost for å koste av det overflødige. Du bør bruke en som er helt lik din egen farge eller transparent.

Ang arrgroper, lag på lag! Det kan gjerne ta 6 lag med concealer, men det skal være supertynt påført mellom hver gang. Helst en litt tykkere og kremet konsistens på concealeren (slik som de bruker på teater). Husk å sette den med pudder.

Skrevet

Jeg har fuktfattig hud og hvis huden er tørr eller det er lenge siden jeg har peelet den blir ikke fondationen pen! Jeg er også avhengig av en dusj med fuktspray over fondation/pudder helt til slutt. Har du fondation som ikke er helt rett match kan du blande noen dråper i dagkremen din så får du en lett dekkende fondation :) Kjempefint til hverdagsbruk!

Skrevet (endret)

Først og fremst burde du ha en god hudpleierutine. Bruk produkter egnet for din hudtype. Rens huden hver morgen og kveld, tilfør fuktighet, peel huden en til to ganger i uka og ta ansiktsmaske en til to ganger i uka. Det kan også lønne seg å bruke et serum under fuktighetskremen din. (:

Når det kommer til selve sminken bør du bruke en foundation primer før foundationen. Pass på så foundationen er i riktig farge!!! Hvis ikke blir det stygt og skjoldete. Når det gjelder pudder trenger du ikke det over hele ansiktet, kun der du blir fort fet. Bruk en svamp hvis det følger med pudderet, hvis ikke kan du bruke en kost spesiellt beregnet for pudder.

Husk å påføre sminken din i et godt opplyst rom med vinduer, sitt gjerne ved et vindu. Da får du dagslys på deg og ser hvordan du ser ut. Hvis du sminker deg i et mørkt rom vil det fort bli for mye eller skjoldete.

Lykke til!

Endret av -littleme-

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...