Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Ja, som emnestittelen sier, hva i all verden gjør dere med langt hår? Da tenker jeg først og fremst på hverdagsfrisyrer, som helst skal fikses fort og gæli før sola står opp. :)

Jeg ser så mange fine frisyrer rundt omkring, men får aldri til noe lignende selv. Så ender som oftest opp med en hårball av et eller annet slag. Og det er kjedelig i lengden;)

Kom gjerne med tips, triks, produkter og duppeditter. Takker og bukker!

Videoannonse
Annonse
Gjest AnonymBruker
Skrevet

Selv har jeg naturlige bølger som jeg prøver å få frem. Bruker tørrshampo på dårlig hårdager.

Skrevet

Jeg har det sjelden opp, men bruker en del saltvannsspray nå om våren og sommeren. Holder hodet opp-ned når det er halvtørt og sprayer i saltvannet før jeg klemmer det med hendene for å skape volum og bølger. Lager ofte en liten flette inni håret så den kommer frem innimellom eller så lager jeg ofte en hodebunnsflette med luggen min.

Skrevet

Ha ha.... sliter m det samme.ser så masse fine frisyrer

men får det ikke til. Blir mye hestehale eller flette litt på skeiva...

Bruker batiste tørrshampo når eg ikke har tid til hårvask, genial. Ellers bruker eg " bølgeføneren", den med sÅnn tunnel som tvinner håret. Har litt lyst på krølltang....men hvilke??

Skrevet

Blåser håret tørt, eller tvinner det opp og lar det tørke i en topp. Går med det løst en del, så er det hestehale eller topp.

Jeg bruker sånn anti-fuzz olje og hårspray. Ikke noe annet.

Om det ikke er hårvaske-dag, bøyer jeg meg fram så håret er opp-ned: fukter fingrene og rufser til håret. Sprayer litt. Da blir det som regel bra :)

Enig med deg t.s. - kunne gjerne lært litt mer om hva andre gjør med håret sitt :).

Skrevet

Jeg har hårdilla, kan ikke ha samme frisyre to dager på rad! Jeg er engasjert nok til å ha tre glattejern i ulike bredder, varmeruller, tre krølltenger i ulike størrelser og et kreppe/bølgejern. I tillegg til utallige stylingprodukter som tar opp to av hyllene på badet... Ja, jeg ser galskapen, men jeg elsker det!

De frisyrene jeg bruker oftest er rundbørstefønet hår, hestehale med eller uten luggen bak, og stort bølgete hår (fletter fransk flette i vått hår om kvelden). Dette er mine frisyrer for tidlige og travle morgener. Har jeg bedre tid, kan jeg gjerne krølle, tupere, sette opp, flette osv. Hårballer har forresten fantastisk potensiale, de kan lages på så mange måter! Du kan tupere håret først og få en stor, luftig ball, du kan lage en stram knute, du kan lage en rufsete knute, du kan ha den i nakken, oppe på krona... Så mange muligheter! :jepp:

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Jeg har hårdilla, kan ikke ha samme frisyre to dager på rad! Jeg er engasjert nok til å ha tre glattejern i ulike bredder, varmeruller, tre krølltenger i ulike størrelser og et kreppe/bølgejern. I tillegg til utallige stylingprodukter som tar opp to av hyllene på badet... Ja, jeg ser galskapen, men jeg elsker det!

De frisyrene jeg bruker oftest er rundbørstefønet hår, hestehale med eller uten luggen bak, og stort bølgete hår (fletter fransk flette i vått hår om kvelden). Dette er mine frisyrer for tidlige og travle morgener. Har jeg bedre tid, kan jeg gjerne krølle, tupere, sette opp, flette osv. Hårballer har forresten fantastisk potensiale, de kan lages på så mange måter! Du kan tupere håret først og få en stor, luftig ball, du kan lage en stram knute, du kan lage en rufsete knute, du kan ha den i nakken, oppe på krona... Så mange muligheter! :jepp:

Lille gumman, du burde lage en hårblogg! Share your wisdom :D

Skrevet

Jeg setter gjerne håret opp i en løs eller stram knute i nakken, enten med strikk eller to lange klyper.

Fletter det av og til, noen ganger vanlig og noen ganger i Kinavariant.

Evt har jeg det løst/samler noe av håret i en klype bak på hodet (sånn Legolas-sveis :P )

Litt off topic: Hvor får man tak i tørrshampo?

Skrevet (endret)

Dobbelpost!

Endret av Psiv
Gjest AnonymBruker
Skrevet

Har begynt å ha det mye i en tingeling topp for tiden, ellers blir det den trøtte gamle hestehalen med en tynn hårbøyle eller så tar jeg luggen i en spenne eller fletter den.

Liker også å flette håret i en løs stor flette (eller "wang" fletten som det heter på fint) Men har litt glatt hår så det blir liksom ikke den buste looken på den.

Skal jeg pynte meg har jeg det løst og styler det med hårspray og volumspray i røttene og har håret opp ned når jeg rufser det litt. Men må si jeg har ikke funnet noe bra hårspray som gjør at frisyren holder hele kvelden, har kanskje litt tungt hår. Jeg bruker Elnett nå, noen som har noen tips til veldig gode hårsprayer som gjør at volumet holder seg i hele håret?

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Litt off topic: Hvor får man tak i tørrshampo?

Jeg bruker Batiste sin (tropical, skikkelig kokoslukt men de har andre også) fra Vita.

Skrevet

Selv har jeg naturlige bølger som jeg prøver å få frem. Bruker tørrshampo på dårlig hårdager.

Jøss, eksisterer det fortsatt :)

Blir formodentlig ikke like gråhåret av det som man ble på 70-tallet..

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Jeg syns ikke jeg får til noe som helst med håret mitt så blir børsting og strikk :sukk:

Er jeg skikkelig crazy bruker jeg hårspray, men lite peil + dårlig tid + "hår som ikke tar noe" er en dårlig kombinasjon... :sjenert:

Skrevet

Jeg lager 2-3 victory rolls og bølger resten av håret når jeg orker, skal det være pinlig raskt og gæli har jeg en sidelengs hestehale og pynter med en blomst e.l. Bruker rettetang eller hårføner og rundbørste på luggen.

Også lager jeg vanlig høy hestehale med luggen bobbypinnet bakover. Heftig med tupering under luggen for å få høyt volum. Tar gjerne og bølger håret som er i hestehalen for å gjøre det litt mindre casual. :)

Har jeg veldig dårlig hårdag ender det ofte med en flettet lugg som er festet på siden av hodet og hestehale.

Gjest AnonymBruker
Skrevet

TS her. Takk for supre tips:) Keep 'em comin' :D

Jeg lager 2-3 victory rolls og bølger resten av håret når jeg orker, skal det være pinlig raskt og gæli har jeg en sidelengs hestehale og pynter med en blomst e.l. Bruker rettetang eller hårføner og rundbørste på luggen.

Også lager jeg vanlig høy hestehale med luggen bobbypinnet bakover. Heftig med tupering under luggen for å få høyt volum. Tar gjerne og bølger håret som er i hestehalen for å gjøre det litt mindre casual. :)

Har jeg veldig dårlig hårdag ender det ofte med en flettet lugg som er festet på siden av hodet og hestehale.

Hva er victory rolls? Det var noe jeg aldri har hørt om:)

Skrevet

TS her. Takk for supre tips:) Keep 'em comin' :D

Hva er victory rolls? Det var noe jeg aldri har hørt om:)

Man ruller håret på en måte og setter de fast, hvis du søker på youtube eller google dukker det vel opp noe. Er 50's talls/pin up frisyre greier :)

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Man ruller håret på en måte og setter de fast, hvis du søker på youtube eller google dukker det vel opp noe. Er 50's talls/pin up frisyre greier :)

Ts.

Ah, stili! Visste ikke hva den stilen het. Den må jeg øve på. Takker:)

Skrevet

Ha ha.... sliter m det samme.ser så masse fine frisyrer

men får det ikke til. Blir mye hestehale eller flette litt på skeiva...

Bruker batiste tørrshampo når eg ikke har tid til hårvask, genial. Ellers bruker eg " bølgeføneren", den med sÅnn tunnel som tvinner håret. Har litt lyst på krølltang....men hvilke??

Jeg har vurdert å kjøpe den føneren, er det den de selger på vita? og er den bra? Er litt usikker, for bildet på esken på føneren ser ikke så bra ut synes jeg :P Vurderer også om jeg skulle kjøpt sånn rettetang som også kan krølle/bølge håret. Tar gjerne imot tips hvis folk har prøvd noen av de ;)

Skrevet

Jeg har et ganske tykt og tungt hår, så det blir mye til at det bare går opp i den vanlige toppen. Jeg har ofte dårlig tid også. Men jeg liker å flette det på kvelden iblant så jeg får bølger.

Ellers er jeg glad i å rette det, så hvis jeg har bedre tid, retter jeg med en varmebeskyttende spray fra Matrix, og bruker skum og hårspray fra BigSexyHair til å få lit volum oppå. Da har jeg det gjerne løst, men det kan også være fint med hestehale.

Følger spent med her og vil gjerne ha ny inspirasjon!! :popcorn::goodbye:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...